Piet Raijmakers wil niet als reserve mee naar Hong Kong

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Piet Raijmakers wil niet als reserve mee naar Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 18:13

www.knhs.nl

"Ik ga, als ik de vierde man ben. Anders niet".
Afbeelding

Springruiter Piet Raijmakers is niet beschikbaar voor een reserverol bij de Olympische Spelen in Hongkong. De routinier heeft dat bondscoach Rob Ehrens laten weten.

Wel is Raijmakers bereid te starten in China. ,,Ik ga, als ik de vierde man ben. Anders niet. Ik ben drie keer bij een groot kampioenschap nummer vijf geweest. Degene die niet mocht rijden. Ik ben in de vijftig. Voor die rol kunnen ze beter een jongere nemen.''

Volgens Raijmakers heeft Ehrens hem echter niet nodig. ,,Ik zeg: Angelique Hoorn, Gerco Schröder, Marc Houtzager en Vincent Voorn gaan naar de Spelen. Ze hebben zich allemaal voldoende bewezen. En ze hebben fantastische paarden. Maar dat is mijn mening.''

Ehrens wilde zich er bij de presentatie van de hippische ploegen maandag in Noordwijk nog niet helemaal op vastleggen. Hij wacht af of er nog een mogelijkheid is om Albert Zoer mee te nemen, de ruiter die vorige week zijn been op twee plaatsen brak. Ehrens weet dat de kans daarop niet groot is.

Raijmakers heeft in elk geval zijn paard, Van Schijndel's Rascin, weer voldoende fit. ,,Het dier had zich even verstapt. Geschrokken van een roofvogel die overvloog tijdens de training. Gelukkig was het niets serieus. Rascin gaat gewoon in quarantaine. Als Ehrens eventueel een beroep op ons doet, zijn we er klaar voor.''

Raijmakers heeft veel ervaring als olympiër. In Barcelona 1992 won hij individueel zilver en goud met het team. Hij maakt binnenkort met Rascin op het concours van Valkenswaard zijn rentree.

lotte_2

Re: Piet Raijmakers wil niet als reserve mee naar Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:56

Ik geef hem gelijk als het zijn vierde keer als reserve op een groot toernooi is.
Angelique Hoorn reed trouwens ook niet geweldig afgelopen zondag, als ze toen al last van spanning had, is het dan wel een goed idee om haar mee te nemen naar Hong Kong?

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:01

Ze moeten hem gewoon meenemen als nummer 4!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:02

ik vind het belachelijk.
mag je mee, wil je alleen een vast rijdend lid zijn.
wees blij dat je goed genoeg bent om mee te mogen uberhoubt

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:03

sax89 schreef:
ik vind het belachelijk.

Ben het volkomen met je eens.

al begrijp ik Piet z'n frustratie wel.. maar toch. Man wees blij dat je mág!

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:03

sax89 schreef:
ik vind het belachelijk.

ja maar als je 50 bent en dit wel eens je laatste olympische spelen zijn waaraan je mee kunt doen, en nu al 3 keer buiten de boot bent gevallen dan kun je het toch ook wel begrijpen!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:04

Ik zou gaan voor Piet ipv Angelique. Hoop van harte van hij mee gaat.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:05

lotte_2 schreef:
sax89 schreef:
ik vind het belachelijk.

ja maar als je 50 bent en dit wel eens je laatste olympische spelen zijn waaraan je mee kunt doen, en nu al 3 keer buiten de boot bent gevallen dan kun je het toch ook wel begrijpen!

ehrens kan toch ook zeggen dat hij te oud is om mee temogen.
maar hij staat wel op de lijst der kandidaten
dat is toch al heel wat. de olympische spelen is niet zomaar een kampioenschap.

je hebt het wel over DE spelen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:10

Charles schreef:
Ik zou gaan voor Piet ipv Angelique. Hoop van harte van hij mee gaat.

Helemaal met je eens. Maar dit is oud nieuws dit wist rob al in het begin van de selectie. En ik geef hem groot gelijk maar ik ken zijn gedachte er achter natuurlijk.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:15

Ik geef hem ook groot gelijk, voor de jonge mensen (of die nog niet mee zijn geweest naar de OS) is het minder erg om als reserve te gaan (kijk naar het EK Voetbal, keepers weten het ook van te voren en kunnen zich daarin schikken ..) als ruiter die al vaker mee is gegaan zou ik dan ook passen, dan liever niet!
Maar Rascin is weer fit, dus dan moet het toch wel heel raar zijn als die niet mee gaat??

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:17

lotte_2 schreef:
sax89 schreef:
ik vind het belachelijk.

Juist omdat het de misschien de laatste olympische spelen ga je toch mee. Het is dan wellicht de enige kans om nog mee te doen Lachen.

Ik snap het ook niet hoor. Wees blij dat je meemag. Helemaal als er besloten wordt als Albert Zoer toch meegaat zou ik als vijfde man zeker te weten meegaan. Trouwens, ik zou altijd meegaan. Zoals je de laatste weken hebt gehoord/gelezen zit een ongelukje in een klein hoekje (moet hij zelf toch ook weten).

Nee, alle kansen aangrijpen Ja

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:32

Nee ik snap hem wel. Voor ons is het moeilijk in te beelden aangezien wij nog nooit naar de spelen zijn genomen zoals hun. Ik kan best begrijpen dat hij zegt dat het voor hem niet hoeft, ik zou denk ik precies hetzelfde doen Lachen

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:35

Hij heeft dit ook tegen Rob gezegd voor het WK aan in aken. En rob heeft hier zeker begrip voor.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:03

rob begrijpt dat ook zeker.. ik geef piet ook groot gelijk, heb vorig jaar bij hem gewerkt ruim 7 maanden en rascin en hij zijn er 2 die het aankunnen.. Ik zou dan ook niet als reserve mee willen op die leeftijd.. zkr weten dat je mag rijden

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:06

Vind hij de OS dan zo tegenvallen? Als je mocht kiezen tussen niet gaan of als reserve gaan, is reserve toch ook nog steeds geweldig? Het feit dat hij al in de 50 is verandert daar IMO niks aan.

Natuurlijk is bij de eerste 4 zitten altijd mooier, maar ach...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:41

Hij vind de OS zeker niet tegen vallen. Het was zijn mooiste sportmoment uit zijn carriere (1992). Hij zou er alles voor over hebben nog 1 keer een stunt uit te halen. Hij zei mij 4 jaar geleden toen ik bij hem ging werken nog 1 keer wil ik pieken en niet als vijfde. Maar hij heeft te veel gepresteerd in zijn leven om als "speelpop" mee te gaan. En of jullie dit nou begrijpen of niet dat doet er niet toe het gaat er om dat hij en rob het begrijpen.

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:51

Ik geef Piet ook gelijk. Het is niet zomaar 'reserve' je bent wel weken van huis, de andere paarden kunnen niet gestart worden. Bovendien is Hong Kong even wat anders dan bijv. Londen in mijn ogen.
Ik hoop dat Piet gaat ipv Angelique.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:54

kylenniekje schreef:
Ik geef Piet ook gelijk. Het is niet zomaar 'reserve' je bent wel weken van huis, de andere paarden kunnen niet gestart worden. Bovendien is Hong Kong even wat anders dan bijv. Londen in mijn ogen.
Ik hoop dat Piet gaat ipv Angelique.

Soms zou ik het best leuk vinden als bokt zou kiezen wie er gaan dan blijft angelique thuis en mag piet mee. Haha!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:58

nowornever schreef:
En of jullie dit nou begrijpen of niet dat doet er niet toe het gaat er om dat hij en rob het begrijpen.

Ik heb zeker respect voor zijn keuze.
Iemand als Piet, die al heel wat van de wereld heeft gezien, zal ook absoluut anders aankijken tegen een dergelijke beslissing als ik, jonkie. Haha!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:59

Mijn stem heeft hij ook hoor. Ik kan me ook heel goed in deze keuze vinden, het is niet zomaar iets en inderdaad, als je jong bent is het gewoon allemaal net even anders.
Maar gezien de 'jongheid' van het nu waarschijnlijke team zie ik daar veel liever een ervaren Piet dan Angelique..

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:03

Nou de "jonkies" doen al heel veel ervaring op door er alleen al bij te zijn ene druk ervaren. En dat hoeft ons piet niet meer op doen Haha!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:06

nowornever schreef:
Nou de "jonkies" doen al heel veel ervaring op door er alleen al bij te zijn ene druk ervaren. En dat hoeft ons piet niet meer op doen Haha!

Daarom, dat zie je ook bij de voetbalwedstrijen qua EK en WK oke natuurlijk willen die "reserves" spelen maar als je als keeper zijnde mee gaat weet je ook dat je eigenlijk niet speelt, omdat die nooit gewisseld wordt en het nu dan voor de 2e keeper alleen maar goed is om mee te gaan, omdat de 1ste keeper stopt ... na dat heb je in dit geval bij de OS ook!
En daarbij, Piet krijgt ook van mij mijn stem hoor, vind dat er nog wel een beetje routine in het team moet blijven nu Jeroen en Albert (wat ik dus wel denk) afvallen dan heb je aan Piet zeker wel een goede!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:08

My point excately Samy Lachen Dan kan 1 van de jonkies gewoon es 'achter de schermen' meekijken en over 4 jaar misschien wel als vaste waarde mee.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:12

Ik hoop alleen wel dat vincent 1 van de jonkies mee rijdt dat beest sprong fenominaal van het weekend. Hoop dat hij dat vast kan houden voor HK.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:15

sax89 schreef:
lotte_2 schreef:

ehrens kan toch ook zeggen dat hij te oud is om mee temogen.
maar hij staat wel op de lijst der kandidaten
dat is toch al heel wat. de olympische spelen is niet zomaar een kampioenschap.

je hebt het wel over DE spelen

En jij hebt het wel over de man die met Ratina Z zowel voor persoonlijk zilver als voor teamgoud zorgde op de Spelen in 1992... Ik geef Piet groot gelijk, ere wie ere toekomt!