academybartels.nl

Gisteren was een goeie dag voor Hunter Douglas Sunrise en mij. Een belangrijke dag in het traject richting de Olympische Spelen, omdat het samen met CHIO Rotterdam de aangewezen selectiewedstrijden zijn.
Het was de eerste wedstrijd na de wereldbekerfinale in Den Bosch in maart voor Sunnie en mij. En we waren in vorm! Best spannend om te kijken of de afgelopen periode van training ook echt weer voor progressie gezorgd heeft. Ook spannend om te kijken dat je maar weer waar kunt maken wat iedereen van je verwacht. Achteraf werd er ook gezegd dat Anky en ik waar maakten wat er van ons verwacht werd, maar ook dat is niet zomaar vanzelfsprekend! Sunnie was fit, maar toch ontspannen.
Ze voelde zich fijn in de ring en liet zich heel fijn rijden. Al bij de training op woensdag voelde ze goed aan. Ook in het losrijden voor de Grand Prix was het gevoel meteen goed. Mooi los en geconcentreerd en daardoor kon ik uiteindelijk in de ring ook proberen wat extra's te geven in bv de drafappuyementen en de passage. Met hier en daar weer dingetjes die nog beter kunnen (eerste pirouette bv), kwam ik met een heel goed gevoel en een persoonlijk record de ring uit!
Je kon merken dat het voor iedereen een belangrijke wedstrijd was. Hans-Peter Minderhoud reed met Exquis Nadine op het scherpst van de snede en liet zijn beste proef tot nu toe zien. Adelinde Cornelissen en Parcival reden goed, maar hadden een fout in de eners en dat kun je je op zo'n wedstrijd helaas niet permitteren. Laurens van Lieren had pech met Ollright waardoor hij niet van start kon gaan.
Al met al dus een ontzettend spannende periode voor ons allemaal richting de Olympische spelen. Ook was ik tevreden over Hunter Douglas Rhapsody. Hij is nog niet zo ervaren en liep voor het eerst een internationale lichte toerwedstrijd mee. Hij vond het best spannend, en mistte zijn vriendinnetje Sunrise, waar hij samen mee op stal staat op Outdoor Gelderland. Hij bleef maar hinniken naar haar tijdens het losrijden, maar in de ring was hij haar gelukkig (tijdelijk) vergeten en was hij goed bij de les. Met nog een hoop kleine dingetjes die beter kunnen, liep hij een fijne proef en kon ik niet meer dan heel tevreden over hem zijn. We eindigden als zevende en mogen daarom (beste acht) vanavond deelnemen aan de lichte toer kür op muziek. Ik zal met hem dan de door Joost Peeters gemaakte kúr op Robby Williams muziek rijden. Hunter Douglas Sunrise loopt vanavond in de Grand Prix Special.
Imke Schellekens-Bartels
Verwant artikel:
[VN] Outdoor Gelderland: Anky wint Grand Prix