Wilkina blijft alle hengsten de baas

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Wilkina blijft alle hengsten de baas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 21:34

Horsetelex

Afbeelding
Wilkina kreeg geen 10 voor haar springen omdat "er nooit een 10 werd gegeven"

Eén merrie werd vanmiddag in de ereronde achterna gezeten door vier hengsten. Wilkina en Annie Claassen waren een klasse apart en kregen zeer terecht in de finale een 9.5 voor de manier van springen van de juryleden Henk van den Broek en Emile Hendrix. Daarmee liet ze favorieten als Willow, Canturano, Whitaker, Wietvot en L'Esprit achter zich.

Vanmorgen was ze in de voorselectie op terrein II van CSI Twente al één van de opvallendste paarden. De Lupicor-dochter Wilkina van fokker H. Peels uit Bergeyk en eigenaresse Petra Paas uit Dronten springt helemaal uit het boekje en dat doet ze met een explosieve kracht en een machtige bascule die je zelden ziet.

Door een fout in de finale leverde Canturano onder Tom Brinkman een plaatsje in ten gunste van de super springende Willow van Danny Schaper. De vierde plaats was voor de beeldschone Whitaker, die onder Caroline Müller speelde met de hindernissen. Wietvot imponeerde als nooit tevoren. De zoon van Guidam is nu volledig op zijn ruiter - tegenwoordig is dat Willem Greve - geconcentreerd en dan komen zijn droomgaloppade en zijn eindeloze vermogen volledig tot hun recht. Wietvot had nog iets hoger in de rangschikking niet misstaan.

Ook de plaatsen zes en zeven waren voor talentvolle goedgekeurde hengsten, te weten de vermogende L'Esprit (Caroline Müller) en de supervoorzichtige en watervlugge Wizzerd WV (Judith Vetker).

Afbeelding
Wietvot (v. Guidam) liet zijn fantastische galoppade goed zien.

Afbeelding
Whitaker (v. Clinton) was naast L'esprit de tweede Wiemselbach-hengst die aan de start mocht verschijnen in de finale.

© Foto's http://www.sjoert.com

PercyLeen

Re: Wilkina blijft alle hengsten de baas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:29

Had zelf niet gekozen voor de merrie die uiteindelijk gewonnen heeft! Mijn voorkeur ging uit naar Wietvot Vingers aflikken
Maar ook zeker Canturano mocht er zijn:

Afbeelding

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:07

Ik vond het de terechte winnaar. Vond Canturano minder springen dan die merrie Ja
Wietvot was ook goed, en mocht wat mij betreft ook wat hoger staan.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:18

Super springen die merrie inderdaad. Wel gaaf dat ze al die hengsten achter zich laat.
En dat interview was belachelijk Haha! Haha!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 11:16

Elessar schreef:
Super springen die merrie inderdaad. Wel gaaf dat ze al die hengsten achter zich laat.
En dat interview was belachelijk Haha! Haha!

ja heh!
de sterkste vraag aan de ruiter vond ik nog wel:HOE OUD IS HET PAARD??
hahahaha dat vraag je dan aan de winnaar van de 5 jarigen haha

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:03

Die merrie mocht mijn paard wel zijn Ja Wat goed springen zeg, echt niet normaal! Echt de terechte winnaar... Canturano viel me erg tegen eigenlijk.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:55

Eey wat grappig, zie dit nu pas...
Grappig om Annie is op bokt nieuws te zien met een van haar paarden... ik heb jaren les van haar gehad en mee geweest op concours.