De Eper Paardenvierdaagse groeit gewoon door

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

De Eper Paardenvierdaagse groeit gewoon door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 10:56

http://www.destentor.nl/regio/epevaasse ... n-door.ece
destentor.nl

Voor een rijtuig of onder het zadel liepen honderden paarden en pony's ter afsluiting van de vijftiende Eper Paardenvierdaagse gisteravond mee in de traditionele intocht.
In een eindeloze stoet trok de karavaan door het centrum van Epe. Secretaris Jos van Dragt ontving tijdens het slotfeest een oorkonde uit handen van de voorzitter van het Apeldoorns Gerei als dank voor zijn grote inzet voor de vierdaagse.

Wie kent hem niet, de paardenman uit Epe die geen moeite teveel is? De afgelopen weken is hij constant in touw geweest om de Eper Paardenvierdaagse opnieuw tot een succes te helpen maken. Uiteraard met de hulp van tientallen vrijwilligers. Op de slotdag is zijn rol op het start-finishterrein, waar de ruiters en koetsiers voor de laatste keer hun kaart laten afstempelen en uit zijn handen de trofee in ontvangst nemen. Waar hij een nukkig paard vasthoudt totdat de amazone in het zadel zit en waar hij een zwartrijder verzoekt het parcours zo snel mogelijk te verlaten. En om straks, na afloop van de intocht door Epe, samen met voorzitter Peter van der Oest ervoor te zorgen dat de deelnemers snel hun plaats op het terrein vinden om daarmee opstoppingen op de openbare weg te voorkomen.

Liever dan te wachten totdat Van Dragt 65 is en voor bewezen diensten misschien een lintje krijgt, heeft Van der Oest zich ingespannen om zijn secretaris reeds nu te laten huldigen. Van der Oest: "Nu kan het. Nu presteert hij daadwerkelijk iets."

"Jos? Een hartstikke leuke vent", roept Esther Bakker die elk jaar de vierdaagse heeft uitgereden en van hem de trofee zojuist in ontvangst heeft genomen. Voor het eerst mocht dit jaar haar vierjarige Freiberger pony het karretje trekken, maar de intocht is voor Spotty, de gevlekte pony die iedereen kent. De trouwste deelneemster van de Paardenvierdaagse zegt nog nooit de intocht te hebben overgeslagen "Zonder intocht geen vierdaagse."

Ergens langs de route heeft Chris van Dongen van de Eper Ondernemersvereniging zich verdekt opgesteld om de langsrijdende aanspanningen en ruiters op originaliteit te kunnen beoordelen. Honderden, duizenden paardenhoeven kletteren over het plaveisel en in een kleurige, briesende stoet trekken de paarden en hun berijders voorbij. Beloond met bloemen, wortels en appels.

Voorop rijdt de postkoets met politieke hoogwaardigheidsbekleders. De Eper middenstand heeft prijzen beschikbaar gesteld. Maar de vierdaagse verdient meer aandacht van gemeentebestuur en middenstand, vindt Van Dongen. Zijn organisatie zal het evenement ook daadwerkelijk steunen met onder andere organisatie en accommodatie. "Zodat het in de toekomst nog meer allure krijgt."

Silence

Re: De Eper Paardenvierdaagse groeit gewoon door

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:22

Het lijkt me echt heerlijk om hier eens aan mee te kunnen rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:28

Deze week was echt gaaf!
Op de site staat dat ze de deelnemers van 450 naar 500 willen uitbreiden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 12:37

ook wij hebben genoten gister!!

enkelt tijdens de pauz hadden we een enorme regenbui op ded kop gekregen hha.
en een fries die achter ons aan liep die vond het nodig om te spatten kortom we waren zwart maar hadden erg veel lol de sfeer erg gemoedelijk!

volgend jaar zeker weer!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:30

Leuk hoor!

Een collega van me was erbij Ja zal maandag wel horen hoe het was.

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 13:49

Jos heeft het zeker verdiend!!

de vierdaagse was idd. top!! heb alle dagen lekker mee kunnen rijden

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:34

En ik heb gister weer gekeken Lachen heb nog een aantal leuke foto's gemaakt.

Hoop toch nog een keer zelf mee te kunnen rijden Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 15:27

dit klinkt echt superleuk, hoe ver rijd je iedere dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 17:56

Elke dag ongeveer 20 km.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:05

2 Jaar geleden meegedaan. Was erg gaaf om te doen, alleen btje jammer dat niet iedereen rekening met elkaar houdt!! laatste 2 jaar niet meegedaan ivm concours anders zeker weer van de partij!

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:20

hmm.. mijn pony is niet zo op andere gesteld, ik hou het toch maar in de bak/ het bos Tong uitsteken

krissie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 10:05

ik heb vorige jaar mee gedaan, en ik vond het super gaaf!!! en gezellig
helaas kon ik dit jaar niet mee doen, dit vanwege ik nu tijdelijk in australie woon.
Maar als ik volgend jaar weer thuis ben, zal ik zeker weer inschrijven. Haha!

super om te lezen dat het dit jaar weer zo geslaagd was.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:24

nikolletje schreef:
2 Jaar geleden meegedaan. Was erg gaaf om te doen, alleen btje jammer dat niet iedereen rekening met elkaar houdt!! laatste 2 jaar niet meegedaan ivm concours anders zeker weer van de partij!

ik ben niks tegengekomen dat andere geen rekening met anderen hielden zoasl ik eerder al schreef vond de sfeer heel gemoedelijk

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:11

Ik heb dit jaar voor het eerst meegedaan en heb super genoten. Zeer goed georganiseerd, de intocht heb ik niet gedaan. Kijken vond ik leuker. Je kan heerlijk je eigen gang gaan en je eigen tempo bepalen, de eerste twee dagen heb ik praktisch alleen gereden met mijn stalmaat, weinig andere deelnemers gezien. De twee dagen erna hebben we ook met anderen opgereden. Volgend jaar ga ik zeker weer mee doen.

Angela77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:29

Ik heb dit jaar voor het derde jaar meegedaan. Een evenement waar je verslaafd aan raakt, kan nu al niet wachten tot volgend jaar! Knipoog
Ik vind juist dat iedereen heel gemoedelijk is en wél rekening met elkaar houdt. Bijna iedereen vraagt of hij/zij mag passeren en doet dat ook rustig.