Staat de Bradelier zeer bekend om zijn afsluitende paardenkoers, het Wateringse dorpsfeest heeft zijn wielerronde. En daar hebben ze geen behoefte aan dravende renpaarden.
De organisatie van de Wateringse Wielerdag zou dinsdagavond besluiten of ze een nieuw initiatief, de kortebaandraverij, wilden helpen. Het wielercomité kwam evenwel niet tot een eensluidend oordeel. Daardoor verkeert de Stichting Kortebaan Draverij Wateringen nog in het ongewisse of op 1 augustus paarden door de Kerklaan kunnen draven.
Hoewel de wielerdag donderdagavond eindigt, heeft het comité een vergunning tot vrijdag twaalf uur. De SKDW wil die dag om negen uur beginnen en daarom graag samenwerken. Woordvoerder Lucas: "Het enige wat wij willen is de tribune en de dranghekken overnemen. Dat is voor beide partijen gunstig.''
Burgemeester Van der Tak heeft laten weten in de loop van volgende week een besluit te nemen.
Hmmm beetje appart, waarom moeten die wielrenlui ook altijd zo moeilijk doen... Vind de meeste maar vervelend als ik ze tegenkom te paard, maarjah, je mag niet iedereen over 1 kam scheren
Ik zou het wel leuk vinden als ze daar ook een korte baan draverij gaan organiseren. Als het in de lier is ben ik ook meestal wel bij en is het altijd best druk!
Ik snap trouwens het probleem niet helemaal de wielrenners hebben er toch geen last van
hoezo dravende renpaarden???? renpaarden galopperen en dravers draven!!! geen enkele engels volbloed wil met een draver vergeleken worden, andersom ook niet!!
hoezo dravende renpaarden???? renpaarden galopperen en dravers draven!!! geen enkele engels volbloed wil met een draver vergeleken worden, andersom ook niet!!
Hahah ja dat zag ik ook meteen. Jammer. Wielerkoersen en paardenkoersen hebben veel gemeen met elkaar.. (tactiek enzo,koers inzicht ect ect.)
Het is volgens mij ook een conflict van niets. De kortebaanorganisatie wil alleenom 9 uur beginnen met opstarten, terwijl het wielercommittee pas om 12 uur alles aan kant hoeft te hebben. En ze zouden graag gebruik willen maken van de tribune en dat soort dingen, die er toch al staan.