Outdoor is big business voor ruiters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Outdoor is big business voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-08 09:14

http://www.gelderlander.nl/sport/paarde ... uiters.ece
www.gelderlander.nl

Topamazones en ruiters komen graag naar Outdoor Gelderland in De Steeg. Dat is niet omdat ze Landgoed Middachten willen bezichtigen. Wat wel meespeelt is het prijzengeld. Dat is met bijna 200.000 euro prima.

Het paardensportevenement, dat tot en met zondag plaatsheeft in De Steeg, is qua prijzengeld een topper in Nederland. Het internationale concours is met drie sterren beloond. "Hoe meer sterren, hoe meer prijzengeld uitgekeerd mag worden. Outdoor is top, maar er zijn een aantal concoursen waar nog meer wordt betaald", aldus springruiter Jurgen Stenfert uit De Steeg, winnaar van de Grote Prijs van Geesteren in 2005. "Ik won daar een Volvo. Geesteren is een vier sterren concours. Valkenswaard heeft er volgens mij zelfs vijf."

Voor het prijzengeld van het Concours Hippique Valkenswaard kan een complete villa gekocht worden (circa 450.000 euro). Maar er zijn daarentegen ook tientallen concoursen in Nederland die van het prijzengeld in De Steeg alleen kunnen dromen. " Komend jaar hopen wij dat Outdoor Gelderland een vier sterren concours is. Dit jaar kon dat nog niet omdat er elders op dezelfde datum een vier sterren concours plaatsheeft", aldus Cindy Timmer namens de organisatie.

Op Outdoor Gelderland kwamen gisteren zowel de dressuur- als springruiters in actie. De laatste groep sporters heeft het meeste prijzengeld te verdelen. " Je hoort mij niet klagen", aldus springruiter Stenfert.

BMC, een van de grote sponsors van Outdoor Gelderland, verhoogde vorige week het prijzengeld voor de dressuurrubrieken met 7.500 euro. Het bedrijf had al eerder 17.500 euro extra beschikbaar gesteld voor de springrubrieken, waarvan 10.000 euro naar de winnaar van de Grote Prijs gaat. En daarmee krijgt hij of zij 2000 euro meer dan de winnaar van vorig jaar Ben Schröder.

Dressuurtopper Edward Gal uit Harskamp is blij dat BMC alsnog ook de dressuurruiters steunt. "Het wordt tijd dat de dressuurruiters net zo goed worden beloond als de springruiters. De verhoudingen zijn scheef. En om nu te zeggen dat wij er minder voor hoeven te doen. Wij trainen net zo hard. En dressuurruiters rijden doorgaans ook nog eens minder wedstrijden."

Outdoor Gelderland, donderdag: Dressuur (Grand Prix): 1. Anky van Grunsven (IPS Salinero) 1820 euro, 2. Imke Schellekens-Bartels (Sunrise) 1540 euro, 3. Hans Peter Minderhoud (Exquis Nadine) 1260 euro. Voor meer uitslagen: www.outdoorgelderland.nl

Frantic

Re: Outdoor is big business voor ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 17:47

Nou moet ik voor dat geld bijna 1,5 maand werken...
Maar om nou te zeggen dat ik het erg veel vind voor zulke crack's??

Wat verdienen de springers als ze 2 parcoursen winnen?

Rebtor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:26

Op zich vind ik zo'n beloning nieteens zo heel gek.

Ik bedoel de ruiters zijn toch weken zo niet maanden bezig met de voorbereiding van zo'n evement. Het is niet zo dat ze 2-3 daagjes even werken en de rest van de tijd niets zitten te doen. Daarnaast, achter de ruiter en het paard zit nog een heel team, denk daarbij aan coatches, terapeuten, dierenartsen, managers ga zo nog maar ff door. Veel van deze mensen worden betaald door sponsoren en de eigenaars van de paarden maar die betalen ook niet alles.

Tis alleen wel jammer dat dergelijke prijzen ook betekend het evement duur wordt wat ze weer doorberekenen aan de ondernemers die stands hebben en bezoekers. Een intreeprijs van 20 euro kan ik nog best inkomen maar om voor een flesje water nu 3,30 neer te moeten leggen of voor een hamburger 4,40 is zelfs voor evementenprijzen behoorlijk aan de prijs in mijn ogen.

Aan de andere kant gisteren een heeele leuke dag gehad daar, en als je naar zo'n evenement gaat ben je gewoon geld kwijt Lachen

hokke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 18:47

ja maar voor een frietje met maar 2,20 vind ik een beetje raar

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:03

frietjes was 2,20 broodje hamburger het dubbele, de springruiters winnen dubbel zoveel (soms nog meer). Als je geen kosten wilt maken, meld je aan als vrijwilliger en je zit gebakken Knipoog het is alleen....de entree kosten zijn maar een druppel op de gloeiende plaat voor de kosten die ze moeten maken om 2! agterberg bodems neer te leggen en weer weg te halen, niet te bedenken dat er nu weer 4 weilanden gerapreerd moeten worden, alles weer afgebouwd moet worden etc