Alle paarden van Albert Zoer zijn Okidoki

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Alle paarden van Albert Zoer zijn Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:35

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11927&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

Met zijn tweede paard heeft springruiter Albert Zoer zondagmiddag 's werelds meeste prestigieuze wedstrijd in de paardensport gewonnen. Bij de finish keek de Drent voor de zekerheid nog even naar het scorebord. Hij kon het niet geloven.

Okidoki is de prijsvechter van Zoer. Daarmee bleef hij in Aken donderdag twee keer foutloos in de landenwedstrijd. Okidoki gaat straks naar de Olympische Spelen in Hongkong. Het paard waarvoor al vijf miljoen euro is geboden, kreeg daarom zondag rust.

Maar in de schaduw van Okidoki is 9-jarige Sam in alle rust meegegroeid. Zo verklaarde bondscoach Rob Ehrens de sensatie van Aken. Nederland versloeg in Aken de wereldtop met een paard dat niet eens meegaat naar de Spelen. ,,Noem dat maar luxe'', zei Zoer.

Het kan geen toeval meer zijn, de successen van stal Zoer. Ehrens: ,,Albert is een zeer goede, geroutineerde ruiter. Hij kan met meer paarden uit de voeten. Bovendien heeft zijn vader Arend een heel goed oog voor talent. Daarom halen ze vaak de juiste jonge dieren.''

Wat Wimbledon is voor het tennis is Aken voor de paarden. De klassieker, historisch en de droom van elke ruiter. Sinds 1927 wordt er de Grote Prijs verreden en pas twee keer won een Nederlander. Jos Lansink was de eerste in 1992, met Egano. In 2001 herhaalde Jeroen Dubbeldam het kunststukje met De Sjiem, het paard dat hem een jaar eerder naar de olympische titel leidde.

Zoer is kandidaat voor olympisch goud. Met Okidoki. Na zeges op de CHIO's van Rotterdam en Aken mag Sam het even rustig aan doen. Ehrens: ,,We moeten naar de verdere toekomst kijken. Ik denk niet dat het verstandig is Sam nu al in Hongkong in te zetten.''

Zo dacht Zoer, die met zijn zege 115.000 euro verdiende, er ook over. ,,Ik denk dat het Okidoki wordt'', zo keek hij vooruit naar de Spelen. ,,Natuurlijk wist ik dat Sam ook veel kan. Het was gewoon een goede keus om hem hier vandaag in te zetten. Maar eerlijk gezegd had ik er nooit bij stilgestaan dat ik hier ook zou kunnen winnen.''

Twee jaar geleden won Zoer (met Okidoki) en Dubbeldam, Piet Raijmakers en Gerco Schröder goud op het WK in Aken. Vorig seizoen maakten hij en Okidoki deel uit van de equipe die de Europese titelstrijd won. De zege in Aken betekende voorlopig het grootste individuele succes uit zijn loopbaan.

In Aken bewees Nederland zijn faam als paardenland. IJsbrand Chardon won de vierspan, Adelinde Cornelissen werd achter wereldkampioene Isabell Werth tweede in de Grote Prijs van de dressuur. Tim Lips werd zaterdag tweede bij de eventing, waardoor Oranje voor het eerst sinds 1992 ook in deze discipline een ruiter naar de Olympische Spelen kan afvaardigen.

Verwant artikel:

[VN] Albert Zoer en Sam winnen loodzware Grote Prijs van Aken

Parce

Re: Alle paarden van Albert Zoer zijn Okidoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:54

Geweldig voor hem, na dat ongeval in de stal met Okidoki. Weet iemand trouwens hoe het met deze ruin gaat?
Ik heb gehoord dat er wel (heel) wat meer op Okidoki geboden zou zijn dan die 5 miljoen Bloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:59

Okidoki sprong ook mee op Aken, en was op donderdagavond het enige paard dat tot 2 maal toe foutloos wist te blijven.

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:02

Vind het echt knap! Grappig dat er een stukje over Arend instaat dat die oog heeft voor talent, op concours wou hij mijn paard een keer kopen! Maar daar wou ik zelf lekker mee blijven springen Haha!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:29

Aldewereld schreef:
Geweldig voor hem, na dat ongeval in de stal met Okidoki. Weet iemand trouwens hoe het met deze ruin gaat?
Ik heb gehoord dat er wel (heel) wat meer op Okidoki geboden zou zijn dan die 5 miljoen Bloos

Hoe het met Oki gaat ?
Hij eet en drinkt gewoon weer bit en alles kan weer in alleen met het drinken moet die uit een emmer drinken hij kan nog niet met ze neus zeg maar op die automatiche drinkbak drukken. Knipoog

Goed gedaan Albert Haha! !

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 09:43

Fantastisch, mooie overwinning........Nu maar zuinig blijven op deze Sam en een waardige
opvolger is er......En fijn dat het met Okidoki ook weer zo goed gaat.....Wens ze veel succes naar de
aanloop voor O.S.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:20

Sterre2000 schreef:
Vind het echt knap! Grappig dat er een stukje over Arend instaat dat die oog heeft voor talent, op concours wou hij mijn paard een keer kopen! Maar daar wou ik zelf lekker mee blijven springen Haha!

Das dan wel weer errug stoer Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 10:29

Super zeg Haha! Had hem nog op de TV gezien Ja

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 13:05

R-e-s-p-e-c-t!

Echt, ik heb echt véél respect voor die man. Mooie manier van paardrijden, en het werken met paarden. Zo zie je maar: Een goed paard presteert pas goed wanneer de combinatie ook goed is. Ja (Heb gister echt genoten voor de tv Bloos)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:05

Ja echt super. Hoop dat hij voor een stunt kan zorgen in HK.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:10

SUPERLEUK voor Albert! Niet alleen een kundig paardenman maar ook super aardig en altijd in voor een lolletje.

Weet overigens iemand ook warom dat paard van Marc Houtzager zo bokte? Man man, het leek wel of dat dier ergens last van had, hij keek ook allesbehalve blij. Misschien weet iemand waarom?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:12

Dit maakt wel duidelijk dat het vooral aan de ruiter en niet aan het paard ligt! Wat een topruiter!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:13

ligt het aan mij of snap ik de topictitel niet Verward

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:14

Het gaat erom dat hij echt met oki naar HK gaat en niet iedereen nu gaat denken dat sam beter mee kan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:17

Silviabol schreef:
ligt het aan mij of snap ik de topictitel niet Verward

Alle paarden van Albert Zoer zijn ok. Oftewel okidoki, oftewel, leuke woordspeling, niet alleen Okidoki is okidoki, maar zijn andere paarden zijn ook Okidoki.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:18

aaaaaaaaaaaaaaaaah hij valt ik snap hem
jezus wat blond Haha!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:35

Silviabol schreef:
aaaaaaaaaaaaaaaaah hij valt ik snap hem
jezus wat blond Haha!

Haha!