Grand-Prix paard Joy verkocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Grand-Prix paard Joy verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 22:16

Grand Prix paard Joy verkocht
bron: HorsUs
15 juli 2008

Het internationale Grand Prix paard Joy van Patricia Callaghan is verkocht. Al in maart van dit jaar verhuisde de nakomeling van Ulft naar Groot-Brittannie. In Vierzon liep hij voor het eerst mee op een internationale wedstrijd onder een leerling van Patricia, namelijk Rachel Ivtsan.

"De reden om Joy te verkopen heeft eigenlijk meer met mijn eigen gezondheid te maken. Ik kwam er twee jaar geleden achter dat ik sorcoidose heb, een aandoening aan het auto-immunsysteem. Hierdoor ben ik veel sneller moe, herstel ik minder snel en heb ik vaak ontstekingen. Die ontstekingen had ik ook aan mijn hand, wat veel hinder veroorzaakte. Joy is natuurlijk een fantastisch paard, alleen heeft hij soms last van wat kuddegedrag. Dan werd hij in de ring sterk en kon ik hem met mijn pijnlijke had gewoon niet altijd de baas. 's Winters bleek het telkens erger te zijn dan ’s zomers. Ik ben alle WB-wedstrijden wel afgegaan, maar dit kost me veel tijd en geld. Het is daarnaast een enorme organisatie om mijn man Bert en dochtertje Michelle mee te krijgen. Als je dan nog niet kunt halen wat je graag zou willen, is het minder leuk. Dan blijven voor mij alleen nog een aantal zomerwedstrijden over."

"Na deze winter had ik voor mezelf echt besloten om ’s winters niet meer te gaan rijden. Wanneer je dan weer gevochten hebt tegen een aantal slechtere resultaten in de winter tijdens de zomer, is het onderhand alweer winter. Joy is nu zeventien jaar oud en ik kon hem echt goed verkopen."

Rachel Ivtsan komt uit Groot-Brittannië. De 37-jarige amazone kocht eerder al Kenwood van Jan Rensen. Dit haar eerste internationale Grand Prix-paard. De amazone heeft nog weinig ervaring, maar kon op persoonlijke uitnodiging starten in Vierzon. Helaas kreeg ze de pech dat Joy in de uitgestrekte draf een aantal mispassen maakte en dat hoofdjury Mandi haar de ring uit deed omdat het paard kreupel zou zijn. De andere juryleden gingen nog in protest maar de Hongaar bleef bij zijn besluit. Als troost mocht Ivtsan nog wel als Guinea Pig de kur rijden. Ondertussen is ze gearriveerd in Pompadour, waar ze onder de bezielende begeleiding van Patricia Callaghan een nieuwe poging gaat wagen.