Sir Sinclair keert na 2 jaar weer terug in de wedstrijdring

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Sir Sinclair keert na 2 jaar weer terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 07:21

Afbeelding

De KWPN-hengst had last van de ziekte van Lyme.

Na bijna 2 jaar lang te zijn geplaagd door blessures, is de KWPN-hengst Sir Sinclair terug in de wedstrijdring. De 9 jarige afstammeling van Lord Sinclair I x Flemmingh won in 2006 nog de Prix St George Challenge in Lexington, maar al snel leek er iets mis te zijn.

De Iron Spring Farm en zijn trainer Belinda Wertman hebben iedere steen omgekeerd om de oorzaak van zijn blessures te vinden.

"Sir is altijd al een dapper dier geweest, dus we wisten dat het iets serieus moest zijn. We hebben echt alles geprobeerd: Chiropractor, acupuntuur, massages, theebladeren, Reiki, Rontgenfoto's, Aromatherapie, New Bolton, sonografie, een bezoek aan de mannen in de witte jassen, en zelfs een wel heel aparte bandopname van Boeddhistische monniken die het Canadese volkslied zongen. Maar zelfs dat had geen positief effect op het paard.

Tot we op een dag de mogelijkheid bespraken dat Sir Sinclair wel eens de ziekte van Lyme zou kunnen hebben. Het is een heel langzaam genezingsproces geweest, maar het is het allemaal waard geweest. Dankzij het complete team van mensen dat de hengst heeft bijgestaan, is de hengst niet alleen terug in de ring, maar wint ook weer op FEI nivo. Tijdens een regionale show in Leesburg. Virginia, wonnen Belinda en Sir Sinclair de kwalificatiewedstrijd voor het Developing Horse Championship, met een score van 69,1%.

Klik hier voor een foto van de hengst.

garny95

Re: Sir Sinclair keert na 2 jaar weer terug in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 07:54

goed nieuws ! Het is ook een fantastische hengst, met geweldige nakomelingen ( Haha! ) mooi dat ze uiteindelijk hebben gevonden wat er scheelde en dat hij herstelt is. Maar om nu te luisteren naar het canadese volkslied ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:02

kan me ook niet voortsellen dat iemand daar beter van word Lips are sealed

maar lief dat ze zoveel geprobeerd hebben om hem er weer bovenop te helpen...
lyme is heel vervelend,gelukkig is hij er weer Haha!

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:41

ze hebben wel veel geprobeerd ja, om m te genezen Nagelbijten / Gniffelen

Maar fijn dat ie dr weer is Lachen wat garny95 zegt; fantastische hengst met geweldige nakomelingen Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:47

Ik ga helemaal met garny mee, super dat ie weer beter is en weer in de ring kan verschijnen, prachtige hengst met geweldige nakomelingen Haha!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:50

Wat fijn dat de hengst er weer bovenop gekomen is.

Maar ik dacht dat je van de ziekte van Lyme niet kon genezen? Dat tast toch je zenuwstelsel onomkeerbaar aan?

SillyBJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:51

beetje een vaag verhaal. Als ze daar een paardenmiddel voor hebben, is die dan ook bruikbaar bij mensen? Haha!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:56

fijn dat hij weer de oude is!!
wat voor behandeling heeft hij gehad?ik ken ook een paard met lyme...

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:58

Super dat hij weer terug is!
Heel fijn dat ze toch een behandeling hebben gevonden waarbij hij het goed doet.
Een geweldige hengst die zeker niet gemist mag worden op dat niveau.
En zijn nakomelingen zijn inderdaad ook super Haha! !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 08:58

@Geerke: Dat stond er niet bij, maar je zou de Iron Spring Farm kunnen mailen.
Ze hebben een site die makkelijk te vinden is met Google Lachen

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:00

Wat een positief nieuws en ook een zekere houvast voor eigenaars wiens paarden ook aan de ziekte van Lyme lijden. Mijn vriendin haar paard hft het ook, en ik ben heel blij als ik nu lees dat hij er van hersteld is, want nu krijgt zij en haar paard ook een gevoel van; Hehe, ik kan en zal genezen, en zal Sir hun voorbeeld zijn!
Veel succes nog!!!!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:12

Super dat hij er bovenop is gekomen, je ziet het toch niet vaak bij paarden...
Lyme is wel te genezen hoor, de pech is alleen als je er te laat bijkomt dat je gedeeltelijk of helemaal verlamd kan raken.
Google anders even op genezing ziekte van lyme, dan krijg je genoeg linkjes waarin staat hoe ze het genezen. Gewoon met antibiotica dus xD

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:39

Wat fijn dat Sir hersteld is. Ik vond het al jammer dat ik niks meer van dit paard hoorde. Lachen Ik heb Sir zelf erg vaak gereden (bijna dagelijks) toen die nog in nerderland stond bij Geesink.

Heel fijn en bewerkbaar paard, en zeker fijne nakomelingen.. Lachen

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:07

ben ook wel benieuwd naar de genezing van de ziekte van Lyme...
had ook begrepen net als Danielle (bailykarlos) dat het je zenuwstelsel aantast, en dat je er MS van kan krijgen of zelfs verlamd raakt...

nou weet ik niet in hoeverre MS kan bij een paard.....

Wat zijn eigenlijk precies de symptomen die een paard krijgt bij Lyme?

ik weet het, het is een beetje offtopic, maar ik heb er een goede reden voor Haha!

hoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:12

Bokt man, dan moet je eens kijken onder de rubriek medisch, daar staat een topic over lyme enzomeer. Mischn haal je daar wel hetgeen je zoekt en kom je er een beetje wijs uit. Succes ermee Knipoog

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:29

Navidad schreef:
Wat fijn dat Sir hersteld is. Ik vond het al jammer dat ik niks meer van dit paard hoorde. Lachen Ik heb Sir zelf erg vaak gereden (bijna dagelijks) toen die nog in nerderland stond bij Geesink.

Heel fijn en bewerkbaar paard, en zeker fijne nakomelingen.. Lachen

Leuk dat jij m reed! Lachen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:33

volgens mij langdurig intraveneus tetracycline inspuiten,mijn da raade dat af vanwege bijwerkingen...ik heb pagina's dik uitgeprint,maar dat heb ik uitgeleend aan de eigenaar van het betreffende paard,het paard gaat overgens goed,rustig buitenritje gaat prima,veel knuffels en geen stress dat doet goed,verder vitamine en mineralen preparaat.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:50

Hier een update van Belinda zelf :

Santos is het paard dat ISF onlangs kocht van Hubertus Schmidt !

Citaat:
HE'S BACK !

After almost two years of frustration brought on by a series of seemingly unrelated ailments, Sir Sinclair is back in the show ring. When Sir Sinclair won the 2006 version of Dressage at Lexington (VA) Prix St. George Challenge, a very popular event that annually draws some of the top PSG horses on the East Coast, his future seemed very bright. Not long after that show, Sir started to act as if something was wrong. Iron Spring Farm and Inspo left no stone unturned (or so they thought) trying to get to the root of his discomfort. Sir has always been a brave, willing horse, so we knew that it had to be something serious or he would have shrugged it off. Chiropractic, acupuncture, massage, tea leaves, reiki, X-rays, aroma therapy, New Bolton, sonography, a visit from the men in white coats, and even a very odd recording of Buddhist monks chanting the Canadian National anthem had no positive effect. Then one day we began a serious dialogue about the possibilities of Lyme Disease. It has been a long and arduous treatment, recovery, and conditioning period, but it has more than paid off. Thanks to the dedication of Sir's owner, Mary Alice Malone, his rider Belinda, his devoted caregiver, groom and general co-enabler Jeanne Pakes, his favorite acupuncturist Sandy Perkowski, and especially his massage guru "The Amazing Martha Grace", Sir Sinclair is not only back in the ring, but winning at FEI Level again.

Memorial Day weekend found us in Leesburg, VA at Morven Park for a two day PVDA show. The weather was perfect and the show went better than we could have hoped. We took four horses; Watch Me (Sir Sinclair x Wolkentanz II), Ziggy (Sir Sinclair x Krack C), Santos Utopia (Flemmingh x Elcaro), and Sir Sinclair himself. Watch Me and Ziggy were there to get all important scores to try to qualify for the National Championships in Lexington, KY in the 5 and 4 year old classes respectively, and Santos was there for his first Grand Prix in the US and also his rider, Alex Robertson's first time at GP. Sir was there not only to test his readiness to show again, but as long as she was at it, Belinda thought it would be a good idea to get a score to help qualify for the National Developing Horse Championship, also in KY.

How did it all work out, you ask?

Ziggy (Ziggouras TAR for all you sticklers for accuracy; but honest to Judas H. Priest, who names their horse Ziggouras anyway?) started the ball rolling with a win in Saturday's warm up class, followed closely by Watch Me (they lumped all the Young Horse Classes into one for the warm up). Not to be outdone, Ziggy and Watch Me's sire, Sir Sinclair, won his Developing Horse warm up class with a score of 68.1%. The whole crew from ISF and Inspo was there to watch, and the sense of relief and pride was almost palpable. Then it was Alex and Santos' time to shine. In their first time down the centerline together, they won the FEI Test of Choice class, doing GP, with a score 62.9%. Alex rode the test like a veteran and he and Santos had a great debut.

But could the euphoria last?

Well, yes it could. Belinda and Sir started off Sunday with a win in the Qualifier Test for the Developing Horse Championship, with a score of 69.1 % under Judges Gary Rockwell (O) and J. Ashton Moore (S). Next up was Santos and Alex in a Test of Choice Class under the same two Judges, and with the same result: 1st Place with a score of 64.5%. I guess it would be a little over the top to say that they are still undefeated at Grand Prix in North America. I'm not sayin', I'm just sayin'.

Then it was the kids turn. Ziggy had one of his best tests ever, scoring 7.86 to win the 4 Year Old Test, and Watch Me won the 5 Year Old Class with a score 7.52. So now it's on to Raleigh to take on the best young horses on the East Coast and compete for spots in the National Championships for Young Dressage Horses.

We were not the only ones with young Sir Sinclairs in the show ring this weekend, however. Emily Gershberg, from NY, who bought Zatino (Sir Sinclair x Equador) last year, took him to Allentown, NJ and showed him in the 4 Year Old Class. Not only did she win with a score of 8.2, but Judge Axel Steiner said she should start making plans for KY. Now for a shameless plug. If the breeding of Zatino looks familiar, it's because his full sister is for sale on our sales page. Cool, eh?

If there are any other devoted readers of this page who had Sirs out last weekend, please send those cards and letters so we can brag on you too.

Kimmy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:29

woehoe back! prachtpaard

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:00

heeft die nou een bokvoet of lijkt dat zo?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 22:19

lijkt

phietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 23:21

super hengst, super nakomelingen echt gaaf dat hij er weer is!!..

lau6nao4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 09:34

jammer dat er geen sperma meer is