Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BrittKitt schreef:Maar waarom hebben ze hem dan uberhaupt laten castreren? In 1999 waren Przewalski's toch ook al zeldzaam?
Equinecoach schreef:Inderdaad, maar ze hebben hem dan ook gesteriliseerd en niet gecastreerd...
*dubbel
Diesel54 schreef:Ik ben benieuwd of zijn hormonen hem nog voldoende zullen aanzetten tot WILLEN dekken...
Cayenne schreef:Przewalski-paarden zijn paarden die voorheen voorkwamen in China en Mongolie, maar sinds 1970 zijn uitgestorven in het wild.
Er zijn nog zo'n 1500 Przewalksi-paarden in gevangenschap.
BrittKitt schreef:Maar bij een paard wat niet dekt sterft sperma af. Zeker wanneer ze niet op een echte merrie mogen dekken, paard waarbij we dat hebben uitgetest was nog maar 10% in leven van alle spermacellen.
Daarnaast; als hij wél heeft gedekt is het dan niet erg ongezond? Dan wordt er dus wel sperma aangemaakt, de drang om de sperma 'er uit te werken' lijkt me op dat moment dus groot, maar het kan niet weg. Of zie ik dat verkeerd en wordt er bij onderbreking van de zaadleider helemaal geen sperma meer aangemaakt?
Brainless schreef:Diesel54 schreef:Ik ben benieuwd of zijn hormonen hem nog voldoende zullen aanzetten tot WILLEN dekken...
Heb bij mijn man nooit verschil gemerkt hoor![]()
(die is ook gesteriliseerd)
Diesel54 schreef:Brainless schreef:
Heb bij mijn man nooit verschil gemerkt hoor![]()
(die is ook gesteriliseerd)
![]()
Maar das toch wel even wat anders...