Grasveld twistpunt tussen 2 maneges aan de Rading

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Grasveld twistpunt tussen 2 maneges aan de Rading

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:25

http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... 558549.ece
gooieneemlander.nl

Aan de ruzie tussen manege De Kamphorst en de Hilversumse Ponyclub lijkt geen einde te komen. Nieuw twistpunt is een stuk grond, waarop de één paarden wil laten lopen en wat de ander nodig heeft voor bevoorrading.

Suzan Kamphorst, eigenares van de gelijknamige manege en pensionstal aan de Rading, wil een stuk grasland tussen beide maneges gebruiken als 'paddock', een plek waar haar paarden los kunnen lopen.
Die al vier jaar gekoesterde wens wordt ondersteund door een meerderheid van de gemeenteraad. PvdA, CDA, DLPH en VVD gaven namelijk in februari wethouder Ton Roerig de opdracht om de gemeentegrond (tijdelijk) aan De Kamphorst te verhuren.

kally

Re: Grasveld twistpunt tussen 2 maneges aan de Rading

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:14

Weet niet hoe het er daar uitziet maar zouden ze niet eens gewoon allebei wat water
bij de wijn kunnen doen en een beetje verdelen.......Mensen gunnen mekaar vaak het
licht in de ogen niet en soms is dat helemaal niet nodig.....

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:42

Ik wist dat er spanning was tussen bijde manege's maar dat het zo zat nooit geweten!

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:25

Dat gaat al jaren zo. Ik vraag me wel af hoe groot dit stuk grond is dat er weer moeilijk over gedaan wordt...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:33

Hahaha, ik heb 30 jaar geleden leren pony rijden op de Hilversumse Ponyclub en toen was het al water en vuur met de buren. Er is veel veranderd in die tijd, maar dat blijkbaar niet...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:34

Too schreef:
Dat gaat al jaren zo. Ik vraag me wel af hoe groot dit stuk grond is dat er weer moeilijk over gedaan wordt...

Een grote postzegel als ik me goed herinner, maar grond is nu eenmaal schaars en duur in die regio...

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 11:43

het is volgens mijn inderdaad niet groot ik ken de kamphorst heel goed maar zou niet echt 1,2,3 weten welk stuk ze bedoelen ik heb wel een vermoeden maar dat is best klein denk nog geen 10 bij 10

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 12:01

Heb t idee dat die ponyclub altijd t onderspit moet delven....Was vroeger idd altijd al ruzie over van alles en nog wat, is idd niet veel veranderd.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 16:07

Het lijkt mij toch dat je je bevoorrading niet per se van dat ene stukje land moet hebben. Daar zijn volgens mij wel meer mogelijkheden voor.
Je paarden echter buiten zetten is lastiger in een omgeving waar de ruimte schaars is. Paarden zet je nu eenmaal gemakkelijker buiten als het een beetje in de buurt is. Om nu dagelijks een x aantal km verderop je paarden te laten weiden is niet echt praktisch.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:56

't Lijkt me voor de paarden wel prettiger om buiten te kunnen staan. En bevoorrading duurt toch ook niet de hele dag? Daar zou toch wat op gevonden moeten kunnen worden.

Als de gemeente de grond al verhuurd heeft zou ik wel goed balen als ik de manege was Nagelbijten / Gniffelen

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:00

het stuk grond (waarvan ik denk dat ze het bedoelen) zouden ze best kunnen delen hoor. dan zou de kamphorst zeker 3 paddocks ofzo kunnen maken en een stukje verderop zou de hpc ook nog plek hebben. weet niet waar ze nou weer over zeiken....
ik heb op de kamphorst gewerkt en het ik idd een zeikzooi daarzo....

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:02

Mrijn schreef:
Too schreef:

Een grote postzegel als ik me goed herinner, maar grond is nu eenmaal schaars en duur in die regio...

Dat vermoed ik ook ja, kan me maar één plek bedenken, van de tijd dat ik er reed.

Nico1949

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:01

Dit is niet het enige twistpunt van beide maneges. De HPC wil wat bijbouwen en dat wordt dan ook weer door bezwaarschriften tegengehouden. Ze zitten namelijk zeer dicht op elkaar en waarom ze elkaar zo dwarszitten is mij onbekend.
Beide maneges hebben ook verschillende klanten m.a.w. echte concurenten zijn het niet van elkaar. Daarnaast is het van de krant niet zo netjes om maar een manege eigenaresse aan het woord te laten en niet de eigenaresse van de HPC aan het woord te laten om ook haar kant van het verhaal toe te lichten. Beide maneges liggen in mijn werkgebied, waardoor ik er een beetje van af weet.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 21:44

supercop schreef:
Dit is niet het enige twistpunt van beide maneges. De HPC wil wat bijbouwen en dat wordt dan ook weer door bezwaarschriften tegengehouden. Ze zitten namelijk zeer dicht op elkaar en waarom ze elkaar zo dwarszitten is mij onbekend.
Beide maneges hebben ook verschillende klanten m.a.w. echte concurenten zijn het niet van elkaar. Daarnaast is het van de krant niet zo netjes om maar een manege eigenaresse aan het woord te laten en niet de eigenaresse van de HPC aan het woord te laten om ook haar kant van het verhaal toe te lichten. Beide maneges liggen in mijn werkgebied, waardoor ik er een beetje van af weet.

Wie is de eigenaresse van de HPC nu eigenlijk?

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 00:02

supercop schreef:

Het kan ook zo zijn dat de HPC hier niet aan mee wilde werken?

Pablo_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 07:49

Het gaat volgens mij over een kleine strook welke tussen beide stallen in ligt. Vreemde plek voor bevoorrading omdat het vanaf de weg gezien achter de HPC ligt. Jammer dat er door beide partijen meer gekeken word naar eigenbelang en niet naar wat goed zou zijn voor de paarden. Voor de Kamphorst zou het fijn zijn als de paarden en pony's overdag buiten kunnen staan (meen dat de HPC ook een stuk heeft waar dat kan) aangezien ze daar nu niet echt de ruimte voor hebben.

Waarom de beide partijen al een jarenlange twist hebben is mij ook niet echt duidelijk, maar weet wel dat het heel diep zit. Ben ook wel benieuwd naar de reactie van de HPC. Zoals het er nu naar uitziet heeft de Kamphorst dit keer aan het langste eind getrokken, gezien het feit dat de wethouders al toestemming gegeven hebben.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:57

Klein detail:De eigenaresse van De Kamphorst wist niet eens dat dit artikel verschijnen zou....

Het gaat in dit geval inderdaad om de strook grond tussen de beide bedrijven.

Het gaat ook inderdaad een tijd terug.
Waar de Kamphorst ruim 10 jaar moet strijden om een nieuwe hal, die er na zo'n tijd eindelijk komt en dan niet eens de afmeting die men eigenlijk voor ogen had zou de HPC binnen een knip van de vinger wel een 20x60 hal mogen bouwen op dat stukje?? Beetje vreemd vind je niet....

Verder wil de Kamphorst een paddock daar en opeens heeft de HPC dit nodig voor bevoorrading terwijl ze het al jaren zonder doen??? Nu opeens moeten er betonplaten liggen voor de vrachtwagens die hooi brengen....jaja... dat gaat al jaren goed zonder dat strookje.... beetje vreemd....En als de gemeente komt kijken zijn ze daar opeens heeeel druk mee in de weer...

En zo spelen er meer zaken.
Zelf ben ik begonnen op de HPC met Tante Roos en ben meeverhuisd naar deze plek, en ben later pensionklant op de Kamphorst geworden. Ik kom er nog steeds.

De details ga ik hier zeker niet vertellen maar er speelt veel meer dan dat er in dat stukje vermeld wordt. De gemeente speelt hier ook een niet geheel onschuldige rol in.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:18

..()__()..
.(.o.o.).
...l...l...
..(o.o).. <-- moet paard voorstellen Haha!

Ff over de pagina Knipoog
Het lijkt misschien onmogelijk [ en misschien is dat ook zo ]
maar waren delen ze het niet gewoon ?
domme reactie..ik heb te veel fantasie denk ik Tong uitsteken

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:49

duChambre schreef:
ik heb op de kamphorst gewerkt en het ik idd een zeikzooi daarzo....

Dit lijkt me nou niet bepaald een reactie die iets bijdraagt aan dit topic.

Het zal mij allemaal benieuwen, hoe lang dit nog gaat duren en dergelijke. Ik hoop in ieder geval dat die paddocks er komen voor de paarden die bij de Kamphorst staan, lijkt me belangrijker dan een opslagplaats...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:47

ik ga mee met je Sjors.... wel of geen zeikzooi ergens heeft hier niets mee te maken. Enne.... alles daar over 1 kam scheren is ook niet zo netjes....waar 2 kijven....