Met vijfhonderd starts van deelnemers uit binnen- en buitenland zit The Dutch Summershow in manege Bartels in Mariënheem komend weekend bomvol. Genoeg te zien dus bij het westernriding evenement, wat gratis toegankelijk is.
Door het enorme aantal inschrijvingen was de organisatie genoodzaakt het programma anders in te delen. Zo worden op zondag de trail onderdelen verreden in twee arena's. Trail rijden staat voor het volgen van een spoor in de vrije natuur met verschillende hindernissen, zoals een omgevallen boom, een riviertje, een hekje. De Trail klasse bestaat dan ook uit hindernissen zoals bijvoorbeeld een hek, wat geopend en gesloten moet worden nadat de combinatie er door is gereden of balken waar het paard over moet stappen zonder deze aan te raken.
Vrijdag en zaterdag staan drie westernrassen centraal, de Appaloosa (western-paard in diverse kleurschakeringen), de Quarter Horse (compact western-paard, gefokt voor de race op de kwart mijl) en de Paint Horse (eigenlijk een gevlekt quarter horse).
Op zondag doen alle rassen mee, met ondermeer ook de Nederlandse Arabieren en de Fjorden.
leuk filmpje alleen mag meneer Trel wel iets beter voor de camera gaan staan en niet proberen om er met zo'n cowboy imago staan...daar willen we nou juist vanaf, van dat "cowboytje spelen" imago.
Ach arme Jan......natuurlijk best schrikken als er opeens een camera op je gericht staat met microfoon onder je neus. Want ik zie duidelijk iemand die overvallen wordt. Niet iedereen weet zich dan meteen een juiste houding te geven. John doet niet voor niets de PR, maar die zat vast achter zijn eigen microfoon . Ondanks alles ....petje af voor Mr. Trel!
De introductie ....WILDE westen...dat is pas irritant! Ach wie weet, gaan interviewers het ooit ook eens leren!
Oh ja...en mijn Arabieren hebben inderdaad de Nederlandse nationaliteit , maar er mogen ook Arabieren meedoen die niet in Nederland zijn geboren hoor
Nee...alle gekheid op een stokje....leuk dat er aandacht aan besteed wordt en tof dat het op de voorpagina staat! Pluim voor bokt!!
Ik wens alle deelnemers veel succes, helaas zullen wij er door prive omstandigheden niet bij zijn.