Paarden in Roemenië afgemaakt met hooivorken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Paarden in Roemenië afgemaakt met hooivorken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 17:32

http://www.nu.nl/news/1617251/21/Paarden_in_Roemeni%EB_afgemaakt_met_hooivorken.html
nu.nl

Woedende Roemenen hebben in de nacht van maandag op dinsdag met hooivorken vier paarden doodgestoken die hun gras opaten. Acht andere paarden raakten gewond. Dat meldde de televisiezender PRO TV dinsdag.

De dieren behoorden toe aan zigeuners. Volgens de inwoners van het dorp Deda Bistra zorgen de zigeuners al maanden voor problemen, omdat ze hun paarden loslaten op grasland dat bedoeld is voor de koeien in het dorp. Ook akkers met maïs en luzerne zijn niet veilig.

De zigeuners weigeren de dieren vast te zetten of achter een omheining te houden.
Klachten die door de dorpelingen werden ingediend bij de politie en de gemeente hadden geen resultaat. Daarom besloten de dorpelingen het heft in eigen handen te nemen.

De zigeuners zijn woedend over de slachtpartij onder hun paarden, vaak hun enige vorm van transport en daarmee bron van inkomen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 17-06-08 18:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast naar de regels voor op VN

Vjestagirl

Re: Paarden in Roemenië afgemaakt met hooivorken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:33

Lullig voor de paarden, voor de roma: ja, eigen schuld dikke bult

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:34

Het kan wel nieuws zijn, maar zulke stukjes zie ik niet graag op bokt..

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:36

Was er geen andere manier dan met de hooivork?
Maar eigenschuld voor die zigeuners... (hoop dat de paarden niet te erg hebben geleden)

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:37

russel schreef:
Het kan wel nieuws zijn, maar zulke stukjes zie ik niet graag op bokt..

Vind dit meer nieuws dan bijv. ''gistermiddag is er weer iemand van z'n knol gevallen en is met de trauma-helie naar het ziekenhuis gebracht''

Marei

Gatverdamme,dat moet een slachtpartij geweest zijn Verdrietig
Toch zwaar **lig van die zigeuners om het zóver te laten komen Boos! De dieren zijn weer de klos van het menselijke: ' ikke,ikke ikke' !

kehdra

Belachelijk dat de paarden dan de dupe moeten worden...

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:38

Ik welke tijd leven we? Zijn we terug naar de middeleeuwen gegaan om zoiets vreselijks te doen met hooivorken Normale mensen zouden erover praten en als dat niet helpt gewoon de hele boel voor de rechter slepen. Je kan natuurlijk nu ook wel een wraakactie van de getroffen zigeuners verwachten. Echt heel triest dat de paarden hier de dupe van worden!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:43

Sorry hoor, maar in wat voor wereld leven we nou? Ga dan met die zigeuners vechten of neem de paarden in beslag, maar laat die onschuldige dieren die er niets aan kunnen doen toch met rust. Dit had toch ook heel anders gekund...

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:45

Marijkjuh schreef:
Ik welke tijd leven we? Zijn we terug naar de middeleeuwen gegaan om zoiets vreselijks te doen met hooivorken Normale mensen zouden erover praten en als dat niet helpt gewoon de hele boel voor de rechter slepen. Je kan natuurlijk nu ook wel een wraakactie van de getroffen zigeuners verwachten. Echt heel triest dat de paarden hier de dupe van worden!

Blijkbaar is dit land alleen op monetaire gronden beoordeeld om te kunnen toetreden tot de EU. Hoe het ook zij, de mensen daar hebben nog een lange ontwikkeling te gaan. Enerzijds koopt men voor gigantische bedragen jonge veulens in holstein op en elders in Europa voor de fok en de verkoop aan de nieuwe rijken. Anderzijds staat de mensen het water aan de keel wat honger en andere noden aangaat en verlaagt men zich daarom waarschijnlijk tot zulke acties. Acties die niets anders zijn van een gemeenschap die niet de algemene maatschappelijke normen (kan) aanneemt van onze eigen samenleving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:55

Vreselijk dat die paarden hier de dupe van moeten worden, maar ik kan er wel inkomen.. Ze hadden beter die zigeuners kunnen neersteken.. Lips are sealed

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:00

waarom nu weer de zigeuners ipv de paarden. Zigeuners zijn ook maar mensen, alleen verdienen op een andere manier hun brood dan jij en ik. Wat wel is, doordat de paarden nu dood zijn, missen die zigeuners hun inkomsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:31

KylaLover schreef:
waarom nu weer de zigeuners ipv de paarden. Zigeuners zijn ook maar mensen, alleen verdienen op een andere manier hun brood dan jij en ik. Wat wel is, doordat de paarden nu dood zijn, missen die zigeuners hun inkomsten.

Oo maar ik heb absoluut niks tegen zigeuners (dat zeg ik ook nergens.. Clown ), maar in deze situatie vind ik het van deze zigeuners niet erg netjes dat ze die paarden zomaar overal laten lopen
En natuurlijk was dat van hun aanvallen wat overdreven, maar je snapt mijn punt wel.. Knipoog Die paarden kunnen er immers ook niks doen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:56

katchina schreef:
Toch zwaar **lig van die zigeuners om het zóver te laten komen Boos! De dieren zijn weer de klos van het menselijke: ' ikke,ikke ikke' !

idd. altijd het zelfde verhaal.. ! Boos! Boos! Boos!

NinaxFriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:10

die paarden moeten toch ook eten?
en vinden die mensen gras dan zo lekker?

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:15

Ik snap nooit hoe iemand zo'n onschuldig dier dood kan maken...
maarja, wel erg. Hoop dat ze niet al te veel pijn hebben gehad!
Wel de eigen schuld van de zigeuners..(wel triest dat de paarden eronder moeten lijden)

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:26

Vreselijk voor die arme dieren, nu zijn hun er de dupe van. Neem ze in beslag desnoods, maar je haalt het toch niet in je hoofd die dieren met een hooivork dood te maken!!
Echt heel erg dit.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:50

Vreselijk voor die dieren, die kunnen er niks aan doen Boos! Had dan die zigeuners gepakt!

love_Aaltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:55

ZO VRESELIJK!!!!!!!! WELKE HARTELOZE MENSEN DOEN NOU ZOIETS!!!
DIE PAARDEN KUNNEN ER TOCH NIETS AANDOEN DAT ZE NIET WORDEN VAST GEZET???
ZE MOETEN BIJ DE IEGENAREN ZIJN ECHT ZO....ZIELIG, IK LEEF ECHT MEE MET DIE ARME LIEVE PAARDJES. IK HOOP DAT DE POLITIE TEGEN DIE MOORDENAARS STERENG OP TREED!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:14

Roemenië, ooit de graanschuur van Europa, is onder de dictatuur en uitbuiterij van Ceaucescu dusdanig laag gevallen, dat het in veel opzichten vergelijkbaar is met een ontwikkelingsland beneden de evenaar. Door jarenlange uithongering schijnt de gemiddelde lichaamslengte van de Roemenen de kortste van Europa te zijn, heb ik ergens gehoord. Zigeuners leven in krotten van golfplaat en andere troep, terwijl ze daar nog echte winters kennen. Heb een paar jaar een Roemeens meisje financieel geadopteerd via een organisatie, dat in een kindertehuis zat, niet omdat haar familie dood was, maar omdat ze te arm waren om voor hun eigen kinderen te zorgen. Pas toen de regering de kinderbijslag verhoogde, durfden de ouders het weer aan haar uit het kindertehuis te halen.
In Roemenië bestaat de echte struggle for life nog. Aan dierenwelzijn denken? Ik ben bang dat dat een brug te ver is voor veel mensen daar, die zelf met moeite op de been blijven. Verdrietig

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:38

OMG
Kon het niet IETSJE anders!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:44

Dit is toch helemaal niet nodig, waar zitten die mensen hun verstand. We hebben nog steeds een mond tegenwoordig waar we mee kunnen praten, los het daarmee op

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:47

katchina schreef:

Inderdaad.
Laat die mensen boeten, niet die arme weerloze beesten die er niks aan kunnen doen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:49

Arme dieren...alsof die er wat aan kunnen doen op welk gras ze gezet worden...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:50

Er staat in de beginpost, dat de mensen hadden geklaagd bij de politie en de gemeente, en ook staat er dat de zigeuners weigerden hun dieren vast te zetten. Ik neem aan dat die zigeuners wisten wat de klachten waren...Praten werkte dus niet.