Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Hoe zit dat dan? Is dat een eigen regeltje van die club, of geldt dat in heel Nederland? Als dat laatste het geval is wordt die regel namelijk nogal eens overtreden, als ik de verhalen oa. hier op Bokt zo lees. Hoe vaak kom je geen topic tegen van: "Paard met spoed naar kliniek voor ..."?Zieke of gewonde paarden mogen bijvoorbeeld niet meer vervoerd worden. Dat heeft de nodige consequenties. Vroeger konden kreupele paarden nog naar de slager vervoerd worden om op die manier nog wat geld te vangen. Nu mag dat niet meer.
EricPrast schreef:En ik kan nu al zeggen: als één van mijn ponnies iets gaat mankeren dat alleen opgelost kan worden in een kliniek, dan gaat ie echt de trailer op, al moet ie er met de fronthef van de trekker in gehesen worden.
EricPrast schreef:En ik kan nu al zeggen: als één van mijn ponnies iets gaat mankeren dat alleen opgelost kan worden in een kliniek, dan gaat ie echt de trailer op, al moet ie er met de fronthef van de trekker in gehesen worden.
MariekeB schreef:EricPrast schreef:En ik kan nu al zeggen: als één van mijn ponnies iets gaat mankeren dat alleen opgelost kan worden in een kliniek, dan gaat ie echt de trailer op, al moet ie er met de fronthef van de trekker in gehesen worden.
En als je paard nu over meot naar de verzekering omdat hij niet te redden is.
Vind je dan ook dat hij de trailer opmag om naar bv Italie vervoerd te worden?
Deze wet is ter bescherming van het dier. Dus niet als wrak op de wagen voor een noodslachting, maar thuis afgemaakt en dan krijg je toch het verzekeringsgeld.
polly2 schreef:het enige dat ik niet begrijp...is dat ene lid...dat al dertig jaar voor zijn paard betaalt...
Met alle respect...maar bij iedere verzekering wordt een dertigjarig paard er al veel eerder uitgegooid. En terecht...want al kan zo'n paard emotioneel nog heel wat waarde hebben....financieel is het geen knip voor de neus meer waard....
Dus dat snap ik niet helemaal, eerlijk gezegd...
Of zou de verslaggever een foutje hebben gemaakt...dat gebeurt ook nog wel eens...
Esile schreef:polly2 schreef:het enige dat ik niet begrijp...is dat ene lid...dat al dertig jaar voor zijn paard betaalt...
Met alle respect...maar bij iedere verzekering wordt een dertigjarig paard er al veel eerder uitgegooid. En terecht...want al kan zo'n paard emotioneel nog heel wat waarde hebben....financieel is het geen knip voor de neus meer waard....
Dus dat snap ik niet helemaal, eerlijk gezegd...
Of zou de verslaggever een foutje hebben gemaakt...dat gebeurt ook nog wel eens...
Het is toch zo dat iemand het geld betaalt en bij overlijden van z'n oude paard geld krijgt om een nieuw paard te kopen? (Of heb ik nu iets cruciaal verkeerd begrepen?) Dus misschien is een paard van diegene die al 30 jaar lid is al eens overleden en heeft hij/zij via de stichting een nieuwe gekregen..
amondi schreef:dat staat in het eerste bericht.