Achtjarig meisje gewond na val van pony in Muiderberg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Achtjarig meisje gewond na val van pony in Muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 13:44

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Een achtjarig meisje reed donderdagmorgen op haar pony in Muiderberg, toen zij samen met het dier ten val kwam en het meisje onder de pony terecht was gekomen.
De pony is hierbij vermoedelijk bovenop de benen van het kind terecht gekomen.

Het meisje is ongeveer 10 minuten buiten bewustzijn geweest. De hulpdiensten werden met spoed ingeschakeld, waaronder een traumahelicopter.

Uiteindelijk is ze naar het ziekenhuis gebracht waar zij zal worden onderzocht op letsel.

judithh

Re: Achtjarig meisje gewond na val van pony in Muiderberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:46

jeetje...als moeder moet je er toch niet aan denken dat, dat je kind overkomt.
veel sterkte en beterschap.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:51

wel erg als moeder om dit mee te maken!! heel veel sterkte!!

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:07

judithh schreef:
jeetje...als moeder moet je er toch niet aan denken dat, dat je kind overkomt.
veel sterkte en beterschap.

Ik denk als vader ook niet hoor! Knipoog

Maar verschrikkelijk zeg! Hopen knapt ze snel op!

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:45

Ik ben benieuwd waardoor ze ten val zijn gekomen, heb zelf een tijdje een paard bijgereden in Muiderberg en je kon er niet buiten rijden of je werd weer 'aangevallen' door (een) loslopende hond(en).

Arm kind, ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:46

ik vind het heel erg voor het meisje en haar ouders maar had ze ook wel een cap op. zal haast wel denk ik. maar ik hoor vaker dat er zulke dingen daar gebeuren. met honden of iets anders

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:11

maureen_85 schreef:
Ik ben benieuwd waardoor ze ten val zijn gekomen, heb zelf een tijdje een paard bijgereden in Muiderberg en je kon er niet buiten rijden of je werd weer 'aangevallen' door (een) loslopende hond(en).

Arm kind, ik hoop dat ze er weer helemaal bovenop komt!

Volgens mij staat er nergens dat ze over de weg reed... dus of dat zo 123 aan te nemen is...
Kan ook zijn dat ze in de bak een galopje hebben gedaan en dat ze onderuit gegaan zijn.

Veel sterkte voor betrokkenen!

franciinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:23

Hee nou ik heb mijn paard in muiderberg staan! & was dus vanochtend om dat tijdstip staan & je wordt niet aangevallen door loslopende honden als je buiten rijdt hoor;) maar het ging zo:
Het meisje had priveles in de binnenrijbaan (deze was net gesproeit) ze zat aan de longeerlijn & de pony wou ging zich omdraaien waardoor hij uitgleed omdat de bodem nog een beetje nat was. de pony viel op dr & stond gelijk weer op maar toen was zij al buiten bewustzijn. & ze is ongeveer 4/5 minuten buiten bewustzijn geweest! toen heeft de moeder gelijk 112 gebeld is dr eerst politie gekomen omdat die het snelst er konden zijn & vervolgens kwam de ambulance waar nog een politiewagen op volgde.
het meisje was inmiddels al weer terug op de wereld om het zo maar even te zeggen. toen de 1ste politiewagen kwam & kon wel alles al bewegen en zei dat ze geen pijn had ze is wel meegegaan met de ambulance om te kijken of er tog niets aan de hand was.
dr zusje is op ponykamp & dr vader zit in brazilie dus dr moeder dacht van dan gaan wij ook even wat leuks doen & mag jij een priveles. maar de moeder is wel heel erg geschrokken natuurlijk & ze had wel een cap op;)

ps. ze zat gewoon in draf;)

romy9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:43

Meisje is toen naar het AMC gebracht en heeft geen letsel. Wel moet ze een nachtje blijven omdat ze wat suffig is. Dus valt allemaal reuze mee!!!!!!

franciinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

Jaa idd het viel ook wel mee want toen ze bij de wereld was kon ze weer alles bewegen & zei ze dat ze geen pijn had

tigger1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:56

het is wel erg, maar het kan gebeuren...

tondebondon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:41

Gut wat zijn jullie CORRECT geinformeerd. Maar niet heus. Ik was de betrokken instructrice (gediplomeerd, Zeer ruime ervaring, ook met kinderlessen!) Pony liep aan de longeerlijn, les duurde al 25 minuten, meisje reeds super!. Bij aangaloperen verloor zij haar evenwicht waardoor pony uit balans ging en uitgleed. (had dus ook niets te maken met bodem, die nl. prima) meisje is 3-5 minuten buiten bewustzijn geweest, heel eng, (ik heb overigens ook een officieel BHV diploma) en is vervolgens gestabiliseerd afgevoerd door AMBULANCE. Moeder is goede vriendin van mij. Meisje maakt het inmiddels goed, alle vitale functies functioneren naar behoren, blijft een nachtje ter observatie in het AMC. Waar ik overigens vanmiddag ook zelf direct bij ben geweest. Nog pony, nog kind, nog ikzelf vallen te verwijten. Inderdaad risico van het vak, maar wel heel erg, en heel erg emotioneel om mee te maken met zo'n kleintje! Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is! Maar die nieuws-redactie... Ik weet niet waar jullie de info vandaan halen maar het bedrijf krijgt zo wel even een veeg uit de pan, naar mijn mening zeer ten onrechte. Wie wil is van harte welkom om te komen kijken! Hoop zo e.a. te hebben rechtgezet, hoop dat meisje snel weer opknapt, en snel weer met veel plezier haar grootste hobby kan oppakken!
Een zeer betrokken en instructrice EN moeder!

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:02

Blij te 'horen' dat het allemaal meevalt! Dit is toch mijn grootste angst als mama van een ponyrijdend kind.
De betrokkenen zullen het moment nog wel eens herbeleven Ach gut

franciinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:12

tondebondon - de bodem was wel nattig janina heeft nog tegen me gezegt dat we beter buiten konden gaan rijden omdat ht nog een beetje glad was. & dat zegt niet dat de bodem slecht is maar de sproeier waarschijnlijk iets te lang aan stond

franciinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:15

& idd de pony, het kind en de instructrice deden niks fout. pony wou iook niets vervelends doen & was heel braaf

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:21

Ik begrijp niet helemaal het commetaar op het nieuwsbericht. Ik vind juist dat het zeer neutraal zonder iemand of wat als schuld(ig) aan te wijzen. Alleen de plaatsnaam wordt genoemd, ik kan ook niet ontdekken bij welke manege of berdijf het is gebeurd.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:47

supercop schreef:
Ik begrijp niet helemaal het commetaar op het nieuwsbericht. Ik vind juist dat het zeer neutraal zonder iemand of wat als schuld(ig) aan te wijzen. Alleen de plaatsnaam wordt genoemd, ik kan ook niet ontdekken bij welke manege of berdijf het is gebeurd.

Ik ook niet. Zoals je zelf geschreven hebt kan het ook opgemaakt worden uit het nieuwsbericht. Alleen de regel waarin staat dat ze 10 min weg is geweest is dan verkeerd overgenomen, maar verder is het een zeer neutraal bericht. Er staat niet in dat de pony de oorzaak was of de bodem...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:32

Inderdaad, het nieuwsbericht is zeer neutraal.
ER staat niet dat de pony/bodem/ruiter/instructrise de oorzaak was.
Alleen dat ze beide ten val zijn gekomen wat overigens de beste kan overkomen.

Gelukkig is het goed afgelopen.
Ik kan mij voorstellen dat het ook voor omstanders erg schrikken is geweest.
Sterkte.

tondebondon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 22:29

Even ter info allemaal; allereerst sorry, was niet bedoeld als boze reactie, ik begrijp aleen de 10 minuten en de trauma helicopter niet... en vroeg me dus af waar deze nieuwsfeiten vandaan komen... Heb misschien ook wel wat emotioneel gereageerd... ook op meningen en veronderstellingen van anderen, excuus daarvoor: het was een lange dag. En verder, ter info: met de moeder aan de lijn gehad: naar omstandigheden gaat het allemaal redelijk goed. gelukkig!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:31

Tondebondon.
Ik snap echt wel dat je reactie wat emotioneel was.
Niemand zal en kan je dat kwalijk nemen!

De nieuwsberichten die hier komen zijn allemaal wel uit een bron (denk aan kranten) dus dan zal het in de bron al verkeerd staan.

Gelukkig maakt het meisje het goed.

Sterkte verder.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:40

Ben blij te horen dat de kleine meid het goed maakt.
Ben zaterdag zelf ook van het paard gevallen en met ambulance afgevoerd(en dan besef je pas hoe kwetsbaar je bent)
En toen mijn 6 jarige dochter afgelopen dinsdag weer moest rijden kneep ik hem wel even.

Wens alle betrokkenden sterkte toe ,want een klap krijg je dan zeker zowel lichamelijk als emotineel.

franciinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:55

Nee ik bedoelde het ook niet boos maar de 10 minuten en de traumahelicopter.. maarja niets aan te doen. & dit soort dingen kunnen altijd gebeuren hoeft niet eens persee met paarden te zijn tog.
Het is ook niemands schuld alleen het is zo stom als je dan leest dat er een traumahelicopter was & het niet zo blijkt te zijn & dat het wel fijn is voor mensen om het echte verhaal te horen

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:24

Ik wil toch nog een berichtje maken. Ik denk dat er ook bedoeld is dat de traumaheli. aanvliegend was, dit gebeurd vaker dan men denk. Door de melding 8jr.meisje met pony gevallen en al enige tijd(minuten) bewusteloos. Dan zijn er richtlijnen dat de traumaheli. ook opgestart wordt, mocht het achteraf gelukkig allemaal mee te vallen, dan keert hij om. Mocht het wel ernstig zijn dan is het alleen maar goed dat er zo snel mogelijk een trauma arts(heli) ter plaatse komt en hulp biedt. De ambulance die altijd eerder terplaatse zijn dan de helikopter kan het e.en a. doorgeven en gelukkig was de arts niet nodig en kon ze met de ambulance naar het ziekenhuis. Een traumahelikopter kan beter tig.keren voor niks aanvliegen dan een keer te weinig. Uiteraard komt zo een helikopter niet voor de sensatie maar voor hulp.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 15:30

aah wat sneu voor het meisje!

het kan wel kloppen dat er een traumaheli ingezet is, dat is in veel plaatsen protocol Lachen ongeluk met kind=traumaheli. Gelukkig kan die heli in 9 van de 10 gevallen weer terug!

Ik hoop dat het meisje er snel weer bovenop is!