Beloning voor gouden tip na mishandeling van merrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Beloning voor gouden tip na mishandeling van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 15:29

www.dvhn.nl

De stichting Zinloos geweld tegen dieren in Enschede looft een beloning van 10.000 euro uit voor de tip die leidt naar de dader van de wrede mishandeling van de 19-jarige merrie Juli in Diever. Het paard werd vorige week maandag op klaarlichte dag met een stomp voorwerp, mogelijk een stok, in haar geslachtsdeel gestoken.

De eigenaar, die verder buiten de publiciteit wil blijven, trof de merrie 's avonds bebloed aan in het weiland achter het woonhuis. Hij heeft aangifte gedaan. De politie heeft de zaak in onderzoek, maar gaf er geen ruchtbaarheid aan omdat aanvankelijk onduidelijkheid bestond over de toedracht. De stichting Zinloos geweld tegen dieren betreurt dat. "De politie neemt de mishandeling van dieren niet serieus genoeg", stelt voorzitter Henk ten Napel. Volgens hem is wetenschappelijk aangetoond dat daders van dierenmishandeling later vaak nog ernstiger delicten plegen. "De dierenbeul van Twente heeft ook eerst geëxperimenteerd op tientallen dieren, voordat hij in 2003 een zwerver vermoordde."

In een brief spoort hij de politie aan om 'de grootst mogelijke aandacht' aan de recente mishandeling in Diever te schenken. Volgens Ten Napel scoort Drenthe opvallend hoog als het gaat om mishandeling van paarden. "Vanaf 2001 zijn er meer dan twintig gevallen bekend. Landelijk zijn dat er ruim zeventig." Merrie Juli overleefde de laffe mishandeling. Inmiddels staat ze weer bij de andere paarden in de wei. "De wonden genezen voorspoedig, maar ze is nog wel wat schrikachtig", weet Ten Napel, die de zaak zelf ook onderzoekt. Alle gegevens verzamelt hij in een database.

De voorzitter roept eigenaren van paarden op om weilanden beter te beveiligen tegen 'zieke geesten'. "Hang draadloze camera's op. Die dingen kosten heus niet zo veel. Voor een paar tientjes heb je er al een." Mishandeling van dieren heeft volgens Ten Napel een grote impact op de direct betrokkenen. "De eigenaar uit Diever heeft de eerste nacht bij de merrie in de stal geslapen." De voorzitter hoopt dat de beloning van 10.000 euro het onderzoek kan bespoedigen. "Soms zijn mensen dan ineens bereid wat meer informatie te geven."

Verwant artikel:

[VN] Opnieuw merrie ernstig mishandeld in Diever

Marjon_

Re: Beloning voor gouden tip na mishandeling van merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:47

zo hey wat erg dat de politie het niet serieus neemt.. wat is dit voor land .. !!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:58

Onbegrijpelijk!
Sommige mensen zien dieren echt als dingen Boos!

Ik hoop zo dat de dader wordt gepakt en hard wordt gestraft, ze zouden hetzelfde met hem moeten doen!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:01

Dit roept weer nare herinneringen op aan mijn lieve Zippy...over 2 dagen is het alweer een jaar terg dat ook zij zo erg mishandeld is en ik haar moest laten in slapen...

Voor mijn gevoel helpt een beloning niet...maar als het uitkomt wie zoiets doet denk ik dat hij/zij zijn leven niet meer zeker is...

Horse_Us

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 16:19

Te triest voor woorden dat dit soort dingen nog steeds gebeuren!!! Boos!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:09

Ik vind het ook behoorlijk shocking dat zulke dingen gewoon op klaarlichte dag bij iemand achter het huis gebeurt! Is het dan nergens meer veilig!?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:39

Wat vreselijk dat er zulke gestoorde figuren rond lopen hier,...
En dat ze er zo weinig aan doen,..
Hoe kan iemand zo'n onschuldig dier pijn doen,.. dat begrijp ik gewoon helemaal niet,.. ZIEK echt ZIEK

Moet er niet aan denken mn paard zo aan te treffen,..

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:40

ik hoop dat ze de dader heel snel pakken,..
laat ze daar hetzelfde maar mee doen als wat hij met dat paard gedaan heeft,..!!!!!!!!!!

Fliro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:41

ZIEK echt NIET normaal!! Hoe is het met het paard?

Otex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:20

odettelover schreef:
zo hey wat erg dat de politie het niet serieus neemt.. wat is dit voor land .. !!

ja de politie viind dat een dier maaar een ding is. Boos!
daar kan ik me erg kwaat om maken want heb zoiets ook zelf mee gemaakt.
heb dus een erge hekel aan die lui, laat ze iets goeds doen Huilen
ma ik hoop voor het paardje dat ie er weer helemaal boven op komt.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:28

O als ik die vent toch in mn handen kreeg dan was die niet meer jarig denk ik. En wat wint ie eraan?? Helemaal niks! De hufter!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:55

Zo'n hufter moeten ze in een arena zetten en dan de wraakzuchtige eropaf sturen... en ook flink mishandelen.

Ik kan hier zo boos om worden.... een zieke geest ... in deze maatschappij... en er wordt geen **** aan gedaan... en een beloning helpt niet hoor...

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:46

als er een paard is mishandeld willen wij dat graag weten. We hebben een online invulformulier, wij willen graag zoveel mogelijk mishandelingen in onze database. Zodat we ook aan de politiek aan kunnen geven dat het mishandelen van paarden en pony's een groot probleem is.

groeten,

henk

www.zinloosgewelddieren.nl

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 12:16

heey dat zelfde is bij ons ook eens gebeurt maar dan op stal s'nachts...ook bij een merrie de eigenaar van de stal vond de merrie ook bloedend en heeft ook direct de eigenaar en de politie opgebelt helaas weet ik niet of deze zaak ik opgelost (trouwens dit was in Urk :S)