Dirk Pries herovert tandemtitel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Dirk Pries herovert tandemtitel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:11

http://www.dehoefslag.nl/news.asp?id=2221&menuid=1
www.dehoefslag.nl

In Mariaheide ligt de huidige locatie voor de wedstrijd die nog steeds als ‘Uden-Veghel’ door het menleven gaat. Een bijzonder terrein, want nergens zijn de marathonhindernissen op zo’n kleine oppervlakte samengebald. Zeldzaam zijn ook de marathons waar de toeschouwer zo ontspannen een rijder naar wens in alle hindernissen kan volgen zonder zich te hoeven haasten. Tandemrijder Dirk Pries (66) hoefde zich in de marathon ook al niet te haasten om kampioen te worden, want hij had in dressuur en vaardigheid de slag om die titel al gewonnen.

De tandems trokken uit hoofde van hun kampioenschap dus extra aandacht. Dat er slechts vijf rijders voor deze titelstrijd kwamen opdraven is op zich erg jammer. Daar komt nog bij dat het er voor de toekomst niet bijzonder positief uitziet, want in principe heeft Wil Smits met dit kampioenschap zijn laatste wedstrijd gereden. ‘Zolang de paarden niet verkocht zijn, blijf ik nog wel de wedstrijden van dit jaar meedoen, maar als er morgen een koper op de stoep staat, is het over. Ik heb steeds dit kampioenschap als mijn laatste wedstrijd gezien.’ Jammer voor deze categorie, want Smits is door de jaren heen altijd één van de trouwste deelnemers geweest.

DendroFleur

Re: Dirk Pries herovert tandemtitel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 14:07

Ik hoop ook dat er tandemrijders gaan doorstromen en dat er ook meer mensen tandem gaan rijden. Iedereen met meer dan 1 paard kan het proberen. Al ben je wel veel meer afhankelijk van de inzet van mn je voorpaard. Maar als je van mooi hindernisrijden houdt ipv scheuren, dan is dit de mooiste klasse.

Dit jaar hadden ze er gelukkig een echt kampioensprijsuitreiking bij. Erg leuk, zeker omdat het ook zo'n gezellig groepje is. Iedereen gunt de beste de overwinning alleen hoopt natuurlijk iedereen de beste te zijn.
Dit jaar voor mij voor het eerst dat ik langs de lijn stond. Te druk met eigen paarden en ook geen oppas thuis om nog mee op wedstrijd te kunnen gaan. Wel erg leuk om nu te kunnen kijken. Leuk dat ook Han Gankema iedereen kwam aanmoedigen.

Voor een van onze pony's (Venno) was dit ook zijn laatste wedstrijd. Beide pony's zijn over de 20 maar hij heeft het echt gehad. Loopt al 16 jaar wedstrijden en werd nu duidelijk sjagerijnig na een marathon. Nu mag hij lekker met zijn oude makker Zender (nog ouder en ook een oude spanpony) het land in en soms nog een ontspannen buitenrit.
Twee jongere pony's staan klaar waarbij er een nu al mee deed in de dressuur. Volgende keer mag hij dus aan de bak in de marathon.