Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 10:42

http://www.kwpn.nl/home_nl.php
kwpn.nl

Afbeelding
Patijn
Vandaag werd tijdens CHIO Rotterdam de vierde wedstrijd in het kader van de KNHS-Hody Coatings Masterclass Tuigpaarden verreden. Het was weer een geweldige promotie voor de tuigpaardensport aldus jury lid Joop van Wessel. Hij jureerde met de gastjuryleden Tineke Bartels en Rob Ehrens. Van Wessel: "Ik heb heel prettig gejureerd, Tineke Bartels wil graag een ontspannen paard zien en Rob Ehrens weet als springruiter ook heel goed de kwaliteiten van een tuigpaard te herkennen."

Vier van de acht paarden kregen een herkansing en daarbij verwisselenden de plaatsen drie en vier. De KWPN hengst Patijn van Harmannus Boelens showde zich in handen van Harm Jan Veenstra perfect en won van stalgenoot Wervelwind (v.Plain's Libarator) met aan de leidsels Margreet van der Zwaag. Eén wedstrijd eerder moest Patijn Wervelwind nog voor laten gaan. Van Wessel: "Over plaats één was totaal geen discussie, bij alle drie was Patijn de winnaar, de hengst was gewoon heel goed. Ook het publiek was gecharmeerd van Patijn maar zeker ook van Wervelwind. Deze maakte zich eveneens mooi maar het even vasthouden van het achterbeen werd metname door Tineke gezien als een beetje spanning. Mede daarom werd hij tweede."
Zomooi (v.Roy M) van Jan Muggen klom dus bij herkansing een plaatsje ten koste van Wizzkid's Gonda (v.Patijn) van Ritsema Sierbestrating met Derk Jan Mekkes.
Van Wessel: "Zomooi liet zeker een goede verrichting zien maar hij is de jongste van het gezelschap en dat kan dan net wat gaan meespelen. Wizzkid ging best over de benen maar was af en toe wat heftig en werd daardoor soms wat kort in de hals."
Plaats vijf ging naar Twinkidee (v.Milano) met Nico Calis gevolgd door de KWPN hengst Torino van de HBC-stal met Cees Embregts. Van Wessel: "Twinkidee was bij stukken heel goed maar ze maakt toch af en toe een foutje. Torino werd gaandeweg de wedstrijd wat zwaarmoediger."
Hanneke Mekkes kon Kosmos (v.Fabricius) van Henk Grol als zevende opstellen met op plaats acht Nero van de Rivelhoff (v.Ganges) van Jan Schep met Lean Verhoeff. Van Wessel: "Kosmos zette ook een goede verrichting neer maar is dan misschien net iets minder spectaculair. Soms maakte de vos een foutje en dat deed hem op deze plaats belanden. Nero had goede momenten maar kan fraaier in het front."
Minister President Balkenende woonde het evenement bij tesamen met zijn echtgenote. Zij reikte de prijzen uit aan de tuigpaardrijders bij de Masterclass.

Zondag 13 juli is tijdens CSI Twente in Geesteren de volgende wedstrijd.

Ibalia

Berichten: 2256
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Een-city

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:53

Wat leuk dat daar de tuigpaardensport ook is doorgedrongen.
Jan Muggen ken ik wel, hij heeft ons nog trouwgereden met een prachtige koets en 2 bonten ervoor.
Achteraf bleek dat 1 paard nog niet zo lang beleerd was maar ja, ik had ook gezegd dat ik er geen koetspaarden voor wilden hebben maar tuigpaarden Haha!

92smartie92

Berichten: 1149
Geregistreerd: 16-06-07

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:03

Mijn werk had voor mij een kaartje daarvoor gereserveerd, maar jammer genoeg kon ik niet mee. Boos!

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 16:55

Alweer Patijn! Vingers aflikken

De tuigpaarden komen eindelijk wat meer 'in beeld'

SDE
Berichten: 941
Geregistreerd: 30-08-04
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:37

Yep Patijn (nu Manno niet meer verschijnt natuurlijk Bloos ).

Rampshellie
Berichten: 1986
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Duiven

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:05

Patijn is prachtig! Heb 'm gezien op OG Haha!!

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:35

Hij is meer dan prachtig Knipoog

En hij is ook nog zo lief *penny*.
Wel jammer dat Linda hem niet meer doet, maar nu presteert hij nóg beter!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:05

Toen mocht Linda hem nog niet starten in deze klasse ik weet niet hoe dat nu is?.

Tja Patijn is geweldig maar Manno blijft mijn echte Favo wat een geweldig paard om te zien.

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 22:56

Linda mocht de Oregon toen wel doen?
Maar ze is (tijdelijk) gestopt met de tuigers...

hanny_jelkeJarig

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:43

was een mooie wedstrijd en eindelijk krijgt de tuigsport ook wat meer aandagt

_deempje_

Berichten: 22
Geregistreerd: 01-03-08
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Op CHIO Rotterdam veel waardering voor tuigpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:55

het was echt heel leuk om tezien ik was ook geweest. het waren echt mooie tuigpaarden.