Stoere mannen te paard bestaan nog

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Stoere mannen te paard bestaan nog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:25

http://www.almerevandaag.nl/nieuws/alme ... estaan_nog
www.almerevandaag.nl

'Paardrijden is voor meisjes', is een leus die menig mannenmond wel eens heeft uitgesproken. Dat het tegendeel waar is bleek wel tijdens de eerste editie van 'De stoere mannendag' die zaterdag onder toeziend oog van ruim vijftienhonderd bezoekers bij manege Lies Beuker gehouden werd.

Springen, western, mennen en dressuur. Alles kwam voorbij tijdens de stoere mannendag die door de Federatie van Nederlandse Ruitersportcentra (FNRS) in het leven is geroepen om de stoere kant van de paardensport te laten zien. Met deze dag hoopt de FNRS mannen warm te maken voor de paardensport, want op dit moment is tachtig procent van paardrijdend Nederland vrouw. Volgens Celine Elkhuizen van de FNRS heeft dit te maken met het zogenaamde sneeuwbaleffect. ,,Jongens gaan meestal op dezelfde sport als hun vriendjes. Vaak is dit voetbal of bijvoorbeeld tennis. Zij zullen minder snel net als hun zusje of buurmeisje gaan paardrijden. Wij zijn er van overtuigd dat hoe meer jongens gaan paardrijden, hoe meer er zullen volgen.''
Uit heel het land waren stoere mannen afgevaardigd naar Almere om te strijden om de titel van 'Hippisch Mannenteam 2008'. Deze ruiters werden getest op kennis, kracht, behendigheid, conditie en rijvaardigheid. Van de twintig deelnemende maneges ging manege Bergemo uit Heijen er met de winst vandoor. Ook mannen die nog nooit hadden paardgereden werden in het zadel gehesen. Zo had Ruben van Droffelaar uit Almere zich laten overhalen eens een paardrijles te nemen. Verrast én moe klom hij van het paard Yarrow af. ,,Het leek me altijd zo'n suffe sport, maar het is eigenlijk super sportief. Ik sta nu nog bij te komen.'' En zo dachten meer mannen er over. Nu maar afwachten of deze kerels ook een stel laarzen en een cap aanschaffen en besluiten om op paardrijden te gaan.

Jeanneee_

Re: Stoere mannen te paard bestaan nog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:27

haha geweldig Haha!
jaa mannen hebben nog al snel het idee dat paardrijden zoiets is als : gewoon gaan zitten en sturen, je paard doet alle werk.. tsja als ze er zelf op zitten komen ze er wel acter dat het anders is Haha!

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:28

zijn trouwens niet alleen mannen die dat denken Haha!

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:38

Haha heel toevallig is vandaag vriendje op het paard geklommen!
Hij vond het superleuk en morgen komt er een paardrijbroek, want meneer had toch wel last van zere benen...

Toen hij net was afgestapt en ik nog eventjes ging rijden zei hij meteen ..
'Ik wil zo nog een keer.... mag dat??'

*LOL*

Toch wel een hele stoere man als je 't mij vraagt Cool .

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:40

Het was echt heel erg leuk.
erg gezellig.
Ik ben wezen kijken bij de springdemonstratie! Mooi hoor!
Het zag er allemaal super uit!