Paard uit sloot gered nabij Anjum

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paard uit sloot gered nabij Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 13:49

http://www.radionof.nl/?page=33&id=5466
radionof.nl

Dinsdagmorgen werd de hulp van brandweerkorps Anjum ingeroepen om een paard uit een sloot te bevrijden. Door onbekende oorzaak was een paard bij een boerderij aan de Feart te water geraakt en kon daar niet meer op eigen krachten uitkomen.

Nadat de brandweerauto in het weiland was geparkeerd werd de brandslag uitgerold en na een paar minuten stond het paard weer op het droge.

Klik hier voor foto's.

eline_love

Re: Paard uit sloot gered nabij Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:02

Zielig!
Gelukkig is ie er weer uit! Knipoog Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:06

Nummer... 1376 deze maand?

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:15

Je hoort de laatste tijd niets anders! Waarom niet gewoon een stroomdraadje voor de sloot?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:18

omdat veel mensen een sloot veel veiliger vinden, dat de brandweer zich het lazerus werkt aan paarden uit de sloot halen maakt die egoisten niets uit.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:22

En wat zou er precies veiliger zijn aan een sloot? Ofwel verdrinken er veulens in ofwel heeft de brandweer inderdaad veel werk! Ik zie geen positieve punten...

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:30

Ik vind het zo langzaam ook de spuigaten uitlopen. Boos! Leren de mensen dan niets? Ja, in een stroomdraadje zou je paard gewond kunnen raken, maar als je het goed spant, goed onderhoudt en er goed stroom op zet is dat risiko echt wel minimaal.

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 17:49

Ik vind dit eigenlijk geen nieuwsbericht op bokt waard. Dit gebeurd elke week. De vader van mijn vriend zit ook bij de brandweer en hij vindt het zo met die paarden in de sloot echt niet leuk meer. Het wordt al bijna routine voor al die brandweerlieden.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:41

jeetje je hoort wel vaak dat er paarden in de sloot belanden, vind het zo sneu.

ik vind het wel degelijk een nieuwsbericht waardig, hopelijk gaan mensen er is beter opletten dat ze er niet in kunnen vallen.
stel dat niemand het merkt en hij kan niet meer op de kant komen, dan verdrinkt die...
nou moet er niet aan denken dat dat met die van mij zal gebeuren

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 20:52

Juist. Als het zo vaak op de nieuwspagina van bokt komt gaan paardenbezitters misschien eindelijk eens nadenken. Knipoog

IRISenKLAAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:26

Gelukkig dat die is gered Pling ik vind het wel goed wat de brandweer doet ook al gebeurd het vaak.Ze redden die paarden tenminste Knipoog anders zouden ze dood gaan omdat hun eigenaar egoistisch is om dat die geen stroomdraadje spant Nors opkijken . Ik denk dat de mensen er niet bij nadenken als ze een paard in de wei doen met een slootje ze denken dan makkelijk dat ze eruit kunnen drinken.Tong uitsteken

Naja dit denk ik dan

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 21:48

Vind jullie zoals gewoonlijk over deze berichten bijzonder kort door de bocht. Al eens een paard vast in schrikdraad meegemaakt? Wil je weten wat voor een drama dat is en hoe relatief rustig een paard in de sloot is?

Wel moeten sommige groepen misschien veranderd worden om dit te voorkomen. Maar draad om de sloot heen, nergens voor nodig in een stapiele groep en goede drinkplaatsen.

Kan er niet een centraal discussietopic komen waar iedereen die hierover wil zeuren heen gaat? Want ieder nieuwsbericht verloopt hetzelfde, 90% roept egoist en 10 % denkt na..

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 00:05

RianneH schreef:
Vind jullie zoals gewoonlijk over deze berichten bijzonder kort door de bocht. Al eens een paard vast in schrikdraad meegemaakt? Wil je weten wat voor een drama dat is en hoe relatief rustig een paard in de sloot is?

Wel moeten sommige groepen misschien veranderd worden om dit te voorkomen. Maar draad om de sloot heen, nergens voor nodig in een stapiele groep en goede drinkplaatsen.

Kan er niet een centraal discussietopic komen waar iedereen die hierover wil zeuren heen gaat? Want ieder nieuwsbericht verloopt hetzelfde, 90% roept egoist en 10 % denkt na..

Dus ik denk niet na... Wel je hoort thans veel vaker over paarden die in een sloot zitten, dan paarden die in een stroomdraadje hangen. Als je zorgt dat er altijd stroom opstaat, moet dat geen probleem zijn! Maar het kan natuurlijk altijd.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 10:21

Hoe interessant is het voor die 112-regio websites om foto's tekomen maken als er een paard in het draad heeft gehangen? Niet, wat tegen de tijd dat zij komen is dat paard er al weer uit.

Maar die jochies zitten bijna 24/7 achter de scanner om te horen waar snesatie is. Vriend van mij doet het ook, vind het geweldig, maar gaat ook overal heen.
Dusja, dat komt dan weer op het internet, pikt bokt op en zo is het circeltje weer rond.

Heb te regelmatig mee gemaakt dat er een paard vast zat in het draad waar behoorlijk wat stroom op staat. Veel vaker dan dat ik in het paardendorp hier heb meegemaakt dat er een paard in de sloot lag.
Zowel de eigenaar hier als de paardenfokker met z'n veulens hebben geen draad om de sloot. Nog nooit hebben wij een paard vanuit het weiland in de sloot gehad en ze drinken hier altijd uit de sloot.
Maar heb wel eens mee gemaakt dat een paard in een groep vast kwam te zitten met zijn achterbenen in het draad. Naast de pijn die hij kreeg door de constante schokken, stond er ook nog een groep van 10 paarden om hem heen die de paniek volledig maakte. Scheelde niet veel of hij had zijn pezen doorgescheurd dankzij het draad. Tuurlijk was dat geen goed draad, maar voor mij 10 x liever een paard in de sloot dan een paard in het draad.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 11:26

zet toch gewoon een stroom draad voor de sloot
een paard kan heus wel tegen zo een klein stroom stootje maar als hij verkeerd in de sloot
gleit kan hij z'n been breken en dan is het afgelopen met het
paard dus ik zie liever een stroom draad voor een sloot als de sloot zo dat het paard er in kan komen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:14

Achjee, gelukkig s het diertje er weer gezond uit..
Op mn oude stal hier in Naarden is er van de week een paardje ingeslapen, wegens een paar dagen in de sloot te hebben geweest. Lekkere controle op die stal, arme paard moest de dommigheid en laksheid van de boer(in) bekopen met zijn leven. Op mijn nieuwe stal hebben we waterbakken en waterpompen in het land. Beter geregeld en daar staat het welzijn van paarden we op nummer voorop.

Als er rust in een kudde heerst, dus niet elke maand weer een nieuwe bij zetten, dan kan er best een paar linten gespannen worden een aantal meters voor de sloot of kom hoor. Maarja, geld gaat tegenwoordig voor het welzijn, althans op die stal in Naarden...triest

lani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:11

Jullie hebben het allemaal over een stroomdraadje langs de sloot.
Maar als er veel paarden in het land staan hoe wil je ze dan water geven?
met een paar emmers kom je er dan niet. Wij hebben een automatische drinkbak in het land perfect!
En wat die stal betreft in Naarden een paard een paar dagen in de sloot? Hoe kan dat gebeuren heeft niemand
dat dier gemist dan? Maar als het de stal is wat ik denk kijk ik nergens meer van op daar gebeurd van alles wat
niet klopt!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 22:16

Ja Lani, dat is die stal (waar je het in het prijsverhoging topic over had)..er wordt niet gecontroleerd en mensen zetten hun paard juist 24/7 op het land zodat ze eens een dagje weg kunnen blijven..op eens miste een stalgenootje een paardje en vrog zich af waar die was en is gaan kijken en daar lag/stond/hing die...arm dier..maarja, ook ruim een dag later (naar wat ik gehoord heb,d us neem dat met korrel zout) veulen dood gevonden in het land, creperend met de merrie erbij...2 weken over tijd, zoiets houd je toch in de gaten, elk uur???

ps, denk dat jouw paard naast de stal van die van mij staat, althans als je in naarden staat?? die mensen hebben heel luxe automatische drinkbakken en wij mochten van hun een bak lenen om te testen..ideaal, wij krijgen ze nu ook Lachen

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 15:10

gelukkig is hij er weer uit