Luxeprobleem voor Nederlandse bondscoach Ehrens

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Luxeprobleem voor Nederlandse bondscoach Ehrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 12:15

http://www.gelderlander.nl/sport/331320 ... Ehrens.ece
gelderlander.nl


Waar het in 2004 nog lastig was om een sterke equipe voor de Olympische Spelen samen te stellen, heeft bondscoach Rob Ehrens voor China een luxeprobleem.
De afgelopen vier jaar zijn goede springruiters toppers geworden, zijn jonge paarden supertalenten gebleken en heeft Ehrens een veel bredere groep om uit te kiezen. De bekendmaking van de olympische equipe laat nog even op zich wachten tot na het CSI in Geesteren (13 juli).

Koningin Beatrix keek gisteren toe hoe het team van Ehrens tijdens het 60e CHIO in Rotterdam tweede werd achter Duitsland. Een knappe prestatie, helemaal omdat de voorbereiding van het team niet optimaal was. Vincent Voorn, Harry Smolders en Albert Zoer moesten zich terugtrekken voor Rotterdam omdat hun paarden geblesseerd waren. "Maar desondanks stond er toch een goede groep ruiters die op het hoogste niveau meekon", zei Ehrens. "Dat is prachtig en ingewikkeld tegelijk. Maar hoe moeilijker het voor de bondscoach is om te kiezen, hoe beter het is voor het land."

Zeven namen staan er op zijn lijstje voor de Olympische Spelen in Hongkong: Gerco Schröder, Jeroen Dubbeldam, Zoer, Voorn, Angelique Hoorn, Marc Houtzager en Piet Raymakers. Vijf ruiters zullen er uiteindelijk afreizen en een van hen krijgt de ondankbare rol als reserve van het team. Zoer en Schröder lijken zeker van hun plek. Aan Ehrens de uiteindelijke keus. "Ik kan goed met stress omgaan, maar ik moet toegeven dat ik er wel eens wakker van lig. Maar dat is niet erg, want op het moment dat ik 's ochtends bij de koffie even beslis wie er meegaan, moet ik stoppen. De ruiters zijn volwassener geworden in hun planning. Ze durven af en toe ook een time-out te nemen als het even niet gaat. En ze zijn realistischer geworden in hun eigen kunnen. Dat is belangrijk. Ik geef ruiters ook vertrouwen, als ze een tijdje rust willen nemen, hoeven ze zich daarna echt niet meer als een gek te bewijzen. Ik weet wat ze kunnen."

Ehrens leidde de Nederland al naar de Europese titel en naar de wereldtitel, eigenlijk ontbreekt er nog maar een grote prijs. "Olympisch goud zou een droom zijn."

Het zou zomaar kunnen, want Nederland is in vier jaar tijd ongelooflijk gegroeid. Schröder zei onlangs nog: "Vier jaar geleden in Athene was ik blij dat ik erbij was, nu wil ik alleen naar de Spelen als ik denk dat er wat te winnen valt."

duodenum

Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: In het mooie Drenthe! :)

Re: Luxeprobleem voor Nederlandse bondscoach Ehrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 14:26

Alleen maar fijn, dat Nederland zoveel goede ruiters en fantastische paarden heeft! Beter dan dat ze allemaal nét niet goed genoeg zijn Lachen!

MarjaG

Berichten: 979
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Breukelen

Re: Luxeprobleem voor Nederlandse bondscoach Ehrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:05

Het was gisteren een schitterende wedstrijd!

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Re: Luxeprobleem voor Nederlandse bondscoach Ehrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:29

Dat is idd alleen maar beter Haha! Dat de beste naar Hong Kong mogen Haha!