Aan de kraaijenissedijk bij de nertsenfarm is woensdagmiddag 4 juni 2008 omstreeks 15:30 uur een paard in de sloot gevallen. Brandweer van Melissant en Stellendam werd hierop gealarmeerd.
De brandweer slaagde er niet in om het paard met mankracht uit de sloot te trekken waarop een graafmachine van R Kort werd ingezet. De graafmachine trok het dier op de kant waarop het paard weer op eigen kracht verder kon. Op het eerste gezicht heeft het dier er niets aan over gehouden qua verwondingen.
He wat vervelend! Bij ons was in oktober ook de pony in de sloot gevallen.. En de brandweer kreeg haar er ook niet uit.. Laat staan.. de brandweer kon eerst het huis niet vinden.. Toen niet het pad op rijden (terwijl wij er altijd met vrachtwagens op rijden) en vervolgens wisten ze niet hoe ze dat moesten doen.. De pony raakte helemaal uitgeput, dus uiteindelijk heeft mijn vader haar er met de buurman, die een hefftruck heeft gehaald haar eruit gehaald..
Pff, weer 1....is voor mij zo langzamerhand geen voorpagina nieuws meer, maar gewoon de orde van de dag...
inderdaad dat dacht ik ook.... is het dan zo normaal om een sloot als afrastering te gebruiken? geen extra draadje erom heen? vraag ik mij zoon beetje af, (nog nooit een wei met een sloot gehad namelijk)
Het ziet er naar uit, dat hij/zij gewoon de sloot niet heeft kunnen zien. De wei is niet afgezet, en het gras mega hoog, die heeft gewoon de sloot over het hoofd gezien. Gelukkig is hij er goed vanaf gekomen.
Jeetje zeg! Ik weet hoe het is , het is met mijn eigen paardje ook overkomen alleen dan nog iets erger ! Ze heeft het gelukkig ook net aan overleeft, gelukkig deze ook!