Teams voor EK Junioren en Young Riders bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Teams voor EK Junioren en Young Riders bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:30

http://www.paardenfokken.nl/news/showne ... icleid=917
horsetelex.nl

Bondscoach Tineke Bartels heeft de combinaties bekend gemaakt die zijn opgenomen in de teams die Nederland vertegenwoordigen op het de Europese Kampioenschappen Dressuur voor Junioren en Young Riders die van 14 t/m 20 juli plaatsvinden in het Portugese Azeitao.

De teams bestaan uit:

Junioren (14 - 18 jaar)
Marjolein Cho Chia Yuen - Cho's Pepper
Angela Krooswijk - BMC Roman Nature
Michelle van Lanen - Incredible
Jarissa van Silfhout - Trappel

Reserve: Laurens Sliepenbeek - S & A Ode / S & A Nourejev
Reserve: Kimberley de Jongh - Luciano Pavarotti

Young Riders (16 - 21 jaar)
Lotje Schoots - Torricelli / Reine B
Diederik van Silfhout - Ruby
Cindy van den Berg - Mix
Marrigje van Baalen - BMC Don Cardinale

Reserve: Chantal van Lanen - Beaujolais
Bondscoach: Tineke Bartels-de Vries
Teamveterinair: Henk van Dijk

Vorig jaar maakte Michelle van Lanen met routinier Incredible deel uit van het zilveren juniorenteam in het Duitse Nussloch. De overige combinaties debuteren deze zomer in Portugal bij de juniorenéquipe. Angela Krooswijk won afgelopen woensdag de CHIO Cup en heeft twee succesvolle Pony EK's (t/m 16 jaar) gereden met de hengst Power and Paint. Jarissa van Silfhout, kreeg als jongste telg uit de bekende dressuurfamilie uit Lunteren, de topsport met de paplepel ingegoten. Marjolein Cho Chia Yuen bewees begin mei haar topvorm met een overwinning tijdens het Nederlands kampioenschap Junioren in Eindhoven.

Bij de young riders is de samenstelling van het team dat vorig jaar Europees teamgoud won nauwelijks veranderd. Cindy van den Berg, die vorig jaar op het laatste moment uit het kwartet viel vanwege een blessure van Mix, is met deze topper waarmee zus Angela in het verleden al drie gouden en twee zilveren Europese medailles behaalde, opnieuw gekozen in het team. Inge Verbeek heeft besloten haar reserveplaats ter beschikking te stellen aan Chantal van Lanen, de heersend Europees kampioene in de kür op muziek bij junioren.

Voor Tineke Bartels lag er een zware taak en werd de keuze na de competitiefinale van de KNHS-CHIO Rotterdam Cup afgelopen woensdag niet makkelijker gemaakt. De wedstrijd werd beoordeeld door verschillende Olympische juryleden en de scores van de jeugdtop bleken ook hier weer dicht bij elkaar te liggen. "Ik heb voor de veilige weg gekozen", licht de bondscoach toe. "De onderbouwing voor mijn keuze is het feit dat deze combinaties constant presteren en dus een stabiele factor zijn. Je kunt er een rekenprogramma op loslaten. Daarnaast zijn dit stuk voor stuk ruiters met fitte paarden die al een flinke bagage hebben, met ervaring op internationaal niveau en de eigenschap om onder druk te kunnen presteren."(S)

Bellex

Re: Teams voor EK Junioren en Young Riders bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:31

Angela, Jarissa, Lotje en Diederik super! Op naar het EK en laat zien wat jullie waard zijn Haha!

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:37

Ik hoop dat Chantal nog mee mag !!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:00

Aan de ene kant wel, ze is een super amazone
maar Marrigje en Cindy rijden ook erg sterk Ja
En diederik en lotje wil ik niet dat die afvallen ROFL dat zijn onze beste combinatie's Bloos!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:25

Hier zakt je broek weer van af.
Marjolein en Angela zeer terecht, maar hoe kan het dat Kimberley de Jongh 4e is op het NK en 3e in Rotterdam niet is opgenomen? Waarom voert men eigenlijk nog observatiewedstrijden in?
Laurens Sliepenbeek rijdt beter dan Michelle van Lanen en Jarissa van Silfhout maar mag ook op de reservebank. Ik zal wel gek zijn. Niemand presteert zo onregelmatig als Jarissa maar ja die moet ook maar een keer mee. Het gaat weer nergens over.

Lotje, Angela en Marrigje hebben zich duidelijk geselecteerd.
Diederik gaat alleen maar minder en scoort de laatste wedstrijden helemaal niet. Wat is er met Quidor? dat die alleen nog op het reservebankje had gemogen.

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 21:18

Ach, als bondcoach doe je het toch maar voor 4 mensen goed. En als Tineke nog niet weet wie ze wel en niet naar een EK moet sturen dan weet niemand het..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 09:38

Insider schreef:
Hier zakt je broek weer van af.
Marjolein en Angela zeer terecht, maar hoe kan het dat Kimberley de Jongh 4e is op het NK en 3e in Rotterdam niet is opgenomen? Waarom voert men eigenlijk nog observatiewedstrijden in?
Laurens Sliepenbeek rijdt beter dan Michelle van Lanen en Jarissa van Silfhout maar mag ook op de reservebank. Ik zal wel gek zijn. Niemand presteert zo onregelmatig als Jarissa maar ja die moet ook maar een keer mee. Het gaat weer nergens over.

Lotje, Angela en Marrigje hebben zich duidelijk geselecteerd.
Diederik gaat alleen maar minder en scoort de laatste wedstrijden helemaal niet. Wat is er met Quidor? dat die alleen nog op het reservebankje had gemogen.

Insider, ik ben het hier eigenlijk niet mee eens..

Jarissa heeft het dit jaar erg goed gedaan op de wedstrijden. Idem ditto voor Diederik.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:04

Ik ben het ook niet met je eens Insider
Angela, Jarissa, Diederik, Lotje, Marrigje, Marjolein, Michelle zijn stuk voor stuk ruiters die zich super hebben bewezen. Cindy snap ik zelf niet zo goed dat die boven Chantal is verkozen, maar ik vind Laurens zeker niet beter presteren dan Michelle en Jarissa

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:04

Ik vind dat Chantal er zeker naar toe moet. Ze wordt 3e op het NK 3e in weert. Dan scoort ze iets minder in CHIO Rotterdam. En meteen wordt haar plek afgenomen! Maar gelukkig mag Michelle wel. Nu Chantal nog!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:22

Ja maar als je heel reeël naar de percentage's kijkt zat ze de laatste tijd in een dalende lijn Ja En dat is niet verstandig op een EK

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:30

Ik vertrouw op Chantal!! En ik weet dat ze het kan!!! Ja

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:24

Ja maar dat is niet genoeg Knipoog Iedereen weet dat ze het kan, maar ze heeft het op de observatiewedstrijden niet bewezen, en dan gaat het gauw over Ja helaas