Chiara erft passie voor sport van vader

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Chiara erft passie voor sport van vader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 09:01

http://www.gelderlander.nl/sport/paarde ... -vader.ece
www.gelderlander.nl

Chiara de Kock wil de internationale top halen van de dressuursport. De Steegse ligt op schema. Eind vorig jaar is ze gescout en toegevoegd aan het Rabo Talentenplan.

Het aantal grote wedstrijden voor de 15-jarige talentvolle amazone neemt toe; vanavond staat ze in haar woonplaats aan de start van de Outdoor Gelderland Trofee (klasse Z2 kür op muziek).

Chiara de Kock is de dochter van oud-profvoetballer en international Johan de Kock. Qua karakter lijken ze veel op elkaar, geeft ze zelf aan. "Mijn vader was erg fanatiek en ging helemaal voor een topsportcarrière. Hij liet er veel voor. Ik wil dat ook. Ik ben erg gedreven."

Op haar zesde verjaardag begon Chiara de Kock in het Duitse Lembeck met paardrijden. " In Duitsland moet je eigenlijk acht jaar zijn, maar voor mij werd een uitzondering gemaakt. Ik wilde zó graag."

Honderden lessen en tientallen wedstrijden later werd Chiara de Kock op 14-jarige leeftijd uitgekozen voor het Rabo Talentenplan, wat onder meer inhoudt dat de paardensportbond haar trainingen betaalt. De Kock kreeg tevens een door de bond aangewezen instructeur: Bart Bax van Dressuurstal Bax-Goris in Gendt. "Daarvoor had ik les van Dick Groenewoud in Rheden. Dat ging prima. Maar nu ik bij het Rabo Talentenplan zit, krijg ik de mogelijkheid op een beter paard te rijden. En dat is nodig om mij verder te kunnen ontwikkelen."

Chiara de Kock rijdt op Outdoor Gelderland met haar nieuwe paard Marciano DBG. "Ik heb hem nu drie weken. We moeten dus nog aan elkaar wennen. In eerste instantie wilde ik met mijn oude paard Oliver Twist starten, maar ik kies toch voor Marciano omdat ik met dat paard verder ga."

Borne in the USA en Dancing in the dark. De Kock en Marciano rijden een kür op muziek van Bruce Springsteen. Elke dag wordt de familie wakker met muziek van The Boss. De Kock op verontschuldigende toon: "Ik moet de muziek toch goed kennen? Volgens mij vindt in ieder geval mijn vader het niet erg. Hij houdt van Bruce Springsteen."

frisiangirl

Re: Chiara erft passie voor sport van vader

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 15:59

Bruce Springsteen is nog niet zo erg, dan ken ik wel muziek die slechter is!
Vind het altijd fijn dat iemand gemotiveerd is en de kans krijgt zich verder te ontwikkelen.