Mireille offert vakantie op voor veulen Daydream

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Mireille offert vakantie op voor veulen Daydream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 08:28

www.nieuwsblad.be

Tien keer per dag, ook 's nachts, moet Mireille Baekelandt de stal in om veulen Daydream de fles te geven. Het dier verloor bij de geboorte zijn moeder en is nu op Mireille aangewezen om aan te sterken.
Daydream kwam op 17 juni ter wereld in manege 't Oud Molenhof in Ingelmunster. Maar bij de geboorte liep het mis. 'De moeder van Daydream, de veertienjarige merrie Tonga waarmee mijn man lange tijd horseball speelde, kreeg bij de bevalling een scheur in de darmen en inwendige bloedingen. Er zat niets anders op dan Tonga te laten inslapen. Maar de pasgeboren hengst maakte het goed. We hebben nog net de eerste melk van Tonga kunnen aftappen, maar voor de rest moeten we Daydream met de papfles grootbrengen', vertelt Mireille.

En dat is geen sinecure. 'Normaal zoogt een veulen tot honderd dagen na de geboorte bij de moeder. In het begin kreeg Daydream tot achttien voedingen per dag. Nu is dat al teruggelopen tot een tiental, maar dat betekent wel dat wij ook 's nachts om de twee à drie uur uit ons bed moeten. Gelukkig krijg ik assistentie van mijn kinderen, maar het begint door te wegen.'

Ook aan vakantie moet Mireille dit jaar niet denken. 'Gelukkig hadden wij geen reis geboekt, anders hadden we die moeten annuleren. Maar goed: als je voor dieren kiest, moet je ook je verantwoordelijkheid nemen. En de aanhankelijkheid van Daydream schenkt een grote voldoening. Dit paard, dat wellicht voorbestemd is voor de jumping, gaat nooit meer weg.'

Klik hier voor een foto.

Borg

Re: Mireille offert vakantie op voor veulen Daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:21

Respect! Dat is een hele klus. Bij ons op stal is dat 2 jaar geleden ook gebeurd. Merrie ging door koliek vlak na de bevalling dood en is met de fles en een oud shetje als surrogaat moeder groot gebracht. Is nu een prachtige 2-jarige, dus gewoon volhouden hoor!