Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:27

http://www.trouw.nl/laatstenieuws/laats ... o#readmore
trouw.nl

Twee mannen zijn woensdag opgepakt voor de weinig subtiele manier waarop zij hun paard op het droge hielpen. Met een touw om haar nek trokken zij de merrie aan het hoofd aan de kant van de Groenekade in Pijnacker. Toeschouwende hulpverleners konden niet anders concluderen dan dat er sprake was van dierenkwelling. Daarop hield de politie het tweetal aan.

Voordat de broers aan de slag gingen met de lasso had de brandweer al een mislukte poging gedaan de merrie uit haar benarde positie te bevrijden. De 64-jarige eigenaar uit Berkel en Rodenrijs en zijn 60-jarige broer stonden er vervolgens op het ros zelf uit het water te vissen.

Tegen de mannen is proces-verbaal opgemaakt. De politie, die niet toelicht hoe het paard in het water terechtkwam, laat donderdag weten dat de viervoeter waarschijnlijk geen letsel heeft overgehouden aan haar avontuur.

Update

Citaat:
Wat begon als een routineklus voor de brandweer is vanmorgen finaal geëscaleerd. De brandweer kreeg vanmorgen rond kwart over negen een melding dat er een paard in de sloot lag aan de Groene Kade.

Tijdens een reddingsactie die werd uitgevoerd door de brandweer en politiemensen, kwam de 64-jarige eigenaar van het dier aanrijden met zijn voertuig. Hij was totaal niet gediend van alle aandacht en maakte volgens een ooggetuige meteen stampij. De man gooide een sleeptouw om het hoofd van het beest en trok het paard met zijn jeep aan de kant. Deze actie verliep zo hardhandig dat de politie de man direct heeft aangehouden voor dierenkwelling. De man pleegde verzet en schold de agenten uit. Ook zijn 60-jarige broer werd aangehouden voor dierenmishandeling. Over de toestand van het paard is nog niets bekend.

De politie zoekt mensen die het voorval gefotografeerd of gefilmd hebben. U kunt dan contact opnemen met Politie Pijnacker-Nootdorp via 0900-8844.

Update 12 juni 09.13: De viervoeter heeft waarschijnlijk geen letsel overgehouden aan haar avontuur.

Update 12 juni 13.22: Ook de landelijke media heeft lucht gekregen van de zaak. Klik hier voor Google News.

http://www.telstar-online.nl/nws_item.php?id=7173

Wildgirl

Re: Broers opgepakt na opvissen paard met lasso in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:29

toeschouwende hulpverleners die toevallig geen verstand hadden van paarden?
Als de brandweer mijn paard niet uit het water krijgt dan doe ik wellicht ook iets wat niet ethisch verantwoord is in de ogen van andere mensen, uiteindelijk gaat het er natuurlijk wel om dat mijn paard weer op de wal komt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:31

Nou ja zeg...

De brandweer laat je in de steek, en als je het dier zelf wilt helpen, zij het wat onhandig.. maar beter als laten verdrinken, ben je een dierenbeul???

Of begrijp ik er nu iets niet van??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:32

Zoals het er nu staat vind ik het vrij raar. Liever lekker uitgeput in het water laten liggen dan op een misschien iets ondiervriendlijke manier het paard er uit halen?

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:33

Sorry vind het behoorlijk belachelijk dat je dus een pv krijgt als je een paard op het droge haalt :S. Dat beest heeft het overleeft, en er misschien geen schade aan overgehouden.. Waar gaat het heen, mag je niet eens meer een knol uit het water halen als de brandweer het niet lukt. Die lui morgen in hun handjes klappen dat het die 2 broers wel is gelukt..
Ik kan er wel boos om worden

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:33

Dat zelfde idee had ik ook .....

Als het de brandweer al niet lukt.. Ik zou ook al het mogelijke proberen om mijn paard op het droge te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:34

Proces verbaal terwijl het dier geen letsel had opgelopen??? Wát een kolder!!! En wat verstaan ze onder een lasso??
Ze zullen vast wel een stevige knoop in de lus hebben gelegd, om te voorkomen dat het anders had gewerkt als een strop. Want dan had het paard het dus niet overleefd en was gestikt.
Het is weer typisch Nederland.
Tja, ze hadden het dier ook kunnen laten verdrinken, dan waren ze er zelf mee weg gekomen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:35

ook al het het dier wat letsel overgehouden dan nog is dit niet normaal van de politie

of de keus : paard dood, of letsel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:36

wat raar!

Misschien deden ze iets wat niet direct handig was, maar blijkbaar wel effectief...
Niet helpen en verzuipen was volgens omstanders beter geweest??

Anoniem

Citaat:
Toeschouwende hulpverleners konden niet anders concluderen dan dat er sprake was van dierenkwelling. Daarop hield de politie het tweetal aan.

Toeschouwende hulpverleners? Iemand die met de handen in de zakken staat toe te kijken, kun je in dit verhaal toch echt geen hulpverlener noemen Clown

Sietara

Heb op die manier ook ook eens een paard uit de sloot gehaald... touw om de nek en trekken maar... was een draver met hele goede ouders en hij was nogal duur...
Dus dan doe je zoiets

Het paard laten verdinken is helemaal erg en de brandweer kom niet bij het weiland komen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:37

Dit verhaal komt op mij zeer vreemd over (maar misschien dat ook ik het 'dierenmishandeling' gevonden had als ik daarbij had gestaan) maar als ik het zo lees... dan denk ik ook het is toch het belangrijkste dat dat beest nog levend en wel op de kant staat? heeelll vreemd....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:38

Sietara schreef:
Heb op die manier ook ook eens een paard uit de sloot gehaald... touw om de nek en trekken maar... was een draver met hele goede ouders en hij was nogal duur...
Dus dan doe je zoiets

Het paard laten verdinken is helemaal erg en de brandweer kom niet bij het weiland komen

pardon? draver met hele goede ouders en hij was nogal duur... dus dan doe je zoiets? mijn shetje is waarschijnlijk nog niet eens de helft waard van dat paard (voor mij wel 10 keer zo veel maar afijn) toch zou ik dat óok doen hoor... ik zou alles proberen om hem er maar levend uit te krijgen! daarvoor hoeft hij toch niet duur te zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:39

Tja, ik denk dat je als eigenaar ook maar één doel hebt als je paard in vooral diep water ligt, en dat is ervoor zorgen dat ie op de snelste manier weer aan wal komt.
Ik zou dan zelf op zo'n moment niet eens denken aan een paar schrammen op mijn paard, of spierpijn. Levend aan de kant zien te krijgen lijkt me dan wel het hoofddoel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:40

Misschien was de sloot niet zo diep, en vonden de omstanders het daarom overbodig om de touwen om de nek te binden?

Tja, we weten het niet, maar er zijn hier vast wel mensen op Bokt die meer info hebben Ja

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:41

Misschien een idee dat dit wellicht toch wel heel erg lomp in zijn werk gegaan is?

MaanNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:41

tja
als de zogenaamde `hulpverleners` falen dan maar even iets ruiger toch?
dat beestje had even goed dood kunnen zijn en dan krijg je een procesverbaal i.p.v een bedankje Verward

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:43

Geen wonder det men elkaar tegenwoordig niet meer helpt, je krijgt zowaar een proces aan je broek. Al gaat het hier om je eigen paard. Leuk hoor. Laat je hem verzuipen ben je een dierenmishandelaar, wil je hem helpen ben je er ook een!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:46

Wat een land is dit Nederland toch. Ik zit hier echt van te kijken. Dus volgende keer maar gewoon laten verzuipen dan?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:48

Citaat:
of de keus : paard dood, of letsel

Tja, en er is geeneens blijvend letsel.....

Typisch een geval van een bon uitschrijven om het bonnen schrijven....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:49

Lekker krom weer..... als mijn paard in de sloot ligt en hij dreigt te verzuipen, dan doe ik al het mogelijke hem op het droge te krijgen, als dat met een lasso is, of meppend met een eind hout, dan zij het zo.... op dat moment is dat even aan ondergeschikt belang... het leven van het beestje gaat VOOR het inpakken met watjes en suikerspinnen...

gut gut, nederland op zn smalst.....

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:52

Helemaal met je eens Barmat! Al moet ik nog zo hard schreeuwen, trekken duwen om mijn paard er uit te krijgen. Dat liever dan dat ze verzuipt!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:52

wat is NL weer krom bezig...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 14:53

Nou, het zit toch anders in elkaar, dames:

Citaat:
Wat begon als een routineklus voor de brandweer is vanmorgen finaal geëscaleerd. De brandweer kreeg vanmorgen rond kwart over negen een melding dat er een paard in de sloot lag aan de Groene Kade.

Tijdens een reddingsactie die werd uitgevoerd door de brandweer en politiemensen, kwam de 64-jarige eigenaar van het dier aanrijden met zijn voertuig. Hij was totaal niet gediend van alle aandacht en maakte volgens een ooggetuige meteen stampij. De man gooide een sleeptouw om het hoofd van het beest en trok het paard met zijn jeep aan de kant. Deze actie verliep zo hardhandig dat de politie de man direct heeft aangehouden voor dierenkwelling. De man pleegde verzet en schold de agenten uit. Ook zijn 60-jarige broer werd aangehouden voor dierenmishandeling. Over de toestand van het paard is nog niets bekend.

De politie zoekt mensen die het voorval gefotografeerd of gefilmd hebben. U kunt dan contact opnemen met Politie Pijnacker-Nootdorp via 0900-8844.

Update 12 juni 09.13: De viervoeter heeft waarschijnlijk geen letsel overgehouden aan haar avontuur.

Update 12 juni 13.22: Ook de landelijke media heeft lucht gekregen van de zaak. Klik hier voor Google News.

Met een touw om het hoofd aan een jeep vast kan ik me er ook wel weer iets bij voorstellen.
Op die manier lees ik ook dat hij de brandweer weinig kans heeft gegeven verder.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 14:55

Cayenne schreef:
Nou, het zit toch anders in elkaar, dames:

Citaat:

Met een touw om het hoofd aan een jeep vast kan ik me er ook wel weer iets bij voorstellen.

Ja, dat verandert de zaak wel enigzins natuurlijk Knipoog