Unieke clinic op Horse Event: Fiji de wilde merrie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Unieke clinic op Horse Event: Fiji de wilde merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 17:00

http://www.academybartels.nl

Dit jaar is één van de hoofdrollen tijdens Horse Event weggelegd voor Fiji. Deze merrie is afkomstig uit een kudde wilde paarden uit de Ardennen. Net als haar groepsgenoten moet zij op driejarige leeftijd plaats maken voor jonge aanwas en mag ze verder leven als rijpaard. Alleen Fiji liet zich niet vangen. Totdat Annemarie van der Toorn werd ingeschakeld. Annemarie bewees vorig jaar al met voormalig slachtpaard Leo dat haar paardvriendelijke methode zijn vruchten afwerpt. En nu gaat ze met dit paard laten zien hoe je een paard, dat nog helemaal niks kan, op een hele plezierige manier kunt trainen. Zodat een paard met jou wil samenwerken in plaats van te moeten samenwerken. Fiji zal zelf aangeven en laten zien hoe de training zal gaan.

Tot Horse Event verblijft Fiji samen met een maatje op een weiland met schuilstal. Pas op Horse Event begint haar training.

Het vangen van Fiji is vastgelegd in een prachtig videofilmpje.
Klik hier voor het filmpje.
Klik hier voor foto's.

Wildgirl

Re: Unieke clinic op Horse Event: Fiji de wilde merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:07

leuke merrie iig

Onali

Mag ze? Ik denk dat ze liever in de Ardennen vrij bleef rondlopen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Ben benieuwd Haha!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:11

Oeh ik ben erg benieuwd. Heb Leo vorig jaar ook gezien.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:29

wat is dat filmpje langzaam te laden zeg. Zit nu al 10 min naar haperende beelde te kijken. Beetje jammer

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 17:30

Ik ook..
Ze zal heus liever in de Ardennen liever blijven rondlopen, maar fijn juist dat ze op een paarvriendelijke manier wordt zadelmak gemaakt. Wie weet waar ze anders terecht was gekomen.
Ben ook erg benieuwd Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 17:32

Dan moet je de langzamere versie kiezen (de onderste dus).
Je pc kan het dan waarschijnlijk niet aan.

pirelli_girlJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:11

kanonnen wat een stotter filmpje! Maar, zeker de moeite waard ff te wachten Lachen (tenzij je een trein te halen hebt ofzo, dan gewoon uitzetten Tong uitsteken)

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:14

Annemarie is echt heel goed. Ze is ook bij mijn paard geweest voor trailer laden. Echt petje af. Heb het volste vertrouwen erin !!!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:14

moretje schreef:
Ik ook..
Ze zal heus liever in de Ardennen liever blijven rondlopen, maar fijn juist dat ze op een paarvriendelijke manier wordt zadelmak gemaakt. Wie weet waar ze anders terecht was gekomen.

lekker paardvriendelijk in 3 dagen op een evenement Haha! Haha! Haha!

doet Gert van het Hof ook, en daar vallen alle robberts, voest mensen met bosjes over dat dit niet kan Lachen

beetje meten met twee maten denk ik zo Lachen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:18

Esther28 schreef:
wat is dat filmpje langzaam te laden zeg. Zit nu al 10 min naar haperende beelde te kijken. Beetje jammer

vind ik ook erg jammer(dit gebeurd ook als ik op de langzaamste versie klik). Je kan 'm ook niet even stilzetten om 'm uit te laten bufferen (zo heet dat toch?) Foto's vind ik mooi en ik ben ook erg benieuwd! Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:23

Inderdaad, ik heb een vrij snelle PC en heb de slechtste versie en zelfs dat is niet normaal te bekijken Dromen

Maar lijkt me wel apart om te zien, helaas ga ik niet naar Horse Event Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:23

Bij mij doet hij het anders prima Verward Lachen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:39

KiWiKo schreef:
moretje schreef:
Ik ook..

lekker paardvriendelijk in 3 dagen op een evenement Haha! Haha! Haha!

doet Gert van het Hof ook, en daar vallen alle robberts, voest mensen met bosjes over dat dit niet kan Lachen

beetje meten met twee maten denk ik zo Lachen

Een beetje????? een beetje veel, dit is imo puur publiciteitzoeken en sensatiezoekers trekken, want er zijn zat mensen die hopen dat het tijdens horse event natuurlijk gruwelijk mis gaat, sensatie dus.

Voor de rest snap ik de ophef over de 'wilde'merrie niet zo....... In de jaren dat ik met de merens werk is er ook wel eens een voorbij gekomen die uit de pyreneeen kwam, daar niet te laden was, nog niet vaak een mens van dichtbij had gezien maar toch gewoon met normaal gezond verstand uiteindelijk een leuk, lief en betrouwbaar rijpaard is geworden....en nee niet in 3 dagen maar eerder in 3 maanden........(en er zullen ongetwijfeld ook zat mensen hier op bokt enigszins zelfde ervaring hebben met ierse tinkers, ijslanders en andere rassen die nog in het (semi) wild gehouden worden)
Maar goed zal wel aan mij liggen..............

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:45

ben het met hierboven eens.

vind het ook te snel het kan dan wel vriendelijk zijn maar kan me niet voorstellen als je een paard uit een kudde wegplukt waar die al heel haar leven liep en ook nog uit die mooie omgeving. dan ineens dadenlijk op zon evenement staat tussen de mensen die zo normaal nooit ziet. voor de meest paarden is het al eng.a ls ze wel mensen gewend zijn.

wel een heel mooi en leuk paardje ze zouden hem bij mij wel mogen neer zetten Lachen

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:06

Citaat:
"Op Horse Event wordt Fiji door het team van Monty Roberts Nederland in drie dagen getraind tot voorbeeldig rijpaard."

Jeetje... een wild paard in drie dagen tijd even omtoveren tot voorbeeldig rijpaard en dat nog wel op een evenement!?! Lekker paard vriendelijk... beest heeft nog nooit een mens van dicht bij gezien en moet nu even in 3 dagen tijd alles mee maken wat normaal gesproken in drie jaar tijd gebeurd...

Bij deze heeft Monty Roberts bij mij serieus af gedaan hoor! Even een showtje weg geven over wat hij kan... echt iets om trots op te zijn hoor Bloos Trieste zaak

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:10

Neon schreef:
Jeetje... een wild paard in drie dagen tijd even omtoveren tot voorbeeldig rijpaard en dat nog wel op een evenement!?! Lekker paard vriendelijk... beest heeft nog nooit een mens van dicht bij gezien en moet nu even in 3 dagen tijd alles mee maken wat normaal gesproken in drie jaar tijd gebeurd...

Bij deze heeft Monty Roberts bij mij serieus af gedaan hoor! Even een showtje weg geven over wat hij kan... echt iets om trots op te zijn hoor Bloos Trieste zaak

Bij mij ook ja, dat was ook het eerste wat door mij heen schoot toen ik dit las. het gaat hem er volgens mij helemaal niet meer om om dingen paardvriendelijk toen doen, maar alleen om de poen.. Want dit is hoe je het ook bekijkt, niet paardvriendelijk..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:27

moretje schreef:
Ik ook..

ik vind middenin een ring met tribunes vol mensen eromheen niet echt paardvriendelijk eigenlijk.....vind het zo jammer want wat ze doet is echt hel knap, alleen al dat commerciële gedoe eromheen met dus zulke dingen is zo jammer, zoiets kan je toch beter lekker aan huis doen, met rust en ruimte? of zie ik dat weer verkeerd...

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:35

Ik ben het helemaal met jullie eens. Fiji zal zeker geen voorbeeldig rijpaard zijn als we zondag naar huis gaan. En of we haar kunnen rijden? Dat valt ook nog te bezien. Het paard zal laten zien hoe ver we kunnen komen. Dat kunnen we niet forceren. We hebben gekozen voor een paard dat nog niets kan omdat je dan beter kunt laten zien hoe je het kunt trainen. Maar alles zal met rust gebeuren.

Groeten,

Annemarie van der Toorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

moretje schreef:
Ik ook..

paardvriendelijk.. in 3 dagen.. nee ik doe het toch liever rustig aan, ze zal heus wel goed zijn, maar echt tijd om het allemaal te verwerken krijgt het paard niet lijkt mij. Ik zie in ieder geval niet in waarom het nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:44

Quote: Op Horse Event wordt Fiji door het team van Monty Roberts Nederland in drie dagen getraind tot voorbeeldig rijpaard.

annemariev schreef:
Ik ben het helemaal met jullie eens. Fiji zal zeker geen voorbeeldig rijpaard zijn als we zondag naar huis gaan. En of we haar kunnen rijden? Dat valt ook nog te bezien. Het paard zal laten zien hoe ver we kunnen komen. Dat kunnen we niet forceren. We hebben gekozen voor een paard dat nog niets kan omdat je dan beter kunt laten zien hoe je het kunt trainen. Maar alles zal met rust gebeuren.

Groeten,

Annemarie van der Toorn

Wel een beetje tegenstrijdig.. Maar uit jouw reactie maak ik op dat ik mijn laatste post dus kan laten vervallen..
Ik dacht dat het paard in 3 dagen helemaal rijklaar werd gemaakt, dat staat in het dikgedrukte stuk..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:50

Zo, bij die foto's staat een paardje tussen
(Die palomino)
das echt NET mijn paardje
moest echt ff goed kijken
lijkt wel een kopie Haha!
hahah
(alleen de mijne is iets meer wit)
maar precies zelfde koppie...
filmpje doet het niet bij mij trouwens Boos!

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:52

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat verlopen! Vond de clinics van Gert van het hof ook altijd erg indrukwekkend. Of het diervriendelijk is, daar ben ik nog niet helemaal uit...

annemariev

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:56

De tekst zal aangepast gaan worden. Je kunt nooit zeggen dat je iets gaat bereiken bij een paard. Dat is afhankelijk van het paard. Dat is niet waar wij voor staan en hoe wij werken. Het paard zal altijd bepalen hoe ver je kunt gaan en wat je kunt bereiken. Niet wij.

Groeten,

Annemarie van der Toorn