Henk Hammers prolongeert titel Klavertje Drie rijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Henk Hammers prolongeert titel Klavertje Drie rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 08:30

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

De belangrijkste rubriek vandaag tijdens CH Dokkum betrof het Nederlands kampioenschap Klavertje Drie. Titelverdediger Henk Hammers was de grote favoriet met Tobias (v.Milano), Varanno (v.Manno) en Torpedo (v.Ganges). Hij prolongeerde de titel wel maar he

Het kampioenschap telde zes deelnemers waarvan er drie in deze samenstelling voor het eerst een wedstrijd liepen.

Twee weken geleden stond in Otterlo ook een Klavertje Drie rubriek op het programma en deze werd overtuigend gewonnen door Henk Hammers. Met het grootste gemak reed hij toen de vossen van Jan Schep rond. Dat was vandaag niet het geval. Voorpaard Tobias was fris en ook de achterpaarden waren erg heet en leken de rit aan te pakken. Henk moest een aantal keren fors ingrijpen om alles in goede banen te leiden. Na de eerste omloop werd hij wel als eerste binnengeroepen gevolgd door Uilke Haarsma, Lambertus Huckriede en Leendert Veerman.

Bij het overrijden had Henk zijn paarden beter onder controle en wisten ze de jury te overtuigen. Bij het van hand veranderen kon Henk overigens nog net een aanvaring met Leendert Veerman voorkomen. Na het van hand veranderen werden Varanno en Torpedo weer wat te enthousiast maar de jury riep ze tot opluchting van Henk snel binnen. Henk Hammers: ‘Natuurlijk wist ik dat ik met deze paarden een grote kanshebber op de titel was maar met meerspannen is het nooit in te schatten. Ze waren vandaag vreselijk heet gebrand en ik moest ze een paar keer op de plek zetten. Het was een hele strijd vandaag maar het is gelukt en ik ben hartstikke blij!’

Leendert Veerman had de ervaren Kelt (v.Renovo) in het achterspan naast Besterly Victory (v.Cinovo) geplaatst en voorop liep Oberon (v.Renovo). Dit trio ging foutloos maar wel in een wat hoog tempo rond. Dat moest ook de show maken want het achterspan wist nu qua tuigpaardeigenschappen wat minder te overtuigen. Het werd de tweede plaats.
Derde werd Uilke Haarsma die Celebration (v.Manno) als voorpaard voor zijn succesvolle limietspan Vlo (v.Reflex M) en Wednesday (v.Reflex M) had geplaatst. Daarbij was Celebration nog iets terughoudend en Vlo en Wednesday waren het samen ook niet helemaal eens. Lambertus Huckriede werd vierde met Sitinkie (v.Joviaal), Heraut (v.Indiaan) en Rinkier (v.Joviaal) van de familie Mulder. Het achterspan ging best, voorpaard Sitinkie liet af en toe wat steekjes vallen.

De vijfde plaats was voor Dirk Mekkes met Vitz Randall (v.Patijn), Tatchio (v.Waterman) en Tyronno (v.Fabricius). Vitz Randall maakte een verdienstelijk debuut als voorpaard. Jan Jordans werd zesde met Willem van Oranje (v.Marvel), Otto (v.Balmoral) en Wierd (v.Moneymaker).

mistid

Re: Henk Hammers prolongeert titel Klavertje Drie rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:30

Goede uitslag!
Tobias is een mooi voorpaard Ja echte showbink

just_bassie

Re: Henk Hammers prolongeert titel Klavertje Drie rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:38

Ik was hier ook, heb dressuur gereden.
Een erg leuk concour.
Ik mocht ook nog een kur op muziek rijden op het hoofdterrein!
Zeker voor herhaling vatbaar!