Ruiter ziet hippisch centrum in Park zitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Ruiter ziet hippisch centrum in Park zitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-08 09:05

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... zitten.ece
http://www.gelderlander.nl

Een centrum voor paardensport in park Lingezegen als Nederland de Olympische Spelen van 2028 binnenhaalt.

Een idee dat parkprojectleider Jaap Ruiter helemaal ziet zitten.

Het scenario staat in een deze week in opdracht van VROM gepresenteerde studie naar de Nederlandse kansen. Ruiter meent dat het perfect past in het park. "We hebben nooit gezegd dat geen steen op de andere mag worden gezet. Althans, het mag niet als het voor woningbouw is om euro's te verdienen. Het mag wel als het de kwaliteit van het park verbetert. Sport en beweging zijn bovendien thema's die de komende jaren ook nog actueel zijn. Paarden passen ook in de historische context van Lingezegen. De Romeinse rijksgrens loopt door het park. De Romeinen kwamen hier te paard."

Geld voor een paardencentrum is er niet maar volgens Ruiter kan dat veranderen als bestuurders enthousiast worden. Agrarische belangenvereniging De Ploegschaar verwijt de organisatie dat het op trends insteekt. "Wat moeten we dan", vraagt Ruiter. "We praten binnenkort met De Ploegschaar. Tussen Rijn en Waal wonen straks 160.000 mensen. Het park biedt hen ontspanning. Ik snap dat het spanning oplevert met landbouw."

Cyntje

Re: Ruiter ziet hippisch centrum in Park zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 09:08

Bemmel is lekker dichtbij Haha!
Doen *LOL* kom ik zeker kijken!

saaraah

Re: Ruiter ziet hippisch centrum in Park zitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 10:33

Zo'n plan voor een hippisch centrum staat ook op de kaart voor Twente. In Enschede, vliegveld Twente geloof ik.