Lancering Vereniging Eigen Paard tijdens Outdoor Gelderland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Lancering Vereniging Eigen Paard tijdens Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 15:42

http://www.bokt.nl
Nieuwsredactie

Sinds begin dit jaar kent Nederland een belangenvereniging voor paardenliefhebbers: de Vereniging Eigen Paard. Na enkele maanden van voorbereiding vindt tijdens Outdoor Gelderland de officiële lancering plaats van de vereniging. De Vereniging Eigen Paard beoogt de belangen te behartigen van alle paardenbezitters.

De Vereniging Eigen Paard is een onafhankelijke consumentenorganisatie, die de collectieve belangen van de (aanstaande) paardenbezitter behartigt. De drie belangrijkste aspecten hierbij zijn hulp bij de aankoop van een paard of pony, bewust paarden houden en hulp bij (juridische) problemen. De vereniging beschikt over een enorm netwerk in de paardenwereld.
Daarnaast richt de Vereniging Eigen Paard zich op dierenwelzijn en ethiek, veiligheid voor ruiter en paard, en biedt de organisatie de particuliere bezitter van een paard of pony een breed scala aan diensten en producten die gericht zijn op het welzijn van het dier en zorgeloos rijplezier. De uitgebreide en actuele website biedt een schat aan informatie en is bij uitstek geschikt om met andere leden te communiceren en in contact te komen.

Hilda de Vries: “Volgens onze becijferingen zijn er in ons land ruim 200.000 paardenbezitters die bij geen enkele ‘paardenorganisatie’ zijn aangesloten. Een aantal dat vanwege de toenemende populariteit van de paardensport nog dagelijks groeit. Als Vereniging Eigen Paard willen we voor al die liefhebbers een onafhankelijk platform zijn voor de meest uiteenlopende zaken. Wil iemand bijvoorbeeld een paard aan huis gaan houden, dan kunnen we helpen door de betreffende persoon in contact te brengen met deskundigen en door het hele traject van vergunningaanvraag tot en met de realisatie van een stal te begeleiden.”

Vanwege de grote uitstraling van Outdoor Gelderland heeft de Vereniging Eigen Paard gekozen voor een officiële lancering tijdens het concours in De Steeg. Op woensdag 4 juni hebben alle leden gratis toegang tot het terrein en krijgen ze een cap cadeau. Ook wordt er een perspresentatie gehouden en bestaat de mogelijkheid ter plekke informatie in te winnen.
Hilda de Vries: “Het is een hele klus een nieuwe vereniging van de grond te tillen, maar het enthousiasme is enorm en we krijgen van alle kanten medewerking. Ik durf nu al te zeggen dat we voorzien in een behoefte.”

dorientjuh

Re: Lancering Vereniging Eigen Paard tijdens Outdoor Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:07

Goed initiatief hoor! Maarre.. Een cap cadeau?! Een goedgekeurde? Dat kost nogal wat. Bovendien hadden ze beter een waardebon van de ruitershop kunnen geven, aangezien smaken verschillen en de meeste mensen (lijkt mij) al een cap hebben.
Verder mis ik de site van de vereniging, misschien handig als die ook even wordt genoemd. Lachen

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:16

misschien gewoon een baseball-cap? Knipoog

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 16:18

Ik zit te denken om lid te worden van VEGP.. maar ik zie er de meerwaarde nog niet echt van in..

Zijn er al bokkers die lid geworden zijn..

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 17:22

Een tijdje terug kreeg je hier een foldertje over bij het Bit.
Ik vind het een beetje nutteloos, de site en het foldertje doen het lijken alsof de meeste paardenmensen echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Bokt is gratis en ALLE info kan ik hier ook verkrijgen zonder 25 euro per jaar te betalen.
Ik heb er toendertijd een topic over aangemaakt, maar daar kwam niet veel nuttigs uit, helaas.

Daarnaast zijn er al diverse belangenbehartigers binnen de paardenhouderij, zoals de Sectorraad Paarden, waar veel organisaties in betrokken zijn.
Ook de FNRS, KNHS, WRAN en noem maar op zijn allemaal belangenbehartigers.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:10

Ik heb er ook de meerwaarde nog niet van in kunnen zien....

oudeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 09:01

Als de KNHS haar taak van belangen behartiger voor al haar leden serieus zou nemen, is deze nieuwe vereniging eigenlijk overbodig. Zeker de leden die aangesloten zijn via een Ruiter en/of Koetsierbewijs of het FNRS Ruiterpaspoort, hebben totaal geen voordeel van hun KNHS lidmaatschap. Dus voor die groep zou een collectieve overstap nog niet zo gek zijn.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:01

Ik heb stage gelopen bij My Eyes en hun waren toen voor een klant bezig met Vereniging Eigen Paard. Ik heb toen met mn studiegenoot een enquete gehouden voor deze vereniging en hier een uitgebreid verslag van gemaakt. Wij zagen ook inderdaad het nut niet zo van deze vereniging... eerlijk gezegd..