Adelinde Cornelissen strikes again tijdens kür op muziek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Adelinde Cornelissen strikes again tijdens kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 11:59

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Afbeelding

Zojuist hebben Isabell Werth en Satchmo de Grand Prix CDIO kür op muziek gewonnen. Een percentage van 80.150% bleek genoeg voor de overwinning.
Ook deze keer kwam Adelinde Cornelissen met Parzival uit op een prachtige tweede plaats. De amazone laat dit gehele concours al een constant plaatje zien, en ook dit keer bleken zij weer geheel in vorm met een nagenoeg foutloze kür, en een score van 77.500%.

Dit kon niet gezegd worden van Isabell Werth en Satchmo. Zij kregen onder andere te maken met een fout tijdens de appuyementen, en verschillende fouten tijdens de changementen. Maar hun moeilijkheidsgraad lag dermate hoger dan de proef van Adelinde, dat de Duitse combinatie alsnog met de overwinning aan de haal ging. Toch waren er 2 juryleden die liever Cornelissen op de eerste plek hadden zien staan.

De Zwitserse Silvia Iklé was eveneens heel dicht bij de tweede plaats. Met een zeer nette en vooral constante kür, kwam zij tot een score van 77.350.

Opvallend was het optreden van de Duitse Heike Kemmer met Bonaparte. Het geheel kwam buitengewoon gehaast over, en er zat weinig rust en regelmaat in. Hierdoor kwamen met name de changementen slecht uit de verf, en was het resultaat niet meer dan een elfde plaats met 70.500%.

Klik hier voor alle resultaten.

Verwante artikelen:

[VN] Cornelissen verrast Duitsers met ijzersterk optreden in Aken
[VN] Adelinde Cornelissen geeft Duits kader tweede pak slaag

RolandHitze

Re: Adelinde Cornelissen strikes again tijdens kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:02

Heeel knap van Adelinde!

umba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:04

Echt helemaal TOP!!!!!!!. Go jij! Go jij! Geweldig wat een prestatie. Zelf 2 juryleden hadden haar op plaats 1 staan.

Lorento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:05

Het zag er echt super uit, vind alleen de muziek van haar kur een beetje saai

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:08

Zag er super uit! Vind alleen niet dat Isabell verdiend 1e is geworden, maar goed, da's mijn mening Lachen

Ik vond de muziek wel leuk overigens! Van Adelinde dan *LOL*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-07-08 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:10

Ik vind dat Adelinde absoluut had moeten winnen!
Sorry, maar Isabelle heeft deze overwinning niet verdiend.. Veel te veel fouten in de proef, veel taktverlies..
Jammer hoor..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:11

Was weer even genieten op de WDR( nog steeds trouwens met een reportage)

Adelinde gefeliciteerd!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:21

Echt superknap!

Vicky_82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:29

Proficiat voor Adelinde !!!
Ik heb haar gisteren ook zien rijden in de Special en ze was echt goed bezig...

Mara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:32

komt het ook nog op de nederlandse tv?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:23

MoniekR schreef:
Ik vind dat Adelinde absoluut had moeten winnen!
Sorry, maar Isabelle heeft deze overwinning niet verdiend.. Veel te veel fouten in de proef, veel taktverlies..
Jammer hoor..

Ja maar de Kur van isabel was veel moeilijker, en een mooiere georgrafie, bijvoorbeeld de wissels, die heeft adelinde op de diagonaal isabell springt ze in de hele bak.. en isabell heeft passage-appuyenten erin geloof ik

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:25

Als Adelinde een wat moeilijkere kur had gehad, dan had ze ook zeker gewonnen!
Super gereden!!

Isabell had idd veel meer fouten in haar proef, maar een kur bestaat nog altijd uit een artistiek gedeelte en een technisch gedeelte. Kan me er dus wel in vinden dat Isabell gewonnen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:00

Volgens mij is dit de 1e GP kur die Adelinde heeft, dan speel je nog een beetje op safe qua choreografie en moeilijkheidsgraad. Ik denk dat haar volgende kur wel wat zwaarder zou worden qua moeilijkheid..

Ik vind het iig wederom een superprestatie!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:36

Ik vond het super gereden van Adelinde en had het absoluut terecht gevonden als zij gewonnen had. De nieuwe kür van Isabell was heel mooi ALS alles gelukt was. Maar met deze grote fouten had ze nooit mogen winnen.
En voor de mensen die het over de moeilijkheidsgraad van de kür hebben: je mag het nooit moeilijker maken dan je technisch aan kan. Vandaag kon Satchmo het niveau niet aan en dan hoor je op het technische gedeelte gestraft te worden. Toch stond Isabell daar ook bij verschillende juryleden voor Adelinde terwijl Adelinde de verplichte onderdelen foutloos en tactmatig afwerkte en Isabell twee zeer grote fouten had. Dat is niet uit te leggen en een blamage voor een Olympisch juryteam. Er waren maar twee juryleden juist: degenen die Adelinde eerst hadden staan!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:39

Geweldig gedaan van Adelinde. Ben benieuwd of en wanneer onze bondscoach spijt krijgt van zijn keuze voor Happie, Adelinde doet het zo geweldig goed!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 14:43

horseyfries schreef:
Ik vond het super gereden van Adelinde en had het absoluut terecht gevonden als zij gewonnen had. De nieuwe kür van Isabell was heel mooi ALS alles gelukt was. Maar met deze grote fouten had ze nooit mogen winnen.
En voor de mensen die het over de moeilijkheidsgraad van de kür hebben: je mag het nooit moeilijker maken dan je technisch aan kan. Vandaag kon Satchmo het niveau niet aan en dan hoor je op het technische gedeelte gestraft te worden. Toch stond Isabell daar ook bij verschillende juryleden voor Adelinde terwijl Adelinde de verplichte onderdelen foutloos en tactmatig afwerkte en Isabell twee zeer grote fouten had. Dat is niet uit te leggen en een blamage voor een Olympisch juryteam. Er waren maar twee juryleden juist: degenen die Adelinde eerst hadden staan!

In theorie heb je gelijk, maar in de praktijk is het meestal toch anders.
Kan me nog een kur herinderen van een paar weken geleden van een geweldig paard, die technisch heel erg slecht was, maar toch nog redelijke punten had omdat het artistieke gedeelte hoog was. Maar hoe kan je artistiek hoog scoren als de moeilijkheidsgraad veel te hoog ligt op dat moment?
Het is en blijft dus gewoon een jurysport die af en toe moeilijk te snappen is.

Maar feit is wel dan Adelinde ze heeft laten zien dat er rekening gehouden zal meoten worden met haar, en al helemaal als ze straks een moeilijkere kur heeft.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:04

Ook in de praktijk zou dit niet mogen kunnen. Je kunt natuurlijk een slechtere technische score ophalen door een artistiek sterke proef, als Satchmo daardoor gewonnen had had je mij niet gehoord. Maar als juryleden haar ook technisch hoger waarderen terwijl ze fouten maakt in de verplichte onderdelen en iemand anders (Adelinde) een foutloze proef rijdt dan klopt er iets niet. Als Adelinde bijv. een mindere piaffe of pirouettes had dan kon ik me er iets bij voorstellen, maar ook op die onderdelen was ze gewoon veel beter.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:20

Maar als je proef technisch heel slecht is, dan kan het artistiek toch ook nooit hoog zijn?
De moeilijkheidsgraad valt toch het artistieke gedeelte, en als je moeilijke dingen in je kur hebt maar deze mislukken (technisch dus), dan gaat de moeilijkheidsgraad toch ook naar beneden?
Of heb ik het nou verkeerd begrepen?

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:20

Vind dat ook allemaal een beetje raar, maar ja, het blijft een jurysport dus wij kunnen l****n wat we willen.
Zag ze trouwens net met de prijsuitrijking in een hoog tempo achter de coulissen verdwijnen, was toch niet het braafste paard die de plaats van Parzival had ingenomen. Haha!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 16:38

Trots op Adelinde en Parzival. Pling
Ze hebben echt fantastisch gepresteerd in Aken.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:48

Relaxed schreef:
Volgens mij is dit de 1e GP kur die Adelinde heeft, dan speel je nog een beetje op safe qua choreografie en moeilijkheidsgraad. Ik denk dat haar volgende kur wel wat zwaarder zou worden qua moeilijkheid..

Ik vind het iig wederom een superprestatie!

dit is haar 2de kur! maar deze is speciaal gemaakt!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 12:44

Waar en wanneer wordt dit allemaal uitgezonden op tv? Staan de tijden ergens op internet?