'Maikel van der Vleuten dwingt het geluk ook af'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'Maikel van der Vleuten dwingt het geluk ook af'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:53

http://www.pzc.nl/sport/zeeland/3385736 ... ook-af.ece
pzc.nl

Afbeelding
Maikel van der Vleuten op Parmala Douche

Hij heeft geen verstand van paarden, zegt hij, maar Theodorus van den Boogaard weet wel dat zijn kleinzoon, Maikel van der Vleuten, op weg is een grote man te worden in het springen. ,,Hij staat te boek als het grootste talent van Nederland", zei hij zaterdag op Stal de Kroo in Nieuwland. ,,Ik kan dat niet beoordelen, maar ik weet dat hij áltijd met z'n paarden bezig is en dat hij beschikt over een enorme winnaarsmentaliteit.
Hij komt er wel, denk ik."

Maikel van der Vleuten was vrijdag en zaterdag met liefst zeven paarden aanwezig op Zeeland Outdoor. Zijn vader Eric – natuurlijk al een gelouterde ruiter – voegde daar nog eens vier viervoeters uit hun stal in Mierlo aan toe. Beiden reden op zes- en zevenjarigen, die tijdens nationale concoursen voorbereid worden op het grote, internationale werk.

De zoon heeft als toppaard Parmala Douche, waarmee hij over twee weken op het EK voor Young Riders in Praag een combinatie vormt. Zijn vader, die de laatste jaren over minder getalenteerde viervoeters beschikte, kan de komende jaren waarschijnlijk op VDL Groep Tomboy rekenen. ,,Da's wel mooi", zei Maikel. ,,Tomboy is negen en is al klaar voor het zwaardere werk. Het zou leuk zijn als we met z'n tweeën in de top zouden komen te zitten."

Beiden zitten momenteel in het zogenoemde B-kader, net onder het A-klasje, waarvan een deel afgelopen week op het CHIO in Aken actief was. Maikel (20) weet echter dat hij momenteel meer dan Eric (45) op de voorgrond kan treden. ,,Dat heeft met geluk te maken", stelde hij bescheiden. ,,Als er bij ons een paard binnenkomt, gaat die naar één van ons tweeën. Dan moet je dus net treffen dat je een echte goede krijgt." Zijn vader meende echter dat er meer bij komt kijken: ,,Als het geluk is, dan heeft hij dat ook afgedwongen." En ook volgens opa is de jonge prof te bescheiden: ,,Je kunt goede paarden hebben, maar dan moet er nog wel een goede ruiter op gaan zitten. En Maikel is dat blijkbaar."

In Nieuwland reed hij meerdere keren in de prijzen. Vrijdag sleepte de Brabander met het paard Kentucky zelfs een scooter in de wacht en zaterdag won hij met Chellanka de 1.30 meter klassiek met barrage. Met Parmala Douche, het EK-paard, spande hij zich niet al te veel in. ,,Het was niet de bedoeling om hier tot het uiterste te gaan. We hebben vertrouwen opgedaan voor op het EK."

In Praag bestaat de Nederlandse equipe uit Maikel van der Vleuten, Jack Ansems, Michel Hendrix en Wesley Heijdens. Van der Vleuten hoopt op een sterk team resultaat. ,,Het is belangrijk dat Nederland ook over goede Young Riders beschikt. Dat is dan goed voor de doorstroming."

Springruiters zijn altijd bang voor de zogenoemde pechfoutjes. Als er bij de laatste hindernis nog een balk wordt getoucheerd en uit de lepels valt, kan dat een onverwachte duikeling in het klassement opleveren. ,,Maar", zo vertelde opa Van den Boogaard, ,,Maikel is dan alleen heel kritisch naar zichzelf. Als er iets misgaat, is het nóóit de schuld van het paard."

Carin79

Re: 'Maikel van der Vleuten dwingt het geluk ook af'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:07

Die laatste zin.....goede instelling Ja

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:28

Carin79 schreef:

Juist dat vindt ik ook..
Nou ik ben benieuwd!

VlovesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:17

Missysop schreef:
Carin79 schreef:

Juist dat vindt ik ook..
Nou ik ben benieuwd!

HELLEMAAL mee eens Knipoog

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 11:21

goede instelling inderdaad, eerlijkheid Nagelbijten / Gniffelen

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:16

Zo zie ik het graag, mensen die het hun paard niet verwijten Lachen

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:14

heb maikel op zeeland outdoor zien rijden hij is echt heel goed bezig. gunde hem de scooter ook echt.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 15:43

een scooter Lachen dat is ook echt een prijs waarvoor je wilt strijden, maar zonder gekheid, heb op CH Eindhoven ook met bewondering zitten kijken naar de clinic die Rob Ehrens gaf en waarbij Maikel 1 van de ruiters was. Daarbij heeft ie ook erg leuke paarden om naar te kijken Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:42

als je zo'n ding verkoopt kan je daar aardig wat geld uithalen die je kan besteden aan de stal dus me dunkt dat dat een hele mooie prijs is Knipoog

Mooie combinatie en inderdaad, die laatste zin is heeeel fijn om te lezen!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:04

Maikel is een fijne jongen met een goed hart voor zijn paarden. En hij weet heel goed dat hij een geweldig kans krijgt en die benut hij wel degelijk op een goeie manier.