Bonje om een bospad bij Lage Vuursche

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bonje om een bospad bij Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 15:40

www.gooieneemlander.nl

Een bemiddelaar gaat een oplossing zoeken voor een conflict over het gebruik van een bospaadje aan de Vuursche Dreef bij Lage Vuursche. Dat is de voorlopige uitkomst van een kort geding.
De eigenaren van het pad, een echtpaar uit Hollandsche Rading, willen via de rechter een verbod afdwingen om het pad nog langer te mogen gebruiken als toegangsweg naar een weiland van een boer uit Lage Vuursche. Op grond van een erfdienstbaarheid uit 1909 mag de boer het pad gebruiken, maar tot ongenoegen van het stel verhuurt de man de wei sinds 2005. Inmiddels hebben zes huurders er in totaal achttien paarden lopen.

Volgens het echtpaar veroorzaken de paardenbezitters met hun dagelijkse komen en gaan, mobiel getelefoneer en blaffende honden veel overlast.
Zelfs de wildstand zou daardoor zijn gedaald. Bovendien hebben de huurders met hun auto's en paardentrailers het pad kapot gereden, stelt het echtpaar. De boer betwist dat het huidige gebruik van zijn weiland en het pad in strijd is met het bestemmingsplan en de erfdienstbaarheid. Volgens hem zijn de kuilen in het bospad juist veroorzaakt door de dochter van het echtpaar, toen zij met zwaar materieel een stuk bos heeft laten kappen.

De boer kan zich ook niet voorstellen dat het echtpaar last heeft van geluidsoverlast van zijn huurders. Het echtpaar verhuurt zelf ook een stuk grond aan paardenbezitters en dat perceel ligt dichter bij hun woning dan dat van de boer.
Op aandringen van de rechter gaan de partijen met een bemiddelaar een oplossing zoeken. Eerdere pogingen van het echtpaar en de boer om zelf de zaak op te lossen, zijn mislukt. Als praten niet helpt, komt de rechter er alsnog aan te pas.

Djilna

Re: Bonje om een bospad bij Lage Vuursche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:01

Dan ben ik wel benieuwd naar wat de rechter uiteindelijk gaat bepalen aangezien ik uit betrouwbare bron weet dat beide partijen geen zin hebben in een gesprek Nagelbijten / Gniffelen

Het is trouwens inderdaad vreemd dat iemand die zelf ook weiland verhuurt aan paardenbezitters klaagt over (geluidsoverlast van) paardenbezitters die een paar 100 meter verder zitten van zijn woning dan zijn eigen huurders..

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:22

Pfoe, hoop dat ze eruit komen. Wordt toch lastig om op een andere manier bij die weilanden te komen, en volgens mij staan er allemaal nette en rustige mensen... Vervelend hoor...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:07

Een recht van overpad kan volgens mij nooit geweigerd worden als er geen andere toegang tot dt weiland is.
Dit heeft door de jaren heen voor veel conflicten gezorgd, dit geval is niet uniek.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:09

hoogstens dat er misschien een soort van voorwaarden komen maar verbieden zal denk ik niet gaan

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:11

Djilan schreef:
Het is trouwens inderdaad vreemd dat iemand die zelf ook weiland verhuurt aan paardenbezitters klaagt over (geluidsoverlast van) paardenbezitters die een paar 100 meter verder zitten van zijn woning dan zijn eigen huurders..

klinkt als
1. egoïsme.
2. iemand een hak willen zetten.

vreemd verhaal, ik vind dat echtpaar eerlijk gezegt een stel zeuren Bloos .

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:25

Haha, zal mij benieuwen hoe dat afloopt... Ben trouwens wel beniewd welk bospad dat is.. Is hier vrij in de buurt en ik kom nog wel regelmatig in de bossen bij de Lage Vuursche..

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:32

jennifer14 schreef:
Haha, zal mij benieuwen hoe dat afloopt... Ben trouwens wel beniewd welk bospad dat is.. Is hier vrij in de buurt en ik kom nog wel regelmatig in de bossen bij de Lage Vuursche..

Als je goed leest dan zie je dat het om de Vuursche Dreef in Hollandse Rading gaat. Niet om de Lage Vuurse.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:37

Als je nog beter leest zie je dat het om de Vuursche Dreef bij Lage Vuursche gaat en het echtpaar uit de Hollandse Rading komt Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 23:04

Het ligt op de grens Hollandse Rading-Lage Vuursche.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 20:54

Excuses.. Daar heb ik overheen gelezen..