Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
polly2 schreef:Ik denk dat het betonnen blok met de pinnen ter plekke gemaakt wordt. Het is namelijk niet iets waar je eventjes mee gaat zeulen.
Dus: gat graven....beton storten (misschien ter plekke nog wel aanmaken) pinnen er in en klaar.
Zo gaat het volgens mij.
polly2 schreef:Ik denk dat het betonnen blok met de pinnen ter plekke gemaakt wordt. Het is namelijk niet iets waar je eventjes mee gaat zeulen.
Dus: gat graven....beton storten (misschien ter plekke nog wel aanmaken) pinnen er in en klaar.
Zo gaat het volgens mij.
En als je niets te verbergen hebt....dan ga je er toch niet vandoor?
Wat toevallig allemaal...
Misschien ging hij wel een lijk begraven....
Citaat:Gevaar dreigt voor ruiters in vallenbos
door Nico Fassotte
BAARLO/HELDEN - Paardrijders doen er verstandig aan voorlopig niet meer in het bosgebied van de Kesselse Bergen te rijden. Ruitervereniging TomMix uit het Limburgse Baarlo heeft van de politie dat advies gekregen nadat de vermoedelijke kuilengraver door wandelaars bij zijn werk werd gestoord.
De kwelgeest van menig wandelaar en ruiter werd op heterdaad betrapt toen hij een draad zou hebben willen spannen, vlak voor een nieuwe kuil met metalen pinnen op de bodem. Hij wist te ontkomen.
Alles wijst erop dat de nieuwe val die de man wilde aanleggen gericht was op de ruiters die van het gebied gebruikmaken. Ruiters te paard hebben een hogere snelheid en zien een gespannen draad op een pad minder snel. Op het moment dat het paard struikelt, is de kans groot dat de ruiter in de levensgevaarlijke kuil valt. Zo zou de kuilengraver een grotere kans op 'succes' hebben, nadat drie eerdere kuilen met metalen pinnen - waarschijnlijk tot zijn frustratie - werden gevonden voordat iemand er helemaal in viel.
"De politie heeft ons inderdaad gevraagd onze leden in te lichten over het gebeurde. Nee, een verbod is ons niet opgelegd. We hebben onze leden geadviseerd daar niet meer te gaan rijden of in elk geval goed uit te kijken. Treurig, maar waar: ook in een bos ben je niet meer veilig", zegt bestuurslid Jos Kluthausen van TomMix.
De politie heeft vier rechercheurs op de zaak gezet. In en rondom het gebied waar de kuilengraver actief is, wordt extra gesurveilleerd.