http://www.gelderlander.nl/sport/paarde ... n-gaan.ece
www.gelderlander.nl
Amazone Mireille ten Have heeft met Dutch Dormello bij de dressuur de tweede plaats gepakt in de finale van Z2-dressuur kür op muziek. De Doetinchemse moest alleen Joyce Heuitink met Wup voor laten gaan in de wedstrijd bij Outdoor Gelderland.
Mireille ten Have was met de tweede plaats al zeer tevreden. "Ik ben pas twee maanden met dit paard bezig, dus het gaat erg snel met Dutch Dormello." De Doetinchemse rijdt met de KWPN-goedgekeurde hengst (7 jaar oud) en was ingenomen met de progressie van het dier. "Hij haalde een percentage van 70,166 in de kür. Bovendien heeft Dormello een heel fijne en mooie manier van bewegen."
Het was nog niet genoeg om Wup van de eerste plaats af te houden. Ten Have: "Joyce heeft met Wup een flinke voorsprong omdat ze al veel langer bezig zijn. Wup heeft zoveel meer kilometers gemaakt. Dormello is overigens familie van Wup." Wup won met een percentage van 73,500, de hoogste Z2-score ooit voor het paard in de kür. Heuitink liet via haar website weten dat Wup totaal geen last had van zenuwen, ondanks het kunstlicht. "Omdat ik met Berkel I.Dancer ooit een kür in Aken verknald had bij kunstlicht, had ik er wel een beetje de zenuwen van. Gelukkig is Wup hartstikke koel, er kan een tractor over hem heenrijden en hij doet er nog niks op uit", liet Heuitink weten.
Mireille ten Have was op Outdoor Gelderland ook present met Noble Atut. Daarmee pakte ze een knappe vijfde plaats in de ZZ-zwaar (63,225 procent). Noble Atut is een jaar uit de running geweest vanwege een blessure, maar komt sinds maart weer in actie.