Ik hoop ook dat er tandemrijders gaan doorstromen en dat er ook meer mensen tandem gaan rijden. Iedereen met meer dan 1 paard kan het proberen. Al ben je wel veel meer afhankelijk van de inzet van mn je voorpaard. Maar als je van mooi hindernisrijden houdt ipv scheuren, dan is dit de mooiste klasse.
Dit jaar hadden ze er gelukkig een echt kampioensprijsuitreiking bij. Erg leuk, zeker omdat het ook zo'n gezellig groepje is. Iedereen gunt de beste de overwinning alleen hoopt natuurlijk iedereen de beste te zijn.
Dit jaar voor mij voor het eerst dat ik langs de lijn stond. Te druk met eigen paarden en ook geen oppas thuis om nog mee op wedstrijd te kunnen gaan. Wel erg leuk om nu te kunnen kijken. Leuk dat ook Han Gankema iedereen kwam aanmoedigen.
Voor een van onze pony's (Venno) was dit ook zijn laatste wedstrijd. Beide pony's zijn over de 20 maar hij heeft het echt gehad. Loopt al 16 jaar wedstrijden en werd nu duidelijk sjagerijnig na een marathon. Nu mag hij lekker met zijn oude makker Zender (nog ouder en ook een oude spanpony) het land in en soms nog een ontspannen buitenrit.
Twee jongere pony's staan klaar waarbij er een nu al mee deed in de dressuur. Volgende keer mag hij dus aan de bak in de marathon.