Hely Poulissen is de winnares van de Zegwaard Bokaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Hely Poulissen is de winnares van de Zegwaard Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:25

http://www.chio.nl
chio.nl

De 30-jarige Hely Poulissen is vanavond winnares geworden van de talentenjacht van Laurens van Lieren om de Zegwaard Bokaal. De dolblije amazone kreeg de meeste publieksstemmen na een Kür op lichte tourniveau die nogal wat van haar incasseringsvermogen vergde. Haar muziek haperde en ze moest opnieuw beginnen nadat een nieuwe cd uit de stal gehaald was.

“Dat kan de besten overkomen”, zei Laurens van Lieren monter. “Ulla Salzgeber overkwam het op de Olympische Spelen in Sydney en die won daarna nog individueel brons!”. Hely Poulissen won dus de Zegwaard Bokaal en krijgt nu een jaar begeleiding van Laurens van Lieren.

Voor nummer twee Danielle Markovic was een stalbezoek weggelegd. Bovendien kregen beide amazones als extra prijs een WOW-zadel met verstelbare boom en luchtkussens, een zadel waar Laurens zelf ook mee rijdt.
De 13-jarige Britt van de Wouw werd met haar pony het jongste talent van Nederland. Zij kreeg meer stemmen dan Luca de Rijck.

Verwante artikelen:

[VN] Van Lieren-tv gaat bijna van start
[VN] Twee bokkers door bij Laurens van Lieren Zegwaard bokaal
[VN] Talentenjacht Laurens van Lieren op weg naar kwartfinale
[VN] Bokkers doorgedrongen tot kwart finale Zegwaard Bokaal
[VN] Bokkers streden om halve finaleplaats Zegwaard bokaal
[VN] Halve finale Zegwaard bokaal op 2e Pinksterdag
[VN] Daniëlle doorgedrongen tot finale Zegwaard Bokaal

Jisa

Re: Hely Poulissen winnares Zegwaard Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:31

Super van hely poulissen en vooral omdat haar muziek natuurlijk niet goed werkte. Jammer voor danielle maarja ik denk ook dat een lichte tour proef net wat meer heeft dan een proef op z niveau!! super dat ze allebei zo hoog zijn gekomen! en voor de 13jarige britt is het ook super leuk natuurlijk!! dit soort talentenjachten moeten ze vaker doen!

HarmanyL

Re: Hely Poulissen is de winnares van de Zegwaard Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:40

Vind het super zo'n talenten jacht, maar toch vind ik het jammer dat het dan mensen worden die al zo 'hoog' rijden. Een echte manege ruiter bijvoorbeeld kan ook echt talent hebben, maar beschikt niet over een paard dat het kan en de juiste begeleiding. Ik denk wel dat het heel moeilijk is om uit bijvoorbeeld manege ruiters een talentvolle ruiter te kiezen, maar toch. Bijvoorbeeld straks de winnaar van de zitcompetitie?! Die heeft dan in elk geval bewezen dat ze netjes op haar paard kan zitten...

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 11:53

Het was gisteren echt super...
Heb genoten van alle küren die ik heb gezien maar Hely wow...
wat een paard wat een gangen en wat een super goed samenspel. tussen jou en je paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:09

Erg leuk voor de winnares, lijkt me gaaf om een kans te krijgen om op zo'n groot internationaal concours een LT kur te mogen rijden.

Toch mogen ze wel naar de opzet van dit hele gebeuren gaan kijken, daar laten ze toch echt nog een hoop steken vallen. Hoe moet bijvoorbeeld een zeer getalenteerde L ruiter ooit met goed gevolg een LT kur rijden? Hoe talentvol je ook bent, zoiets vergt jaren training. Zo'n iemand legt het direct af bij een ruiter met een hoger niveau.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:12

Dat zeker, ook ik vond het niet helemaal zoals de bedoeling. Ook dat het publiek moest stemmen wie er ging winnen, Hely had overduidelijk een grotere fanclub bij zich dus dat die won, kon ik zelf wel al voorspellen. Er staat toch wel veel op het spel (de titel natuurlijk en een jaar lang training bij Laurens), dan snap ik niet dat Laurens zelf niet beslist wie hij vind dat er extra training nodig heeft, of wie hij wil begeleiden Verward

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:18

Mee eens, degene met de meeste fans wint uiteraard de competitie. Daar was blijkelijk niet echt over na gedacht binnen het team van meneer van Lieren...

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:30

Zij had ook echt mogen winnen. Danielle was ook erg goed.
Maar hely had dan ook super kur neer gezet.
Heb van allemaal genoten ook de jongen talenten.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:44

zijn er ook ergens foto's?

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 15:52

Het was echt heel leuk! Haha!
Al denk ik dat die Hely er ook wel komt zonder een jaar lang training bij Laurens, wat natuurlijk niet wegneemt dat ze super kan rijden hoor! Haha!

Maar als ik eerlijk moet zijn heb ik toch ietjes meer respect voor de winnares bij de pony's, 13 jaar en dan al zo'n goede prestatie kunnen neerzetten, dat vind ik pas echt talent! Haha!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:06

vind het inderdaad nogal krom gegaan
nu heeft het publiek de winnares gekozen terwijl hij op zoek was naar het nieuwe talent
van mij mag iedereen winnen hoor, daar niet van
maar hely is al zo vreselijk ver gekomen en dat vind ik nou niet bepaald meer nieuw talent
wat ik ook erg jammer vond is dat britt maar 3 maanden begeleiding kreeg en hely een jaar
vond het verschil erg groot

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:57

tuurlijk had hely een grote fanclub Haha! hihi
maar als jullie eens goed opgelet hadden bij het genoemd aantal stemmen bij de tussen stand he... geloof je nu zelf dat een klein groepje, maakt niks uit van hely of danielle, op de 200 stemmen hebben gebracht.... zaten niet ineens 200 man op de tribune.
zelfde bij britt op de 300 stemmen ??
laurens heeft zijn talent toch wel zelf gekozen lijkt mij zo.
maar ik vind dat ze allemaal een schitterende proef hebben gereden!

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:00

Hely had inderdaad een bus vol bij zich; maar de anderen (muv Luca) ook wel. Zij reed erg goed net zoals de anderen. Mij lijkt dat veel mensen meerdere keren hebben gestemd (zeker haar eigen aanhang). Dat is het nadeel (of voordeel?) van dit systeem. Ik geloof echt niet dat Laurens zijn marietje favorietje naar voren heeft geschoven.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:52

ach ja hely heeft gewonnen daar gaat t om Haha! he Hely!! Tong uitsteken

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:29

Super dat Brittje heeft gewonnen de Jongste talent Haha! ben zoo blij voor dr Haha!

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 00:23

Was een zeer verdiende prijs voor Hely en Britt