http://www.ad.nl/rotterdam/2387660/En_m ... uilen.html
ad.nl
Er was vroeger een liedje van André van Duin. Dat er een paard in de gang stond bij Buurvrouw Jansen.
En dat vond ik al een smerig idee.
Tegenwoordig rijdt datzelfde paard door je straat; met een agent erbovenop. Die poept dan samen met een collega je hele straat onder. Dat paard dan hè!
En dat levert een afval op.
Als ze aan het begin van de Nieuwe Binnenweg beginnen zijn ze bij de Lage Erfbrug nog niet klaar. Het ligt in grote dampende hopen op de rijbaan. Het ruikt niet fris. En crosst er toevallig een auto doorheen terwijl jij langsloopt, zit het tot ver over je wenkbrauwen.
Daar trappen we niet meer in, riep de gemeente Rotterdam in een nieuwe campagne. Wij gaan poep ruimen en anders boete betalen.
En ik zag het al helemaal voor me. Zon leerlingagent die s ochtends te laat op het bureau was en nu voor straf achter die twee politie-paarden moet aanhobbelen met een emmer en een schepje. Wasknijper op de neus.
Bleek die campagne alleen over hondenpoep te gaan.
Ja ja, dus buurvrouw Jansen die intussen krom is van de jicht en de rimmetiek moet wel achter haar valse oude keffertje aan met een poepzakje om die drieënhalve keutel die het arme beest produceert op te pakken. En meneer en mevrouw de hippische agent mogen ongemoeid doorvervuilen?
Ik vind dat paarden sowieso niet bij de politie horen. Ik ben geen Marianne Thieme van de Partij van de Dieren, die een kakkerlak nog een zielig zwerfdiertje vindt, maar een politiepaard wordt vaak ingezet bij rellen, met traangas en pepperspray aan de ene kant en bakstenen en molotov-cocktails aan de andere...en daar zet je toch geen nobel dier tussenin.
Oh en een mens wel? Zal je misschien zeggen. Zon arme politie-agent.
Ja, want die krijgt er voor betaald en had anders maar een vak moeten leren. Paardenpoepruimer of zo.