www.horsetelex.nl
Eigenaar Siegfried Kludt heeft het Duitse topspringpaard Clausen van ruiter Holger Wulschner verkocht. De nieuwe eigenaren zijn Holger Wulschner zelf en Kludt’s dochter Pauline.
Op de laatste dag van het CHIO Aken had Siegfried Kludt een verrassing in petto voor zijn ruiter. Holger Wulschner was met de over een grenzeloos vermogen beschikkende Clausen net achtste geworden in de roemruchte Grote Prijs. Wulschner won met de Calato-zoon overigens al twee keer de Grote Prijs van Nörten Hardenberg, won vorig jaar de Prijs van Europa in Aken en werd toen vierde in de Grote Prijs en hij reed er al vele landenwedstrijden mee.
"Ik wilde af van al die telefoontjes van geïnteresseerde kopers", vertelt Kludt. Wulschner keek zijn eigenaar met verbazing en ongeloof aan, toen Kludt hem een prijsvoorstel deed, waarmee de springruiter voor de helft eigenaar zou worden van de uitzonderlijke springcrack. Kludt: "Holger vond mijn voorstel om het bij één symbolische euro te laten niet passend, maar op tien euro zijn we het eens geworden." De springruiter betaalde ter plekke en in baar geld.
"Als je geen 'Beerbaum' heet, komt zo'n paard als Clausen maar één keer in het leven van een springruiter voorbij. Ik wil Holger dat paard niet afpakken. Het is een fijne vent, altijd eerlijk en recht door zee, ik beschouw hem als mijn zoon."
Holger Wulschner was met stomheid geslagen. „Dit is niet te geloven. Ik heb zoiets nog nooit gehoord, dat iemand dit doet!"
Ex-eigenaar Siegfried Kludt en de nieuwe mede-eigenaar van Clausen Holger Wulschner verwijzen toekomstige geïnteresseerden in Clausen naar dochter Pauline Kludt. "Wie belangstelling heeft voor Clausen moet haar maar bellen. Ze komt meestal om 14.30 uur uit de crêche!"