www.brabantsdagblad.nl
De eigenaar van de shetlander die maandag bij de familie Van Herwijnen in Velddriel het erf op kwam lopen, heeft zich gemeld. Veehandelaar Anton Knobbout eveneens uit Velddriel heeft zich gistermorgen vroeg voor de gevonden pony gemeld.
Maandag stapte de bonte shetlander-hengst de oprit van de boerderij van de familie Van Herwijnen aan de Vliertseweg op. Het 'gevonden voorwerp' werd daar tijdelijk op stal geparkeerd. De familie heeft flink wat kennissen in de paardenwereld. Rianne van Herwijnen belde heel wat mensen af maar zonder resultaat. Jolanda van Drunen uit Well vond via internet uit wie de fokker van de pony was maar daarmee kwam de eigenaar nog steeds niet in beeld. Uiteindelijk zorgde een verhaal over de pony in het Brabants Dagblad van gisteren voor de doorbraak.
Anton Knobbout was gistermorgen al heel vroeg in Amsterdam. Daar werd hij door kennissen telefonisch op de hoogte gesteld. "De shetlander liep tot zondag 300 meter bij de familie Van Herwijnen vandaan aan de Vliertweg in een groepje van negen. Daaronder twee hengstjes. En die duldden elkaar niet. Zondagavond was ik al een van beiden kwijt. Ik dacht dat het dier verdronken was in de brede wetering langs de wei. Ik heb het water afgezocht maar kon hem niet vinden. Ik heb ook de boeren in de buurt op de hoogte gesteld. Heel vervelend", reageert Knobbout. De Velddrielse handelaar is blij dat de pony weer terecht is. "'t Is een mooi ding. Vanavond haal ik die pony op. En ik doe 'm zeker niet meer bij die andere hengst."