Aken: IJsbrand Chardon neemt de leiding bij vierspannen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Aken: IJsbrand Chardon neemt de leiding bij vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 19:52

http://www.knhs.nl/News.asp?ID=11906&pC ... ID=&CatID=
knhs.nl

IJsbrand Chardon heeft na twee onderdelen van het vierspannen op het CHIO van Aken de leiding. Door een goede marathon steeg de menner uit Den Hoorn zaterdag van de tweede naar de eerste plaats.

Chardon is de titelverdediger in Aken, ook bij de vierspanners hét evenement van het jaar. Hij won het toernooi vorig seizoen voor de tiende keer. Chardon geldt bovendien als één van de favorieten voor het WK, dat in september in Beesd wordt gehouden.

In de uithoudingsproef, het zwaarste onderdeel van de discipline, eindigden de drie Nederlanders bij de beste vijf. Koos de Ronde werd tweede, Chardon vierde, Mark Weusthof vijfde. De Ronde is nu de tweede Nederlander in het klassement, op de zevende plek.

Zondag is het afrondende onderdeel, het kegeltjes rijden. Ook in het landenklassement is Oranje na twee onderdelen de te kloppen ploeg.

Chardon spaarde zich niet in Aken, hoewel hij over twee maanden in eigen land op de WK opnieuw voluit moet. ,,Daar is dit de wedstrijd niet voor. Wie hier een moment aarzelt staat zo maar tiende. Dat voelt ook niet lekker met het oog op de dingen die gaan komen. Daarom rijd ik gewoon voor de winst.''

Recentelijk zette Chardon in de dressuur met 35 punten een persoonlijk record neer. ,,Nu maakte ik twee fouten en desondanks kwam ik op dat onderdeel op 38 uit. Bij een internationale jury. Dat betekent dat de vorige score geen uitschieter was en dat is voor mij heel belangrijk. Het betekent dat de basis heel goed is.''

Een probleem heeft Chardon wel. Als gevolg van een rugblessure loopt hij wat scheef. De menner wordt intensief behandeld. ,,Bij de wedstrijden heb ik er eigenlijk geen last van. Ik geloof ook zeker niet dat het een probleem wordt met het oog op het WK. Aanvankelijk heb ik de blessure wat onderschat, maar het ziet er naar uit dat alles nu onder controle is.''

oudehinken

Re: Aken: IJsbrand Chardon neemt de leiding bij vierspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:23

mooi dat nederland de leinding weer over neemt.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 20:36

Hij heeft nog 2 maanden om te herstellen. Het is wel een beetje een kwakkelseizoen gezondheidtechnisch met de mannen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 07:47

Supper Ja

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 08:57

gaaf hopen dat ze het volhouden