Bondscoach Rob Ehrens heeft nog keuze uit 10 springruiters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bondscoach Rob Ehrens heeft nog keuze uit 10 springruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 17:11

www.knhs.nl

Afbeelding
Rob Eherens staat voor een moeilijke keuze.
Foto: http://www.sjoert.com

Bondscoach Rob Ehrens heeft een ruime keuze om zijn springruiterteam van Hong Kong uit te formeren. Maar liefst elf namen komen op zijn lijst voor, waar zondag in Geesteren eentje vanaf is gegaan. Die afvaller is Jeroen Dubbeldam. De namen die nog op zijn lijst voorkomen zijn Gerco Schröder, Vincent Voorn, Albert Zoer, Angelique Hoorn, Marc Houtzager, Leopold van Asten, Piet Raijmakers, Gert-Jan Bruggink, Wim Schröder en Leon Thijssen.

Al deze namen komen voor in de mediaguide die de KNHS heeft gemaakt om de (inter)nationale media te informeren over de Nederlandse afvaardiging naar de Olympische Spelen en de Paralympics in Hong Kong. Daarnaast vinden we er de namen van zes dressuurruiters met zeven paarden en één eventing ruiter (Tim Lips). In het 'team achter de teams' vinden we 13 namen van coaches, veterinairen, hoefsmeden, etc. Uiteindelijk vertrekken er vier dressuurruiters, één eventingruiter en vijf springruiters naar Hong Kong. Het team dat Nederland gaat vertegenwoordigen op de Paralympics bestaat uit vier sporters.

De meest opvallende uitspraak op deze presentatie kwam voor rekening van bondscoach van de springruiter Rob Ehrens. "We hebben veel tegenslagen gehad in de aanloop naar de Spelen. Maar we gaan met een sterk team en we gaan voor Goud", aldus Ehrens. Ook zijn dressuurcollega Mariëtte Sanders is optimistisch: "Ik weet dat NOC*NSF de hippische disciplines in heeft geschat voor vier medailles. Ik ben er vrijwel zeker van dat wij in staat moeten worden geacht de helft daarvan voor onze rekening te nemen", aldus Sanders, die, om alle risico's uit te sluiten, met zeven paarden de quarantaineperiode ingaat.

Cherrypop

Re: Bondscoach Rob Ehrens heeft nog keuze uit 10 springruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:25

Ik zou Vincent Voorn, Gert-jan Bruggink, Angelique Hoorn en Albert Zoer het liefste mee zien gaan uit deze lijst... Maar als Albert nie kan dan maar Gerco Tong uitsteken

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:55

Waarom Gert-jan Bruggink in plaats van Gerco?? Lijkt me toch dat Gerco zich meer heeft bewezen met Berlin. GB gaat ook goed de laatste tijd, maar denk dat HK toch nog te vroeg komt. Erst een paar Super-league wedstrijdjes rijden voor hem en Wings.

Zou persoonlijk Vincent heel graag zien gaan met Armani, die 2 gaan echt super de laatste tijd! Angelique hoop ik dat met de druk om kan gaan zoals vaker gezegd wordt.

xQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:10

Ik hoop dat hij Gert-Jan Bruggink uitkiest! Lachen
Hij is echt super goed en een leuk weetje: hij heeft vroeger bij mijn vader in de klas gezeten! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:12

geef leon thijssen maar een kans, die kan het ook Ja

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 21:26

Piet Knipoog

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:31

Santigo_ schreef:
Angelique hoop ik dat met de druk om kan gaan zoals vaker gezegd wordt.

Inderdaad wordt dat vaker gezegd en daar wordt ik langzamerhand een beetje verdrietig van. Als bijvoorbeeld Gerco ten val komt zoals in Aken dan heeft niemand het er over dat hij niet tegen de druk kan. Bijna alle ruiters hebben wel eens een slechte dag. Maar waarom dat dan bij Angelique gelijk zou betekenen dat ze niet met druk om kan gaan is mij een raadsel. Of is het misschien omdat ze geen man is?
Er moet gewoon op de resultaten en de vorm van dit moment worden afgegaan, dat lijkt me het eerlijkst.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:04

Voor Gert-jan & Wings is de OS nog net te vroeg denk ik...
Ik ga voor Gerco & Angelique...en dan nog twijfel tussen Albert, Vincent & Marc Knipoog
Maar het is er maar 1 die hier over kan beslissen Tong uitsteken

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:05

Santigo_ schreef:
Waarom Gert-jan Bruggink in plaats van Gerco?? Lijkt me toch dat Gerco zich meer heeft bewezen met Berlin. GB gaat ook goed de laatste tijd, maar denk dat HK toch nog te vroeg komt. Erst een paar Super-league wedstrijdjes rijden voor hem en Wings.

Zou persoonlijk Vincent heel graag zien gaan met Armani, die 2 gaan echt super de laatste tijd! Angelique hoop ik dat met de druk om kan gaan zoals vaker gezegd wordt.

Omdat ik Gert jan afgelopen weekend goed in actie heb zien komen en ik denk dat die ons op de OS ernstig zou verbazen! Ik vind Gerco en Berlin gewoon niet goed in vorm de laatste tijd, sowieso als ik eerlijk ben, ben ik niet heel gek van Berlin, maar das natuurlijk ieder zijn mening! Ik begrijp da Gert jan pas net weer mee rijd, maar hij is iig wel echt een winner!

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:59

daar zit wat in charlene....maar ik denk dat Wings er nog niet klaar voor is!
Volgens mij stond er iets in de krant dat hun zowieso al niet mee gaan...ik zal t even opzoeken!
Edit: kan t niet vinden...dan zal ik t wel mis hebben gehad denk ik!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:06

Annemiekbram schreef:
daar zit wat in charlene....maar ik denk dat Wings er nog niet klaar voor is!
Volgens mij stond er iets in de krant dat hun zowieso al niet mee gaan...ik zal t even opzoeken!
Edit: kan t niet vinden...dan zal ik t wel mis hebben gehad denk ik!

Zou goed kunnen omdat ze er nog nie zo lang bij zitten weer.. Maar tja Gerco heeft op het moment niet echt zijn top jaar! Vaak toch wel 1 paaltje met Berlin en vorige week dan in Aken die val... Zou graag iemand mee zien gaan met wat meer drive om te winnen enzo. Wat albert zoer ook heeft, kan het beetje moeilijk uitleggen. Ik vind op het moment dat Gerco een beetje pit mist! En dat had ie in het begin wel en albert en gert jan hebben die pit op het moment wel!

Angelique vind ik ook fijn rijden, wat er afgelopen zondag gebeurde met de grote prijs was alleen wel haar schuld. Ze trok m echt lelijk door zn snufferd!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:02

Ik denk dat Gerco absoluut de drive heeft maar een iets rustiger karakter heeft. Je ziet Gerco eigenlijk nooit echt uit zijn plaat gaan positief of negatief.

Overigens kan ik met alle namen op het lijstje wel leven als die zouden gaan. En dat Angelique een vrouw is heeft er helemaal niets mee te maken, ze kon in het verleden ook niet zo goed met grote druk omgaan.

shifratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:56

Ik heb nog steeds stille hoop voor Albert..

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:04

daniella74 schreef:
Ik denk dat Gerco absoluut de drive heeft maar een iets rustiger karakter heeft. Je ziet Gerco eigenlijk nooit echt uit zijn plaat gaan positief of negatief.

Overigens kan ik met alle namen op het lijstje wel leven als die zouden gaan. En dat Angelique een vrouw is heeft er helemaal niets mee te maken, ze kon in het verleden ook niet zo goed met grote druk omgaan.

Kijk nu wordt het weer gezegd dat van Angelique en niet met druk kunnen omgaan. Dat is een waardeoordeel dat over een persoon wordt gegeven. Maar waar is dat dan op gebaseerd, waar blijkt dat dan uit? Als andere ruiters het hout verbouwen dan heeft bijvoorbeeld hun paard een slechte dag of is even het vertrouwen kwijt of wat dan ook, maar bij Angelique wordt dan gezegd "ze kan niet met druk omgaan".

Ik zou om maar even een voorbeeld te geven kunnen zeggen Daniella74 is ontzettend eigenwijs en als dan nog iemand op bokt het zegt ben jij dan opeens eigenwijs? Ik dacht het toch niet.

Dus in plaats van zo'n oordeel over mensen te geven zou ik veel liever willen horen waaruit jij (of iemand anders die dat beweert) dat afleidt of waarop je zo'n oordeel baseert.

Overigens laat ik het kiezen van de selectie helemaal aan Rob Ehrens over.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 15:52

Hermelientje schreef:
daniella74 schreef:

Kijk nu wordt het weer gezegd dat van Angelique en niet met druk kunnen omgaan. Dat is een waardeoordeel dat over een persoon wordt gegeven. Maar waar is dat dan op gebaseerd, waar blijkt dat dan uit? Als andere ruiters het hout verbouwen dan heeft bijvoorbeeld hun paard een slechte dag of is even het vertrouwen kwijt of wat dan ook, maar bij Angelique wordt dan gezegd "ze kan niet met druk omgaan".

Ik zou om maar even een voorbeeld te geven kunnen zeggen Daniella74 is ontzettend eigenwijs en als dan nog iemand op bokt het zegt ben jij dan opeens eigenwijs? Ik dacht het toch niet.

Dus in plaats van zo'n oordeel over mensen te geven zou ik veel liever willen horen waaruit jij (of iemand anders die dat beweert) dat afleidt of waarop je zo'n oordeel baseert.

Overigens laat ik het kiezen van de selectie helemaal aan Rob Ehrens over.

Als je goed had gelezen had je nu geweten dat ik dat bedoel dat ze op het EK Arnhem en ook op andere belangrijke momenten vaak toch niet met de druk weet om te gaan. Ik geef geen waardeoordeel over Angelique of verder wie dan ook, dan doe ik pas als ik zou zeggen dat ze een grote trut is. Ik ga geregeld kijken op grote concoursen dus ik weet redelijk waar ik over praat en als er iemand over het algemeen positief is over Angelique dan ben ik het wel.

Ik snap jouw felle reactie niet helemaal aangezien die namelijk nergens voor nodig is. Wij allen laten de keus over aan Ehrens, denkd at hij er weinig van onder de indruk is als we zouden bellen.

En jij mag mij best eigenwijs vinden, die mening hebben er wel meer over mij en het boeit mij verder niet wat een vreemde van mij vindt.

Devato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:10

daniella74 schreef:
Als je goed had gelezen had je nu geweten dat ik dat bedoel dat ze op het EK Arnhem en ook op andere belangrijke momenten vaak toch niet met de druk weet om te gaan. Ik geef geen waardeoordeel over Angelique of verder wie dan ook, dan doe ik pas als ik zou zeggen dat ze een grote trut is. Ik ga geregeld kijken op grote concoursen dus ik weet redelijk waar ik over praat en als er iemand over het algemeen positief is over Angelique dan ben ik het wel.

Ik snap jouw felle reactie niet helemaal aangezien die namelijk nergens voor nodig is. Wij allen laten de keus over aan Ehrens, denkd at hij er weinig van onder de indruk is als we zouden bellen.

En jij mag mij best eigenwijs vinden, die mening hebben er wel meer over mij en het boeit mij verder niet wat een vreemde van mij vindt.

Als jij goed had gelezen, had je gezien dat Hermelientje enkel een voorbeeld gaf en helemaal niet wil suggereren dat jij eigenwijs bent.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:16

Heb ook nog steeds hoop dat Albert zoer meegaat naar de os. Maar ja dat ben ik weer. Ik was er ook van overtuigd dat wij gingen winnen op het ek voetbal.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 15:35

Nog even duimen jongens!
Morgen om 12 uur wordt het officieel bekend gemaakt.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 17:53

duimduimduimduimduimduim

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:28

Ik heb over de springruiters echt een veel beter gevoel dan over de voetballers dus ik heb er nog steeds alle vertrouwen in.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 18:30

Ik hoop vooral dat Albert erbij zit.
De rest kan me op dit moment nog niet zoveel schelen Nagelbijten / Gniffelen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:32

Die zit er heus wel bij