Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marijkuh schreef:In het ziekenhuis word je niet blij als je mensen die verdenking mrsa of mrsa hebben (werk zelf in een ziekenhuis)
patiënten worden dan geisoleerd verpleegd..
bij mrsa is een bacterie die resistent is tegen antibiotica...
idd jammer dat het nu ook in de dierenwereld zit..
geerke schreef:mijn fries heeft de staphiloccocus aureus op zijn benen,deze heeft dus de naam niet resistent te zijn,nou ik krijg hem niet weg hoor....
bimmezs schreef:Mmm,ok mijn paard staat daar maar als ik het dus goed heb gelezen kan ik dus gewoon op bezoek gaan zonder me zorgen te maken?
gomir schreef:Het is al zo lang bekend dat paarden net als varkens de MRSA-bacterie bij zich kunnen dragen. Blijkbaar heeft Utrecht nu een reden gehad om iedereen te testen en dan valt het ineens op
Zwerte schreef:Natuurlijk is MRSA op zich een flink aandachtspunt want het kan wel een groot probleem worden.
Sieltjuh schreef:Zwerte schreef:Natuurlijk is MRSA op zich een flink aandachtspunt want het kan wel een groot probleem worden.
Sterker nog, in een heleboel landen ís het al een groot probleem. Nederland heeft nog een streng antibioticabeleid, waardoor de MRSA problemen in NL beperkt zijn. Dat is niet in elk land zo.
Er zijn al MRSA soorten ontdekt die dus ook al resistent aan het raken zijn voor antibiotica waarvoor het eerst nog gevoelig was.
Dit nieuwsbericht in het algemeen is niet zo schokkend dus, maar ik vind het wel belangrijk dat mensen over het algemeen meer bewust moeten worden over wat MRSA is.
anneve schreef:Het is een bacterie, geen virus.