Dierengek van Beers uit Best moet zijn biezen pakken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Dierengek van Beers uit Best moet zijn biezen pakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 09:10

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/3 ... jmaken.ece
ed.nl

Hij heeft nog een paar weken tijd om op een perceel aan de Ploegstraat een paardenstal en een aantal rennen af te breken. De vijftien paarden en vijf honden moeten van het terrein af.

Dat is de uitkomst van een ontruimingsprocedure die de gemeente tegen Van Beers had aangespannen. Die huurde ongeveer 27 jaar lang bijna een hectare grond van de gemeente. Sinds juli vorig jaar, toen zijn huurcontract eindigde, heeft hij het terrein illegaal in gebruik.

De grond aan de Ploegstraat is nodig voor de aanleg van het bedrijventerrein BeA2, dat in het gebied tussen de A2, het Beatrixkanaal, de A58 en de Anthony Fokkerweg komt te liggen.

Van Beers wil dat de gemeente hem voor zijn paarden een andere plek en voornamelijk weidegrond aanbiedt, maar de gemeente ziet dat niet als haar verantwoordelijkheid. Als grondeigenaar verhuurde de gemeente ooit dertien stukken grond aan Bestenaren die daar hun dieren (voornamelijk paarden en pony's) hielden. Die huurders hebben volgens een gemeentewoordvoerster zelf inmiddels een eigen stek gevonden. Dat zou Van Beers ook moeten doen, vindt de gemeente. Van Beers is teleurgesteld en vindt de gang van zaken 'knap waardeloos'. "Ik zet niet zomaar 15 paarden aan de kant."

De paarden en honden werden hem in de loop der jaren in de schoot geworpen door mensen die er zelf geen raad meer mee wisten. Van Beers probeert ze nu via internet aan de man te brengen. "Ik geef ze gewoon weg. Ik kan ze nergens meer onderbrengen."

Het zit van Beers niet mee. Begin dit jaar bracht de AID hem een bezoek, omdat zijn paarden in een onveilige weide zouden staan.

Klik hier voor een foto.

Verwant artikel:

[VN] Inspectie: terrein paarden Best voldoet prima

Carin79

Re: Dierengek van Beers uit Best moet zijn biezen pakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:40

Wel lullig voor die man. Maar misschien krijgen die paardjes nu wel een fijne wei.
Alhoewel, als hij de paarden gratis weg geeft ben ik benieuwd wat voor een mensen daar op afkomen....

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 11:42

idd... dat kan niet goed gaan, maar als het een dierenvriend is zal hij daar wel om denken gok ik zo Knipoog

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:42

[quote]
"Ik geef ze gewoon weg. Ik kan ze nergens meer onderbrengen."
[quote]

Waarom staan ze dan voor 1.250,00 op MP... Vork

Verder wel erg lullig voor deze man.. hoop dat al deze dieren een goed plekje gaan krijgen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:07

Met 15 paarden op bijna een hectare snap ik wel waarom het er op de foto zo belabberd uitziet. Ik hoop voor deze man dat hij een goed onderkomen voor de paarden vindt. Want zo te zien leek het sowieso wel tijd het bestand te gaan inkrimpen.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:33

deze man is niet zo een dieren vriend hoor vriendin heeft er een paard gekocht en een andere ook maar weer terug gebracht bah wat zien ze er daar slecht uit en die honden daar fokten die geloof ik ook maar wat mee die arme beestjes eindenlijk moet hij er weg hoop dat hij nergens meer aan wei komt. en die paardjes allemaal een mooi huisje krijgen.
sorry maar dat moest ik even kwijt Knipoog

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:36

Hij geeft ze echt niet weg Knipoog

Maar het was te verwachten dat hij een keer weg zou moeten, in de tijd dat ik er ree wisten ze al dat ze er maar tijdelijk konden staan, dat dat jaren was, tja de gemeente is niet zo snel met alles.. Knipoog

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:43

ik vindt ook dat de dieren er mager uitzien Boos! als je een dierenvriend bent zorg je dat je dieren er goed uitzien! en niet zo Boos!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:15

Tja.. weet niet zo goed wat ik hier van moet denken.
Aan de ene kant heel symphatiek van die man dat ie de paarden opvangt waar mensen geen raad mee weten, maar aan de andere kant ziet die wei er ook niet zo fijn uit

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:36

Ik ga geen discussie voeren of hij wel of niet slecht is tegen zn paarden, ben er niet voor niets weggegaan, maar zo slecht als hier altijd rond gaat is hij echt niet! Hij heeft echt wel wat op met zn paarden.
De paarden komen vaak in hele slechte conditie daar, maar hij voert ze goed. Ik kan foto's laten zien van een paar jaar terug, dan komt er commentaar dat de paarden veel te dik zijn, dus wat dat betreft, erg jammer dat er commentaar op komt. Staat ook wel een beetje een rotte foto bij.

Dat er mensen zijn met slechte ervaringen, tja, ik denk dan als je een paard koopt hou dan zelf ook je ogen open. Er komen bij hem ontzettend leuke paardjes voorbij voor weinig geld, maar als je het niet vertrouwd dan koop er geen paard, krijg je ook geen gezeik achteraf. Vind het altijd heel makkelijk gezegd dat iemand een oplichter is, terwijl dat klinkklare onzin is en als je een fatsoenlijk gezond en prachtig paard wil, dan zal je er ook in een andere prijsklasse moeten gaan zoeken en niet bij zo'n handelaren. Kan genoeg paarden herinneren die daar prima opgeknapt, ingereden en verkocht zijn naar een leuk baasje.

Al met al is het niet zo slecht bij bert, stonden daar andere mensen waarbij de rillingen wel echt over mn rug liepen, maar daar kraait geen haan naar... helaas!!!

Dus wil niks goed praten of afkraken, maar mensen denk na voordat je iets neerzet, terwijl je nergens vanaf weet. Ik heb er jaren gereden en het is niet zoals het in mijn ogen zou horen te zijn, maar lange niet zo slecht als soms beweerd wordt.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:10

De enige die het woord oplichter gebruikt ben jij zelf.... de rest heeft gewoon (m.i. terechte) kritiek op de hoeveelheid paarden op dit stukje land. Plus dat er wel eens een slecht paard werd verkocht.. so what? dat gebeurt bij iedere handelaar wel eens.

Maak het niet dramatischer dan het is! De situatie is onwenselijk en wordt op deze manier opgelost.
Hoop dat de man stopt met vermeerderen van honden en een normaal aantal paarden kan houden op een mooi schoon stuk grond.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:02

hmm.. ik weet eigelijk niet wat ik hiervan kan zeggen Clown

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:37

amondi schreef:
De enige die het woord oplichter gebruikt ben jij zelf.... de rest heeft gewoon (m.i. terechte) kritiek op de hoeveelheid paarden op dit stukje land. Plus dat er wel eens een slecht paard werd verkocht.. so what? dat gebeurt bij iedere handelaar wel eens.

Maak het niet dramatischer dan het is! De situatie is onwenselijk en wordt op deze manier opgelost.
Hoop dat de man stopt met vermeerderen van honden en een normaal aantal paarden kan houden op een mooi schoon stuk grond.

Ik maak het niet dramatischer dan het is, dat is in elk geval niet zo bedoeld, maar er zijn over dit onderwerp heel wat meer woorden gevallen en ik vind het gewoon erg jammer dat er mensen zijn die bij het zien van 1 (overigens oude want het is inmiddels zomer) al conclusies trekken.
En het is idd bij elke handelaar zo, dat er wel eens een slechter paard tussenzit, maar vaak weet de handelaar dit zelf niet eens, kan best dat er een 's ochtens komt en dat iemand hem 's middags al weer meeneemt, kun je de handelaar als tussenpersoon imo niet op aankijken, daarom vind ik het zo jammer dat er elke keer een boel woorden over vallen, zonder dat men weet waar ze over praten. Deze keer hoopte ik het voor te zijn door er duidelijk over te zijn. Ik rijd hier niet meer en heb er verder niks meer mee te maken, maar heb er een fijne tijd gehad en dat wil ik niet door het slijk laten trekken.

Hij vermeerdert overigens niet, hij verhandelt de dieren alleen.

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:45

Deze sneue zaak loopt natuurlijk al een tijd. Dhr. van Beers wist dat hij het risico liep aan het kortste eind te trekken en daarom had hij alvast iets kunnen regelen wat betreft (evt. tijdelijke) nieuwe huisvesting voor zijn dieren.