Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nijn schreef:En tja naar de locatie kijken, ik kan moeilijk het paard verkassen naar een industrieterrein niet waar
Talietjuh schreef:- Moet je s'ochtends de deur uit, draai je nog ff lekker om, stop je lekker in de dekens zodat je de wekker niet hoort en blijf gewoon lekker in bedje liggen.
Talietjuh schreef:Heheh zit in mijn mijn neus op te halen tijdens het typen;)
Hier wat hooikoortstips van mij (ervaren hooikoortspatientje).
- Moet je op de brommer doe dan een sjaal voor je neus en een grote trendy zonnebril op. Gewoon tussen je helmgat door.
- Laat iemand anders je stal uitmesten en hooi geven, bijv. zus is ook hooikoortspatient, maar dat doet er even niet toe.![]()
![]()
(grapje hoor, hahahah)
- Ik probeer zo min mogelijk met het hooi en stro bezig te zijn en haal even diep mijn adem in voor de stof tijdens deze bezigheden.
- Ga niet buitenrijden in hoog gras, heb ik 1 keer gedaan 8 jaar terug en kon toen gelijk door naar de dokter, 1 van mijn ogen was een flinke knikker lees lodder geworden en dat is niet bepaalt sexy. Je hoeft in ieder egval geen inspanning te leveren voor een knipoog:P
- Goed, in je ogen wrijven, dan gaat de stof er vanzelf wel weer uit...niet dus! Hoe zou die knikker-oog nou gekomen zijn, nee hoor dokter ik heb niet in mijn linkeroog gewreven.![]()
- Doe je slaapkamerraam zo dicht mogelijk en zorg dat deze goed afgestoft en opgeruimt is, je wilt niet weten hoe mijn kamer eruit ziet nu
- Moet je s'ochtends de deur uit, draai je nog ff lekker om, stop je lekker in de dekens zodat je de wekker niet hoort en blijf gewoon lekker in bedje liggen.
Nou dit waren de tips van mij, verdere tips zijn welkom.
Agossie schreef:Het gekke is dat ik (en waarschijnlijk de meeste èchte hooikoorts patiënten) weinig last hebben gehad van die hele mooie zonnige dagen, maar daarna, toen het wat heiïg werd en een beetje meer vocht in de lucht, tóen kreeg ik er pas last van! het heeft dus niets te maken met 'mooi droog' weer... Er bestaan in NL ook al hooikoorts-alarmen. Gewoon goed in de gaten houden en even langs de doc om pilletjes te halen (bij mij werken Aerius erg goed.)
Agossie schreef:Ik neem alleen een pilletje als ik het voel opkomen of er erg last van heb. Dan is het meestal binnen een half uur (maar vaak eerder) helemaal verdwenen.
@ Welshcobfan: Dan heb je zeker ook Ventolin? Heb ik ook jaren gehad en ik heb het nog steeds altijd in mijn tas zitten. Vroeger ook Lomudal gehad, maar daar werd ik heel sloom van terwijl het niet echt leek te helpen.