Jeugdtrainingen KNHS Reiningvereniging op 13 juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Jeugdtrainingen KNHS Reiningvereniging op 13 juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 19:25

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=272& ... yle=0&men=
knhs.nl

De KNHS Reiningvereniging wil een bijdrage leveren aan verbetering en promotie van de reiningsport in Nederland door de wedstrijdsport te stimuleren en ontwikkelen. In het kader hiervan wordt er dit jaar gestart met een speciaal trainingsprogramma voor alle jeugdruiters in Nederland in de Reiningsport. Het programma bestaat uit 6 clinics die op twee locaties in Nederland worden gehouden. Alle clinics hebben een rij-technisch gedeelte dat wordt verzorgd door één van de ruiters van het reiningteam en een theoretisch onderdeel.

De eerste training wordt georganiseerd op vrijdag 13 juni in Wanroij vanaf 19:00 uur. Door bondscoach Caspar de Jonge zal een korte uitleg gegeven worden wat de wedstrijdsport inhoudt. Door Evert van Zanten, voorzitter van de KNHS Reiningvereniging, zal uitleg gegeven worden over het nieuw ontwikkelde talentenplan voor de jeugd dat in 2009 zal starten. Daarna vindt er een training plaats onder begeleiding van één van de kaderleden. Deze trainingen zijn bedoeld voor alle jeugd (t/m 18 jaar) ongeacht of ze lid zijn van een vereniging.

De eerste training op 13 juni zal gegeven worden door Wendy van Osch in Hippisch Evenementen Centrum Wanroij aan de Zoetendaal 6 te Wanroij. Wendy rijdt al paard sinds haar derde, zowel dressuur als springen en op twaalfjarige leeftijd begon ze met western rijden. Ze is in alle onderdelen van het westernrijden actief geweest, maar voornamelijk reining, cutting en working-cowhorse. Tijdens de 3 seizoenen dat ze meeging met “The youth world cup”, reed ze het hoogste aantal punten voor Nederland bij elkaar en werd ze wereldkampioen in western riding. Na een paar jaar in het buitenland te hebben gewerkt voor bekende trainers heeft ze nu haar eigen stal in Venhorst. Ze is meervoudig Nederlands kampioen reining en behaalde brons op het Europees kampioenschap.

Anoniem

Re: Jeugdtrainingen KNHS Reiningvereniging op 13 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 19:35

Ik betwijfel in hoeverre de KNHS nu echt wat met reiningruiters wil, en al helemaal met jeugdruiters...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:01

Al ze daarvoor zouden investeren in echt goede trainers, dan zou het wel wat kunnen worden. Ik ben bang dat we voor die trainers toch echt buiten onze landsgrenzen zullen moeten zoeken en flink in de buidel moeten tasten.
Maar ach, dat is mijn bescheiden mening Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:30

Ik volg ook niet helemaal wat de knhs hier nou precies mee moet...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 23:58

Ik vind het toch een goeie stap. Je gaat toch proberen de jeugd in Nederland iets extra's te geven. De jeugd die er dan bovenuit steekt of de kansen heeft, krijgt dan toch mogelijkheden, dus waarom niet? Het maakt niet uit wie het organiseerd dan. In andere landen krijgt de jeugd al meer kansen. Dat zie je bij meer sporten en ik vind het goed dat Nederland nu ook meer mee gaat komen met de jeugd. Dat gaat vast niet in 1 dag. Ik besef ook dat de jeugd die al goeie paarden en lessen heeft, dit misschien niet eens nodig hebben, maar je moet het in totaal zien, denk ik......Als ik het kon doen en mijn zoontje zou het willen, dan zou ik er niks tegen hebben. Je kan er altijd weer wat van leren, ervaring opdoen en steekt overal wat op.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:03

Ik vind het een zwakke poging om iets goeds te bereiken.. Ik ben het eens met ElCid. Als de KNHS iets organiseerd moet het ook wel goed worden georganiseerd. Ik vind dat dit erg laat is aangegeven aangezien ik al heb besloten met een NRHA wedstrijd in België mee te gaan doen dat weekend. In Amerika doen ze al méga veel voor de jeugdruiters, clinics van topruiters en scholarships etc! Wel goed dat ze eindelijk iets willen doen, maar het is wel een beetje slap..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:46

Ja, dat is wel zo, maar je moet ergens beginnen. Het is al een stap in de goeie richting en door dit soort dingen leren ze de jeugd kennen wie wil en kan en leren ze van dingen hoe ze beter of anders kunnen......

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:54

Maar de meeste jeugd wedstrijdruiters zijn al op een vrij hoog niveau, ze moeten alleen nog echt góed begeleid worden. En natuurlijk is het een stap in de goede richting, maar ik denk dat ze niet veel bereiken met deze kleine clinics..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:14

Alleen de jeugdruiters die al alle mogelijkheden hebben en bekend zijn met de sport. Hoe meer bekendheid, hoe interessanter het wordt. Als er meer jeugd komt op een bepaald niveau zal ook bovenin weer het niveau stijgen. En er moet wel nieuwe jeugd blijven komen. Daarnaast vind ik onderlinge concurrentie niet verkeerd, want dan zijn het niet alleen jeugdruiters die al goeie paarden en lessen hebben, maar ook jeugd die zelf laten zien dat ze willen en kunnen. Dan moeten die andere er toch weer een schepje bovenop doen om te laten zien dat ze daar bovenin horen.
De begeleiding moet gewoon ontwikkelen, net als alle andere dingen en die moeten ook leren. Dat kan gewoon niet in 1 dag en je moet ergens beginnen, dus elk beetje helpt met wat voor de jeugd gedaan wordt.