Connexxion-bus botst op paard, paard te water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Connexxion-bus botst op paard, paard te water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 13:31

http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=36092
at5.nl

Op de Aalsmeerderweg in Aalsmeer heeft vrijdag een bus van Connexxion een aanrijding gehad met een paard.

Een vrouw liep rond 12.00 uur met het dier over de weg. Toen de bus naderde raakte het paard in paniek en knalde tegen het voertuig aan. Vervolgens kwam het dier in een sloot terecht.

De brandweer heeft het paard uit zijn benarde positie kunnen bevrijden. Het had verwondingen aan zijn voorbenen.
In de bus bleef iedereen ongedeerd.

I_Moondance

Re: Connexxion-bus botst op paard, paard te water

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:34

Ah dat is balen zeg! Gelukkig is dit mij nog nooit overkamen..
Als ik mijn pony naar de wei breng komt er ook regelmatig een bus langs. Maar mijn pony is er aan gewend Lachen
Ik hoop dat alles goed komt met deze pon
Laatst bijgewerkt door I_Moondance op 04-07-08 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:35

Hmmmm, ik krijg bij het woord bus en medeweggebruikers altijd een nare smaak in mijn mond.
Die lui kunnen ZO asociaal rijden.

Gelukkig dat het paard er met weinig kleerscheuren vanaf gekomen is, jammer van zijn trauma....

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:39

he bah, dat is ook geen fijne weg om met je paard te wandelen vind ik
Gelukkig gaat het met het paard naar omstandigheden goed, had veel erger kunnen aflopen Bloos!
Lijkt me verschrikkelijk om mee te maken zeg!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:42

Ik hoop dat het paard nu niet nog een groter trauma heeft opgelopen. Meestal mag ik niet klagen van medeweggebruikers, maar van bussen kan ik je verhalen vertellen waar je haar rechtop gaat staan. Trouwens niet alleen als ik te paard zit. Dat die mensen zich aan schema moeten houden, dat snap ik wel. Maar dat je 10 sec even vertraagd, dat kan toch geen ramp zijn?
Vind maar 1 ding speciaal, dit paard schrikt van de bus en springt er tegenaan? Mijn ervaring leert me dat paarden juist wegspringen als ze bang van iets en er niet bovenop... Of misschien schrok het van iets anders en sprong dan tegen de bus? Dat is ook goed mogelijk natuurlijk.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:44

corine1981 schreef:
Hmmmm, ik krijg bij het woord bus en medeweggebruikers altijd een nare smaak in mijn mond.

Gelukkig dat het paard er met weinig kleerscheuren vanaf gekomen is, jammer van zijn trauma....

Ach man conexxion neemt alles aan wat maar een rijbewijs bezit ik zag het bij mij op school ook altijd er lopen allemaal blinden en slechtziende en die conexxion lui rijden gewoon met 60 het terrein af.

IK ben benieuwd waar het ongeveer geweest moet zijn op de aalsmeerderweg. Wad die vrouw aan het oversteken ofzo want er ligt gewoon een fietspad met voetpad naast. ( ze rijden er wel alsof het een snelweg is moet ik eerlijk toegeven.)

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:46

corine1981 schreef:

mee eens.
Ik zit vaak zelf in de bus en ze rijden 9 van de 10 keer altijd zo hard altijd.
Als de bus zelf genoeg afstand had gehouden wad dit minder snel gebeurd.

Hopenlijk heeft het paard geen ernstige verwondingen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:47

Het is niet het eerste paard wat daar wordt aangereden,ze rijden soms ook zo achterlijk hard..

Een paard van de manege waar ik vroeger reed ik daar verongelukt.

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:53

Ik heb in een panieksituatie ook wel eens gehad (vrij recent nog) dat een paard juist richting de angst-veroorzaker schoot in plaats van de andere kant op... Iets wat je totaal niet verwacht. In mijn geval was het zo'n enorm groot landbouwmachine-ding. En als die bus dan lekker hard doorrijd dan loopt het dus fout af. Die schauffeurs hebben echt schijt aan alles, zolang ze maar op schema lopen. Ik hoop maar dat de schade aan dit paard zijn benen meevalt.... vreselijk zoiets.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:55

ik heb het nu al 2x meegemaakt dat juist het paard (in mijn geval nog pony) juist richting het enge toe sprong. dat was 1x een vrachtwagen en 1x een gewone auto.

waren overigens 2 verschillende pony's en nu ook al heel wat jaren geleden...

maar bah, hoop dat het paard er niets ernstigs aan over heeft gehouden...

Crocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:56

marleenn schreef:
Als de bus zelf genoeg afstand had gehouden was dit minder snel gebeurd.

En als vrouw met paard genoeg afstand had gehouden ook; zo lust ik er nog wel eentje. Zou het niet kunnen dat dit gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, in plaats van dat het meteen maar aan de buschauffeur ligt ? Beetje kort door de bocht hoor. Zoiets is voor alle partijen vervelend: voor vrouw, paard, bus-inzittenden en, ja, *zelfs* voor de chauffeur.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:03

@crocus. Je bent me net voor.
En even over dat te hard rijden, als de bus een paar minuutjes te laat is loopt ook iedereen te z**ken. Dus wanneer doet een buschauffeur het dan wel goed?

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:04

Crocus schreef:
marleenn schreef:
Als de bus zelf genoeg afstand had gehouden was dit minder snel gebeurd.

En als vrouw met paard genoeg afstand had gehouden ook; zo lust ik er nog wel eentje. Zou het niet kunnen dat dit gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden was, in plaats van dat het meteen maar aan de buschauffeur ligt ? Beetje kort door de bocht hoor. Zoiets is voor alle partijen vervelend: voor vrouw, paard, bus-inzittenden en, ja, *zelfs* voor de chauffeur.

Precies, als het een smalle weg is en je kunt geen kant op? Ik denk dat de bus al rustig heeft gereden, want een borsing met een bus zal toch voor voor zware verwondingen lijden bij hogere snelheid?

En als je weet dat je paard bang is kun je ook even gebaren dat hij moet stoppen, de meeste doen dat heus wel. Ik heb het een tijdje terug met een tractor wel gehad die gewoon langs mn peerdje kachelde tewrijl ik gebaarde om vaart te minderen en ik kon geen kant op! Gelukkig ging dat goed, maar ik vond het zo aciosaal!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:20

volgens mij weten heel veel weggebruikers niet hoe onvoorspelbaar en schrikachtig een paard kan reageren,als ze dat wel zouden weten gebeuren er vast minder ongelukken.....

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:23

Citaat:
Vind maar 1 ding speciaal, dit paard schrikt van de bus en springt er tegenaan? Mijn ervaring leert me dat paarden juist wegspringen als ze bang van iets en er niet bovenop... Of misschien schrok het van iets anders en sprong dan tegen de bus? Dat is ook goed mogelijk natuurlijk.

Ik rij ook een paard dat naar auto's toespringt. Levensgevaarlijk, en vind ik ook idd raar dat ze er naar toe springt.. Maar gebeurt dus wel vaker..

Buschauffeurs en vrachtwagenchauffeurs zijn in mijn ogen m.b.t. paarden en asociaalste weggebruikers. Bussen scheuren voorbij, vrachtwagens toeteren vaak nog even..

larrylurex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:27

geerke schreef:
volgens mij weten heel veel weggebruikers niet hoe onvoorspelbaar en schrikachtig een paard kan reageren,als ze dat wel zouden weten gebeuren er vast minder ongelukken.....

Dat is zo, als mijn paard schikt staat hij binnen 5 seconden 10 meter verder..... Clown
Daar kan die bus toch niet op anticiperen...? (neemt niet weg dat er wel degelijk lomperikken tussen zitten)

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:33

Inoterry schreef:
@crocus. Je bent me net voor.
En even over dat te hard rijden, als de bus een paar minuutjes te laat is loopt ook iedereen te z**ken. Dus wanneer doet een buschauffeur het dan wel goed?

Even vertragen als je voorbij rijdt, dat duurt geen minuten horen. Enkele seconden ja. Maar inderdaad, je kan niet goed doen voor iedereen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:14

corine1981 schreef:

..

ROFL "bus en medeweggebruikers" kortom iedereen behalve jijzelf! Geeft de belabberde instelling waarmee veel ruiters deelnemen aan het openbare verkeer héél treffend aan...

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:23

Ach ja, er zijn van die mensen... Ik reed laatst buiten met m'n moeder, vind zo'n knul van net 20 het leuk om naar onze paarden te gaan staan toeteren. Hij had er geen lol aan gelukkig, onze paarden zijn zodanig schrik-proof dat ze daar niet van op of om kijken *klopt even af, gaat namelijk vanavond weer naar buiten Tong uitsteken*
Maar ja, erg sneu wat er hier is gebeurd natuurlijk. Maar ja, een ongeluk zit in een heel klein hoekje en als je er niet bij was, kan je niet zeggen of de buschauffeur nou te hard reed of te roekeloos en mensen weten vaak ook niet hoe ze om moeten gaan met een paard in het verkeer. Persoonlijk heb ik het liever dat automobilisten hard langs me rijden in plaats van dat ze rustig achter me blijven rijden als ik op een angstig paard zit. Ze bedoelen het goed, maar ik zit binnensmonds te vloeken en te tieren of ze nu alsjeblieft voorbij willen gaan omdat ik m'n paard zo niet lang meer hou Haha!

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:25

Brrr!
Ik sta op een stal op de weg achter de Aalsmeerderweg en wilde komend weekend mijn 4-jarige weer eens mee naar het bos nemen. Ehm niet dus.
Ik ga denk ik maar een keer een week ergens in een bos staan om hem aan het bos te laten wennen. Amsterdamse bos is al niet echt ideaal om een paard verkeers- en bosmak te maken. (Al hebben we de eerste 2x overleefd!) Maar na dit verhaal, BRRR.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:29

Bussen rijden nou eenmaal asociaal!
Ik heb echt nog nooit een bus gezien die zich normaal in het verkeer gedroeg.En je hoort ook niks anders dan dat!
Verschrikkelijk voor de eigenaar en het paard.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:32

Weet iemand eigenlijk welk paard van welke eigenaar?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:38

MiniMouse schreef:
Bussen rijden nou eenmaal asociaal!
Ik heb echt nog nooit een bus gezien die zich normaal in het verkeer gedroeg.En je hoort ook niks anders dan dat!
Verschrikkelijk voor de eigenaar en het paard.

Lezen is ook een vak. Paard is fout. Springt nl. tegen bus aan. Of eigenlijk is de begeleider fout. Die laat het paard dat doen.

Arme buschauffeur wat zal die geschrokken zijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 15:51

Arnyek, Sorry dat ik het zeg hoor maar deze vrouw heeft er waarschijnlijk ook zelf een aandeel in gehad het kan natuurlijk zijn dat ze aan het oversteken was maar inprincipe is er bij de aalsmeerderweg een heel breed pad waar geen auto's rijden en er is ook nog een berm waar de meeste mensen met paarden gaan lopen. Nogmaals ik weet natuurlijk niet wat ze aan het doen was.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:25

Het is natuurlijk heel rot voor deze vrouw en het paard etc Ach gut maar imo kan je niet zomaar concluderen dat het wel de schuld zal zijn van de bus.

En evengoed vind ik ook niet dat je kan zeggen dat het de schuld is van die vrouw, paarden kunnen nou eenmaal schrikken en daar kunnen zowel die vrouw als de buschauffeur niet zoveel aan doen.