'NWPCS keuring is gewoon een middagje genieten'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

'NWPCS keuring is gewoon een middagje genieten'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:43

http://www.tctubantia.nl/regio/hellendo ... nieten.ece
tctubantia.nl

Witte hekjes verdelen enorme groene weilanden in wedstrijdringen.

Tientallen trailers en veel, heel veel pony's op het terrein. De regionale keuring van het Nederlands Welsh Pony en Cob Stamboek (NWPCS) werd afgelopen zaterdag voor het eerst in Hellendoorn gehouden.

Het zaad daarvoor werd tijdens de WK-mennen, enkele jaren geleden, gezaaid door Johan Coes, nu wethouder in de gemeente Hellendoorn. "Toen waren er ook wat mensen van het stamboek aanwezig en ik heb ze eens de suggestie aan de hand gedaan hier een keuring te houden", vertelt Coes.

Het kostte tijd het bestuur te overtuigen, maar dit jaar is het dan toch zover. "Ik zou het volgend jaar graag weer hier houden. Dan hebben we ook het Europees kampioenschap en bestaat het stamboek vijftig jaar", zegt vice-voorzitter van de afdeling Oost, Jan Willem Sloof.

Wim en Wies Haverslag uit Olst, zelf eigenaars van een aantal Welshpony's, zijn niet ontevreden over de verhuizing vanuit Wezepe. "Dit is een mooi terrein, een mooier geheel en de entourage is geweldig. Wij komen hier nog wel eens terug."

Hun pony's hebben het niet gered eerder vanmiddag in de keuring, maar ze blijven nog mooi even kijken naar al het moois dat aan hen voorbij komt stappen en draven. "We zitten hier lekker de hele middag te genieten." Maar niet te lang, want de dames in de trailer willen zo langzaamaan naar huis.

Daffie9

Re: 'NWPCS keuring is gewoon een middagje genieten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:42

Wij hebben wat minder kunnen genieten van de idd hele mooie entourage. Dit omdat we als NoNo's voor het eerst naar de keuring gingen. Een beetje chaos zo'n eerste keer. Maar we zijn fantastisch geholpen door de mensen van het NWPCS en de mensen die er rondliepen.
Mede door hen zijn wij er niet geheel onverdienstelijk vandaan gekomen.
Twee 1e premies en twee 2e premies.

De 1e premie van onze ruin was totaal niet verwacht en werd hij ook nog eens bestgaande rijpony met uitnodiging voor kootwijk.
Afbeelding

Ik zit nu nog met spanning op de foto's van ARfotografie te wachten, want ik neem aan dat die de andere pony's heeft gefotografeerd.

Iedereen bedankt voor alle hulp!
Op naar Kootwijk!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:19

Ik vond het ook een prachtig terein, enige jammere vond ik dat de rijrubrieken echt gescheiden lagen van het keuringsterein.

Het was in mijn ogen een mini-Kootwijk zo met die bossen en die hekken eromheen. Een heel gezellig terein. Ja

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 01:18

Terrein was absoluut mooi! De rijrubrieken apart was wel even zoeken, maar voor de combinaties denk ik ook wel fijn dat het wat rustiger lag.

@Daffie9, ik hoop morgen mijn foto's online te krijgen, anders wordt het denk ik donderdag (aangezien ik woensdag zelf weer op concours moet)

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:44

We wachten nog maar even af, aniek Knipoog

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:52

Indd mooi terrein Ja
Vind het ook jammer dat de rijrubrieken zo gescheiden lagen en tegelijkertijd gereden werden, nu moest men kiezen ipv beide te kunnen zien.
Maar zeker voor herhaling vatbaar.

Wel humor, degene die dit stukje heeft geschreven zat de mensen naast mij te interviewen Knipoog

Juul_Dwienus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:13

Zeker heel mooi terrein! Lachen
Ook ik vond het jammer dat de rijrubrieken gescheiden lagen,
maar vond het voor de rest erg mooi! Ja

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:23

Het was echt een supermooi terrein en op die locatie ook zeker voor herhaling vatbaar! Ja