Paardenevementen in de Haarlemmermeer bijten elkaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paardenevementen in de Haarlemmermeer bijten elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 08:21

haarlemsdagblad.nl

Verliest Haarlemmermeer volgend jaar een van de twee grote paardenevenementen of kunnen de Friese paarden nog binnenboord worden gehouden? De druk op het gemeentebestuur is in ieder geval flink gegroeid door het wereldrecord dat zondag is gevestigd toen 164 Friese paarden samen de parade liepen in het Haarlemmermerse Bos.

Vooraf waarschuwde de organisatie al: deze twintigste editie van de Friesepaardendag kan wel eens de laatste zijn. Want volgend jaar staat het Concours Hippique in het bos – mét het EK voor junioren en ’young riders’ – rond het moment waarop normaliter ’s werelds grootste dressuurevenement voor Friese paarden er plaats vindt. Verplaatsen is moeilijk, begreep organisator Henk Loerakker uit Cruquius: ,,Omdat ze met het oog op het EK geen enkel risico willen nemen, mag er vanaf nu zo ongeveer geen paard meer in het bos. We mogen er dus niet vóór gaan zitten.’’ Volgens wethouder Arthur van Dijk is het EK nu eenmaal ’van groot belang’ en ’gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat je het niet iedere dag kan binnenhalen’: ,,We willen er dus alles aan doen dat het goed verkoopt.’’
Laatst bijgewerkt door Rinske op 11-07-08 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast op verzoek.

Bon_Bon

Re: Paardenevenementen in Haarlem bijten elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:28

Ben op de friese dag geweest, echt enorm leuk!
En zie dan ook niet in waarom ze de friese dag volgend jaar niet gewoon iets later kunnen doen dan, of in het ergste geval een jaartje overslaan.
Hoeft toch niet gelijk afgeschaft te worden :S

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:33

@ Cayenne
de titel klopt niet: het betreft hier Hoofddorp in de Haarlemmermeer en niet Haarlem, dat ligt 10 km verderop.

Het is gewoon triest dat zo'n groot evenement in Haarlemmermeerse Bos na 20 jaar zou moeten verdwijnen ten koste van eenmalige EK. Het NK vindt al een paar jaar ook plaatst in het bos naast het Friezen evenement en dat gaat goed. Ik snap het probleem niet van de gemeente.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:57

Inderdaad, ik ben er ook geweest, dit jaar en vorige jaren.
't Is altijd een groot evenement met veel deelnemers (ruim 400 starters dit jaar toch..?) en veel shows.
Mijn moeder vind dit het enige evenement dat leuk is, omdat ze Friezen 't mooiste vind Clown
Ik hoop dat het later gepland kan worden, maar hier en daar was de grond al niet optimaal door CH Hoofddorp..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paardenevenementen in Haarlem en Hoofddorp bijten elkaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 09:02

Thanks! even aangepast Lachen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:27

Waarom kan het niet meer op de oude plek bij de manege?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:32

Omdat het daar te groot voor is

Cayenne; je kunt Haarlem en Hoofddorp beter veranderen door Haarlemmermeer Knipoog makkelijker en beter bekend als paardenevenmenten omgeving denk ik

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:20

als manege terrein te klein is voor de friese paardendag verplaats die dan naar het terrein waar de kermis heeft gestaan in vijfhuizen, plaats zat en gras zat voor ringen uit te zetten, en publiek kan overlopen naar beide terreinen.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:17

Bo_tje schreef:
En zie dan ook niet in waarom ze de friese dag volgend jaar niet gewoon iets later kunnen doen dan, of in het ergste geval een jaartje overslaan.Hoeft toch niet gelijk afgeschaft te worden :S

De organistatie heeft het voor meerdere jaren gekocht vertelde Vera Loerakker mij afgelopen zondag, dus het gaat niet om 1 jaar, maar om meerdere jaren!
Het zou ontzettend jammer zijn wanneer dit concours niet meer georganiseerd zou worden, het is gezellig, sfeervol, ZEER goed georganiseerd (en zowel de deelnemers als juryleden worden elk jaar weer overladen met leuke presentjes) en het is elk jaar weer een waanzinnig mooi plaatje, zoveel (verschillende) Friezen bij elkaar.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 11:24

happytime schreef:
als manege terrein te klein is voor de friese paardendag verplaats die dan naar het terrein waar de kermis heeft gestaan in vijfhuizen, plaats zat en gras zat voor ringen uit te zetten, en publiek kan overlopen naar beide terreinen.

Dat is wel een stukkie lopen. De catering word alleen allebei gedaan door het zelfde bedrijf momenteel.
Maar waarom is het zo'n groot probleem om de friezendag een weekje door te schuiven?
Ik vind het infeite ook niet al te snugger om het in dezelfde maand te doen.
De bodem was vorig jaar om te huilen voor de friezen zo een week na het concours.
Dit jaar ben ik niet gaan kijken dus kan over dit jaar niet oordelen.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:02

Ik zou het heel erg jammer vinden als het niet meer door zou gaan. Ben dit jaar voor het eerst geweest en ik vind het een heel leuk concours.

JoNew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:43

happytime schreef:

Nou dat is nou nog eens een goed idee! Idd plek zat er hopelijk is de bodem daar ook goed!
En vraag me af of veel mensen naar beide evenementen gaan.. Woon om de hoek en ga elk jaar naar CH Hoofddorp maar eigenlijk nooit naar de Friezen paarden dag.. Sorry! Dus denk dat ieder evenement wel publiek trekt. En misschien komen ook wel veel mensen op de fiets en dan is t maar een klein stukje.. Zou t in ieder geval zonde vinden als het niet door kan gaan!

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 17:49

De titel moet zijn: Paardenevementen in de Haarlemmermeer bijten elkaar.

De titel zoals die er staat geeft niet weer wat het probleem is.
Hoofddorp ligt in de Haarlemmermeer. Beide evenementen worden gehouden in Hoofddorp dat ligt in de Haarlemmermeer.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:52

Goofy44 schreef:
De titel moet zijn: Paardenevementen in de Haarlemmermeer bijten elkaar.

De titel zoals die er staat geeft niet weer wat het probleem is.
Hoofddorp ligt in de Haarlemmermeer. Beide evenementen worden gehouden in Hoofddorp dat ligt in de Haarlemmermeer.

Ja En dan ook nog eens op hetzelfde terrein in het Haarlemmermeerse Bos.