Kleindochter koningin Elizabeth mist Spelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Kleindochter koningin Elizabeth mist Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 17:51

http://www.knhs.nl/news.asp?id=11634
www.knhs.nl

Amazone Zara Phillips heeft zich woensdag afgemeld voor de Olympische Spelen. De kleindochter van koningin Elizabeth II van Groot-Brittannië zou in Peking meedoen aan de military, maar haar paard Toytown raakte onlangs ernstig geblesseerd.

,,Ik ben erg teleurgesteld'', aldus de voormalig wereldkampioene. Phillips had nog wel wat bemoedigende woorden over voor haar paard. ,,Toytown verdiende het om naar de Olympische Spelen te gaan.'' Vier jaar geleden ontbrak Phillips ook al op de Spelen door een blessure van Toytown. De amazone is de dochter van prinses Anne en Mark Phillips.

Ruud_O

Re: Kleindochter koningin Elizabeth mist Spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:21

Zonde, dat zo'n top amazone verstek moet laten gaan.
Maar wie weet doet ze dan mee bij de volgende spelen.

linnie28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:34

ik vind wel dat zei heeeel slecht tegen der verlies kan een tijdje geleden had ze een wedstrijd niet goed gereden en toen gaf ze een hele harde tik met de zweep terwijl die niks deed vond het echt onzin

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:15

linnie28 schreef:
ik vind wel dat zei heeeel slecht tegen der verlies kan een tijdje geleden had ze een wedstrijd niet goed gereden en toen gaf ze een hele harde tik met de zweep terwijl die niks deed vond het echt onzin

Misschien even leestekens gebruiken Verward

Iedereen reageert af en toe zijn boosheid af op zijn paard. Van een tik met de zweep wordt een paard niet zo anders hoor.... Er zal vast wel wat achter hebben gezeten.

Ik heb haar een aantal keer zien rijden in Boekelo... Vind het maar knap. Die beesten van haar zijn ook donders fijn overigens Ja

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:50

Ruudjw schreef:
Zonde, dat zo'n top amazone verstek moet laten gaan.
Maar wie weet doet ze dan mee bij de volgende spelen.

Zo'n top paard naar mijn mening!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:25

WAT!
Dat is dan 1 kanshebber minder, was echt wel een titelkandidaat.
Jammer dat haar 2e en 3e paard nog niet ver genoeg zijn voor zulke wedstrijden....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:10

Dat is erg zuur zeg, wat zal ze balen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:48

Heel erg sneu dat zo geweldig combinatie niet aan de start kan verschijnen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 00:27

Wat jammer om dit te horen. Heb haar diverse malen op Boekelo zien rijden inderdaad, en ook wel via 'tv' gevolgd voor zover mogelijk. Echt een top combinatie inderdaad.

@ linnie28: ik vind dat jij wel veels te snel oordeelt over zaken waar je waarschijnlijk niets vanaf weet. Hoe weet jij nou of die tik was bedoeld omdat ze 'verloor' Clown denk dat deze amazone dát stadium toch wel ver voorbij is hoor Clown

Als ik er eentje wel netjes, harmonieus en fair tegenover het paard vind rijden, dan is zij dat wel.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:24

Op wedstrijd ja, maar weet je ook hoe ze traint? (over oordelen waar je niks van weet gesproken Knipoog)
Ik ken haar verder niet en kan er totaal geen uitspraken over doen, maar ik ken de paardenwereld wel goed genoeg om te weten dat de meeste mensen zich op wedstrijd anders gedragen dan thuis.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:25

In deze tak van paardensport kun je paarden niet met geweld iets laten doen. Maar dat is een andere discussie en hier niet thuis hoort.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:35

Heeft ' Kleindochter Koningin Elizabeth ' geen naam? Clown

Inderdaad jammer dat ze thuis blijft, vanavond nog wat van haar op tv gezien, geweldige knol heeft ze. Ja

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:29

Jose22 schreef:
Op wedstrijd ja, maar weet je ook hoe ze traint? (over oordelen waar je niks van weet gesproken Knipoog)
Ik ken haar verder niet en kan er totaal geen uitspraken over doen, maar ik ken de paardenwereld wel goed genoeg om te weten dat de meeste mensen zich op wedstrijd anders gedragen dan thuis.

Dan kan niemand over geen enkele ruiter/amazone in welke discipline dan ook iets zeggen, want die trainingen zijn toch niet openbaar.
mij ging het puur om het feit dat je niet zomaar kan zeggen dat ze een 'slechte' amazone is, en slecht 'tegen haar verlies kan' omdat je haar toevallig eens een tik hebt zien geven aan haar paard.