bndestem.nl

Gerco en Eurocommerce Acapulco
foto door Showjumper
Waar is springruiter Gerco Schröder maandagmorgen, de dag na zijn val tijdens de Grote Prijs van Aken? "Ik zit op een paard.
Nee, er is niet zo veel aan de hand. Ik ben een beetje stijf na de val, meer niet. Met Berlin gaat het goed, die draafde vanmorgen alweer fris rond. Het is een hard paard. Nee, ik maak me geen zorgen over de komende week", zegt de ruiter uit Tubbergen, drie dagen voor het begin van het CSI in Geesteren. Het concours dat hij vorig jaar won.
Het was flink schrikken zondag. Op de hindernis voor de waterbak wankelde de combinatie Schröder/Berlin al, na de waterpartij ging het mis. Paard en ruiter vielen op de grond. Schröder greep meteen naar zijn kin, hij was hard terecht gekomen. De schimmel draaide zich om en stond binnen een paar tellen weer overeind. Niets aan de hand op het eerste gezicht.
Maar kan het paard mentale problemen aan de val hebben overgehouden? "Ik denk niet dat hij bang is geworden. En ik hoop het ook niet", zegt Rob Ehrens, bondscoach van de springruiters. "Berlin is een toppaard."
Ehrens heeft een zware week voor de boeg. Na Geesteren moet de coach bepalen welke combinaties er meegaan naar de Olympische Spelen in Hongkong en wie er afvallen.
Schröder is een grote kanshebber, hij behoorde ook tot de Oranje-equipe die Europees en wereldkampioen werd.
En net in Aken overkomt hem deze pech. Ehrens: "Dit kan altijd gebeuren. Als je loopt, kun je ook een misstap zetten en je enkel breken. Ik denk dat er geen vuiltje aan de lucht is en dat zowel ruiter als paard er niets aan heeft overgehouden. Wat dat betreft is Geesteren een mooie test, dan weten we het zeker."
Verwant artikel:
[VN] Gerco Schröder en Berlin maken zware val tijdens Grote Prijs